Gå til innhold

Kostholdsrådene er korrupte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 14.56):

Kostholdsrådene i Norge (ihvertfall i skolen) kommer fra opplysningskontoret for egg og kjøtt. De har altså egeninteresser, så ja det er korrupt her også.

Anonymkode: 21650...0bc

Ikke bare dem. Du må ikke spre slik feilinformasjon uten å sjekke. Fant en liste her.

Sitat

Følgende har bidratt til finansieringen [av Fra Boller Til Burritos]:

• Bama-Gruppen AS
  • Brødfakta
  • Den Norske Kreftforening
  • Eksportutvalget for fisk
  • Forbrukerrådet
  • Landbrukssamvirket Felleskontor
  • Landsforeningen for kosthold og helse
  • Margarinfabrikken Norge A/S
  • Mills Matforum
  • Nasjonalforeningen for folkehelsen
  • Norges bygdekvinnelag (tidligere Norges Bondekvinnelag)
  • Opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt
  • Opplysningskontoret for frukt og grønnsaker
  • Opplysningskontoret for kjøtt
  • Samarbeidsorganet for helsefremmende oppgaver
  • Tine Norske Meierier
  • Toro Rieber & Søn
  • Sosial- og helsedirektoratet

Anonymkode: 551ab...d78

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 hours ago, I Grosny said:

Jeg tror raps og olivenolje er bra. Og iallfall oliven tror jeg er utprøvd i noen millioner år. Folk har alltid vært altetere, jeg har aldri hørt at det ikke  var grønnsaker på  steinaldermenyene.

Men det var garantert ikke raffinert sukker på steinaldermenyene.

Jeg skulle kanskje spesifisert frøoljer. Jeg er ikke så skeptisk til oljer man får ved å presse en frukt, som olivenolje. Men man blir fort skeptisk når man ser hvordan frøoljer produseres: de knuses, varmes og behandles med løsemidler og andre kjemikaler i flere omganger. Disse ble opprinnelig laget for å brukes i maskiner og var ikke ment for menneskemat. Det er omtrent det minst naturlige man kan finne på å spise og har ingen som helst likhet med noe som noen gang har eksistert i naturen.

hpm_0000_0001_0_img0077.jpg.ef72f57eec8b4447a284eceb236e5ad6.jpg

Anonymkode: d1a14...804

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når cheerios står på who sin liste over anbefalt mat å spise så kommer ikke dette som en overraskelse. 

Anonymkode: a7381...b29

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skulle kanskje spesifisert frøoljer. Jeg er ikke så skeptisk til oljer man får ved å presse en frukt, som olivenolje. Men man blir fort skeptisk når man ser hvordan frøoljer produseres: de knuses, varmes og behandles med løsemidler og andre kjemikaler i flere omganger. Disse ble opprinnelig laget for å brukes i maskiner og var ikke ment for menneskemat. Det er omtrent det minst naturlige man kan finne på å spise og har ingen som helst likhet med noe som noen gang har eksistert i naturen.

Dette gjelder kun ekstraherte oljer, ikke varm eller kaldpresset. 

Anonymkode: 4a4aa...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er derfor man kjøper ekstra virgin, da brukes det ikke kjemikalier eller varme. Kjemikalier er det man bruker for å presse ut siste rest etter mekanisk pressing.

Anonymkode: 47602...aec

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke helsemyndighetenes kostholdsanbefalinger. Da hadde jeg pådratt meg diabetes for lengst.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Embla Othea skrev (22 minutter siden):

Jeg følger ikke helsemyndighetenes kostholdsanbefalinger. Da hadde jeg pådratt meg diabetes for lengst.

En jeg vet om hadde mild diabetes 2, og kjørte et kosthold som lignet disse anbefalingene, men med mer surmelk og youghurt,unngikk hvetemel og sukker. Han begynte å trene 3-4 ganger i uka, og ble frisk før det hadde gått et halvt år.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er derfor man kjøper ekstra virgin, da brukes det ikke kjemikalier eller varme. Kjemikalier er det man bruker for å presse ut siste rest etter mekanisk pressing.

Anonymkode: 47602...aec

Det er vel bare oliven og avokado man kan gjøre det med?

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...