Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

🙄

Jeg dusjer hver dag, skifter truser (laget av bomull som puster) minst 2 ganger til dagen, tørker meg riktig , tisser alltid rett etter sex osv.  Og det vedder jeg på de fleste som sliter med uvi også gjør. 

Så nei, det er ikke "bare". 

Anonymkode: bb3e1...a46

Det er fakta! Så kan man bare himle med øynene så mye man vil. Et eller annet gjør at mange får UVI, sier jo seg selv!

Anonymkode: 1f1f7...3d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, det er absolutt ikke uten grunn at de screener urinen på alle kontroller. Ikke nødvendigvis så merkbart og konsekvensene kan være store. 

Anonymkode: 66b72...329

De screener først og fremst for proteinuri og glukosuri mtp. svangerskapsforgiftning og diabetes. 

Anonymkode: 5d53b...f2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er fakta! Så kan man bare himle med øynene så mye man vil. Et eller annet gjør at mange får UVI, sier jo seg selv!

Hygiene er EN av grunnene til at man kan få uvi. Også finnes det en drøss andre i tillegg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Uten at man vet hvorfor, så er mange ekstra utsatt for uvi. Det virker også å være arvelig, f.eks alle kvinnene på mors side har slitt med det samme. Jeg har vært på utredning to ganger hos urolog uten å finne svar. Og jeg har følgt alle råd og anbefalinger. Kastet til å med alle stringtruser og de som er laget av kunstig stoff, og erstattet dem med bomullstruser. 

Kortere urinveier, gå sjeldent på do (viktig for å spyle ut bakterier), fryse er noen av flere grunner til å få uvi.

Og ja, som du sier, dårlig hygiene er også en grunn. Det er med god grunn at man blir lært fra man er små av til å tørke bak, og ikke smøre avføring fremme. 😛 Men jeg vil tro de fleste vet og gjør dette. 

Derfor ble jeg litt oppgitt over svaret ditt. :)

Ts

Anonymkode: bb3e1...a46

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...