AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #41 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 14.56): Kostholdsrådene i Norge (ihvertfall i skolen) kommer fra opplysningskontoret for egg og kjøtt. De har altså egeninteresser, så ja det er korrupt her også. Anonymkode: 21650...0bc Ikke bare dem. Du må ikke spre slik feilinformasjon uten å sjekke. Fant en liste her. Sitat Følgende har bidratt til finansieringen [av Fra Boller Til Burritos]: Bama-Gruppen AS Brødfakta Den Norske Kreftforening Eksportutvalget for fisk Forbrukerrådet Landbrukssamvirket Felleskontor Landsforeningen for kosthold og helse Margarinfabrikken Norge A/S Mills Matforum Nasjonalforeningen for folkehelsen Norges bygdekvinnelag (tidligere Norges Bondekvinnelag) Opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt Opplysningskontoret for frukt og grønnsaker Opplysningskontoret for kjøtt Samarbeidsorganet for helsefremmende oppgaver Tine Norske Meierier Toro Rieber & Søn Sosial- og helsedirektoratet Anonymkode: 551ab...d78 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #42 Del Skrevet 22. november 2022 9 hours ago, I Grosny said: Jeg tror raps og olivenolje er bra. Og iallfall oliven tror jeg er utprøvd i noen millioner år. Folk har alltid vært altetere, jeg har aldri hørt at det ikke var grønnsaker på steinaldermenyene. Men det var garantert ikke raffinert sukker på steinaldermenyene. Jeg skulle kanskje spesifisert frøoljer. Jeg er ikke så skeptisk til oljer man får ved å presse en frukt, som olivenolje. Men man blir fort skeptisk når man ser hvordan frøoljer produseres: de knuses, varmes og behandles med løsemidler og andre kjemikaler i flere omganger. Disse ble opprinnelig laget for å brukes i maskiner og var ikke ment for menneskemat. Det er omtrent det minst naturlige man kan finne på å spise og har ingen som helst likhet med noe som noen gang har eksistert i naturen. Anonymkode: d1a14...804 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #43 Del Skrevet 22. november 2022 Når cheerios står på who sin liste over anbefalt mat å spise så kommer ikke dette som en overraskelse. Anonymkode: a7381...b29 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #44 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skulle kanskje spesifisert frøoljer. Jeg er ikke så skeptisk til oljer man får ved å presse en frukt, som olivenolje. Men man blir fort skeptisk når man ser hvordan frøoljer produseres: de knuses, varmes og behandles med løsemidler og andre kjemikaler i flere omganger. Disse ble opprinnelig laget for å brukes i maskiner og var ikke ment for menneskemat. Det er omtrent det minst naturlige man kan finne på å spise og har ingen som helst likhet med noe som noen gang har eksistert i naturen. Anonymkode: d1a14...804 Dette gjelder kun ekstraherte oljer, ikke varm eller kaldpresset. Anonymkode: 4a4aa...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #45 Del Skrevet 22. november 2022 37 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skulle kanskje spesifisert frøoljer. Jeg er ikke så skeptisk til oljer man får ved å presse en frukt, som olivenolje. Men man blir fort skeptisk når man ser hvordan frøoljer produseres: de knuses, varmes og behandles med løsemidler og andre kjemikaler i flere omganger. Disse ble opprinnelig laget for å brukes i maskiner og var ikke ment for menneskemat. Det er omtrent det minst naturlige man kan finne på å spise og har ingen som helst likhet med noe som noen gang har eksistert i naturen. Anonymkode: d1a14...804 Det er derfor man kjøper ekstra virgin, da brukes det ikke kjemikalier eller varme. Kjemikalier er det man bruker for å presse ut siste rest etter mekanisk pressing. Anonymkode: 47602...aec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 22. november 2022 #46 Del Skrevet 22. november 2022 Jeg følger ikke helsemyndighetenes kostholdsanbefalinger. Da hadde jeg pådratt meg diabetes for lengst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 22. november 2022 #47 Del Skrevet 22. november 2022 (endret) Embla Othea skrev (22 minutter siden): Jeg følger ikke helsemyndighetenes kostholdsanbefalinger. Da hadde jeg pådratt meg diabetes for lengst. En jeg vet om hadde mild diabetes 2, og kjørte et kosthold som lignet disse anbefalingene, men med mer surmelk og youghurt,unngikk hvetemel og sukker. Han begynte å trene 3-4 ganger i uka, og ble frisk før det hadde gått et halvt år. Endret 22. november 2022 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #48 Del Skrevet 22. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er derfor man kjøper ekstra virgin, da brukes det ikke kjemikalier eller varme. Kjemikalier er det man bruker for å presse ut siste rest etter mekanisk pressing. Anonymkode: 47602...aec Det er vel bare oliven og avokado man kan gjøre det med? Anonymkode: d1a14...804 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå