Gå til innhold

Attraktivitet, alder kvinner og menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det er endel tråder om at kvinner mister sin attraktivitet hos menn etter fylte 30 år.

Dette stemmer dårlig med egne erfaringer, og får minst like mange tilbud fra det motsatte kjønn som da jeg var under 30. 

Opplever dere andre det samme? Ble dere mye mindre attraktive da dere ble eldre?

Anonymkode: 5d884...707

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ser det er endel tråder om at kvinner mister sin attraktivitet hos menn etter fylte 30 år.

Dette stemmer dårlig med egne erfaringer, og får minst like mange tilbud fra det motsatte kjønn som da jeg var under 30. 

Opplever dere andre det samme? Ble dere mye mindre attraktive da dere ble eldre?

Ble ikke det, fortsatte å få den samme mengden oppmerksomhet, men muligens fra litt kulere menn siden jeg ble bedre på å si fra hva jeg mener. Nå tilhører jeg den store gruppa relativt velholdte kvinner med middels utseende, men med andre egenskaper som sitt beste kort, så vil si det var mer rett type oppmerksomhet etter 30 

Anonymkode: 14a61...1f5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ånei, enda en bitter tråd hvor kvinner skal ha et motsvar mot markedsverdi debatten

kom igjen kjerring, du kan ikke trosse forskning og studier. Kvinner mister forsatt sin verdi i partnermarkedet i slutten av 20 årene mens menns øker

enten har du vært jevla støgg som 20 åring ellers lyver du slik som mange her på kg gjør for å vinne argumenter

face it, embrace it and let it go

2bP4pJr4wVimqCWjYimXJe2cnCgnMLLCcQu2ZWhPgBQ.jpg

Anonymkode: 23699...c0a

I dette innlegget er det liten tvil om hvem som høres bitter ut.

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

ånei, enda en bitter tråd hvor kvinner skal ha et motsvar mot markedsverdi debatten

kom igjen kjerring, du kan ikke trosse forskning og studier. Kvinner mister forsatt sin verdi i partnermarkedet i slutten av 20 årene mens menns øker

enten har du vært jevla støgg som 20 åring ellers lyver du slik som mange her på kg gjør for å vinne argumenter

Synes denne var noe krass. 

Nå fant jeg som mann ikke tråden fra ts spesielt bitter. Du trenger ikke refere til noen som "kjerring", eller "jevla støgg" i 20-åra for å få frem poenget ditt. 

Ja, dette har vært debattert tidligere, men nå spurte ikke ts om generell forskning og statistikk på tvers av kjønn, men egne erfaringer fra kvinner. 

Anonymkode: cf95c...b4f

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk i hvert fall mer oppmerksomhet i 30-årene enn i 20-årene. Synes ikke jeg var spesielt pen i noen av tilfellene.

Anonymkode: 31986...491

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den statistikken enkelte menn driver å viser spiller ingen rolle. Siden menn og kvinner i alle aldre spiller inn i statistikken. Det betyr ikke at de fleste unge kvinner synes menn fra 30-70 er de kjekkeste,det betyr at kvinner fra 30-70 synes det. Menn flest holder seg til kvinner på deres egen alder.

Anonymkode: 77408...24b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mer oppmerksomhet etter å ha kommet i 30-årene, og det varte også gjennom 40-årene. Nå har jeg rundet 50 og det har dabbet av en del, men fortsatt kan jeg få blikk fra menn på rundt samme alder. Det er bare koselig, og jeg er egentlig glad for å slippe mer mas.

For min del handlet det om å bli mer fornøyd og sikker på meg selv som voksen enn det jeg var i 20-åra, at jeg fikk en annen holdning og utstråling. Det tror jeg betyr mye.

Anonymkode: a2be6...802

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest AprilRyan
Skrevet (endret)

Jeg tror det er individuelt som med alt annet og jeg tror ikke at menn plutselig blir attraktive etter å ha bikket 30 uten å ha gjort noe for det om de ikke var attraktive før det. Men noen menn kan nok bli mer attraktive fordi kvinner ser etter andre ting når de blir mer voksne. Mange menn gjør nok også det. Med erfaring så ser man kanskje hva som er viktig og hva man ønsker seg.

Kanskje man opplever mindre oppmerksomhet etter hvert som man blir eldre, men det er ikke som ei som er attraktiv plutselig ikke får oppmerksomhet lenger.

Jeg tviler ikke på at menn synes at unge kvinner er pene, men så er det mye annet som spiller inn når man ser etter en partner og det er ikke sånn at de ikke kan synes at ei på over 30 også er attraktiv. Det er ikke enten eller. Jeg synes jo at yngre menn er flotte, men når jeg skal inngå forhold så er det flere ting som spiller inn og som gjør at jeg ikke velger en på 25 uansett hvor kjekk han er. Nå tviler jeg på at ei på 40 er innen hans synsfelt sånn generelt heller, men hypotetisk sett da :P

For min del så opplever jeg ikke store forskjellen. Nå var ikke bruk av datingapper særlig utbredt da jeg var yngre så det er vanskelig å sammenligne, men det virker ikke som jeg slår an hos så mange på datingapper. Mulig det hadde gått an å gjøre noen justeringer, men slike apper dreper all glede over å skulle treffe noen. Det er så utrolig kunstig opplegg.

Endret av AprilRyan
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg mener er at attraktivitet er personlig. At hver eneste person har en personlig kurve angående slikt, og at det ikke er rettferdig fordeling på slikt, etter hverken alder eller annet. 

Jeg mener også at de fleste som tenner på alder i seg selv oftest har skumle tilbøyeligheter. Som å tenne på barn og altfor unge på grunn av makten de kan ha over for unge mennesker. At det er syk seksualitet, med elementer av sadisme og ondskap, som medfører at alder på dem man tenner på blir overordnet i tenningen. At når ung, gjerne altfor ung, er fokus i seksualitet er det makten og dominansen som trigger, ikke det sex skal og bør være; Gjensidige nytelse. Istedenfor er det egoisme som står i fokus. 

Ellers er det naturlig at unge mennesker, med perfekte kropper og glød er på sitt mest attraktive, og at hver person gjennom livet har en egen kurve etter utvikling, selvtillit og sjarm, som er noe nedadgående ved aldring, men også opprettholdes godt om det er utstråling og sjarm, og seksuell glød. Personlige faktorer, som medfører at det er mange i både 40 og 50 årene, og kanskje også eldre enn det, som fremdeles får "urettferdig " mye seksuell oppmerksomhet i forhold til andre, og i forhold til alder. 

Jeg er kvinne i midten av 40 årene som har vært heldig med slik utstråling. Min personlige kurve var nok på topp fra 20- 35 år, men jeg får fremdeles "urettferdig " mye seksuell oppmerksomhet. I går var jeg på byen, og ble sjekket opp av fire kvinner og altfor mange menn. 

Slikt er rett og slett ikke jevnt fordelt, og selv om dem som har sjarm og glød også har en personlig nedadgående kurve er det urettferdig nok ofte slik at de som har slikt har det langt ut i livet, mens de som  ikke har det ikke på magisk vis kommer i en fase av livet der de plutselig blir veldig attraktive. Ikke uten personlig utvikling angående å få sjarm og glød, på grunn av større modenhet, trygghet og selvtillit. 

Anonymkode: f6e98...bb9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fikk bittelitt oppmerksomhet tidlig i 20-åra. Ingenting etter bikket 30. Men så er jeg også tjukk og uheldig med utseendet, ikke bare gammel. 

Anonymkode: 3a006...a1e

AnonymBruker
Skrevet

Får mer oppmerskomhet fra kjekke menn nå som jeg har blitt en hot middelaldrende kjerring med glimt i øyet.

Anonymkode: 7a5e0...80e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er kilden?

Jeg lurer på nøyaktig hva grafen viser.

• Liker 4
Skrevet
Isambard skrev (3 minutter siden):

Hva er kilden?

Nevermind. Jeg gjorde et google billedsøk.

Grafen er laget av en "Youtube-personlighet" og blogger ved navn Rollo Tomassi.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Alle har sine egne anekdotiske beviser. 

Alle damer får oppmerksomhet fra menn. Men når du passerer 30-40 så får du oppmerksomhet fra en annen type menn. Kvalitetsmenn med mulighet til å velge seg den mest attraktive partneren blir mer og mer utilgjengelig for deg som kvinne jo eldre du blir. 

Forskning og studier er uansett uenig med dine anekdotiske erfaringer så hva du tror er realiteten er egentlig ikke så mye verdt. Annet enn at du fikk skryte litt av at du får oppmerksomhet fra menn.

Anonymkode: 7ae16...936

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Isambard said:

Hva er kilden?

Artikkel og studien ligger på science.org 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Artikkel og studien ligger på science.org 

Legg ved link. Jeg vil vite nøyaktig hva grafen viser. 

Endret av Isambard
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (1 minutt siden):

Hva er kilden?

Den viser at når man viser et stort antall mennesker bilder av mennesker i ulike aldere er dette resultatet av hvordan kvinner og menn vurererer attraktivitet. Rent utseendemessig, ut fra et bilde av hver person. 

Siden virkelig attraktivitet er opplevelse og kjemi i RL sier grafen i svært liten grad om dette kan overføres i nevneverdig grad til virkeligheten. 

Grafen er dessuten trikset til så det ser ut som at menn og kvinner har en like høy topp i sin attraktivitet, og det faktisk ser ut som at menn er mye mer attraktive for kvinner enn kvinner er det for menn totalt sett gjennom livet, mens realiteten er at menn anså langt flere kvinner som attraktive uansett alder i forhold til hvor mange menn kvinner fant attraktive. Så den reelle kurven er egentlig at "puppen" som viser kvinners attraktivitet er høy, mens "puppen" som viser menns attraktivitet var mye lavere og flatere, og de måtte justere litt for å få frem poenget angående at kvinner og menn er mest attraktive i ulike aldere. Det var dog aldri meningen at dette skulle brukes som argument for at kvinner mister verdi etter en viss alder, mens menn får enorm verdi etter en viss alder. Hadde forskerne visst at dette ville brukes som bevis på det er det mulig at de hadde lagt vekt på at kurven var justert. Det var iallefall mulig tidligere å finne den reelle kurven. Den viser en stor pupp angående hvilken alder menn finner kvinner attraktive, og en ganske flat pupp angående hvordan kvinner vurderer menns attraktivitet.

Det vet vi jo også, at menn oftere anser kvinner attraktive enn kvinner anser tilfeldige menn som attraktive. Spesielt når man kun ser et bilde. 

Så grafen har et poeng; Å vise at kvinner og menn peaker angående attraktivitet på ulike tidspunkt i livet, men den viser IKKE at kvinner fullstendig mister sin attraktivitet i en viss alder, mens menn blir kvinners drømmemenn bare de når en viss alder. Det er misbruk av grafen som dessverre ofte har skjedd her på kg. Brukt på den måten er grafen fullstendig misvisende. Isåfall skulle menn generelt oppleve at kvinner løper etter dem i største delen av livet. I hele den perioden blått er høyere enn rosa. Urettferdig kanskje, men det skjer ikke, fordi grafen ikke kan brukes som slikt arrangement for attraktivitet. Det var ikke poenget med den, og for å få frem poenget den faktisk hadde (hvilken alder som er mest attraktiv for hvert kjønn) ble den justert så den er visuelt tydelig angående akkurat det. At den blir brukt som argument for at kvinner er mindre attraktive enn menn etter viss alder er å misforstå hele grafen. 

Anonymkode: f6e98...bb9

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Alle har sine egne anekdotiske beviser. 

Alle damer får oppmerksomhet fra menn. Men når du passerer 30-40 så får du oppmerksomhet fra en annen type menn. Kvalitetsmenn med mulighet til å velge seg den mest attraktive partneren blir mer og mer utilgjengelig for deg som kvinne jo eldre du blir. 

Forskning og studier er uansett uenig med dine anekdotiske erfaringer så hva du tror er realiteten er egentlig ikke så mye verdt. Annet enn at du fikk skryte litt av at du får oppmerksomhet fra menn.

https://metro.co.uk/2019/02/22/men-regardless-age-will-always-attracted-women-early-20s-8718590/amp/

denne studien støtter erfaringene kvinnene i tråden har. Det viser seg nemlig at selvom menn syns kvinner i tidlig 20-Årene er de mest attraktive, uavhengig av egen alder, så er kvinnene de faktisk tar kontakt med de som ligger nær egen alder og ikke 20-åringene.. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alderen gjør alle - både menn og kvinner - mindre attraktive etterhvert som årene går. Noen takler alderen bedre enn andre, men det går feil vei for alle og en selvfølgelig.

Det er en av grunnene til at det er mest naturlig med en dame på tålig (+/- noen år) samme alder og utseende som en selv - pluss at man har levd og utviklet seg like lenge og mentalt er på samme sted.

Jeg syns det er helt unaturlig å skulle legge meg etter unge damer når jeg selv nærmer meg 40. Men mulig jeg får for meg det når midtlivskrisen setter inn - at jeg bare har blitt kjekkere for hvert år, egentlig ser veeeeldig ung ut - sånn som en haug av menn OG damer får for seg i den alderen. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En del undersøkelser baserer seg på hvor mange henvendelser og klikk de forskjellige får på datingsider. Her må vi anta at menn vil få en større del av interesse senere i livet, ettersom testosteronnivået synker, og kvinner finner ut at de må ta initiativ.  Unge kvinner trenger jo tradisjonelt ikke å løfte en finger, for å generere interesse.  Alle slike grafer må leses med kritiske øyne, og med hensyn på at vi vektlegger forskjellige ting, og viser interesse på forskjellig måte. Det er veldig lett å vise frem noe sånt, og kalle det fasit. 

Anonymkode: 16a8f...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...