AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #21 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): 🙄 Jeg dusjer hver dag, skifter truser (laget av bomull som puster) minst 2 ganger til dagen, tørker meg riktig , tisser alltid rett etter sex osv. Og det vedder jeg på de fleste som sliter med uvi også gjør. Så nei, det er ikke "bare". Anonymkode: bb3e1...a46 Det er fakta! Så kan man bare himle med øynene så mye man vil. Et eller annet gjør at mange får UVI, sier jo seg selv! Anonymkode: 1f1f7...3d2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #22 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, det er absolutt ikke uten grunn at de screener urinen på alle kontroller. Ikke nødvendigvis så merkbart og konsekvensene kan være store. Anonymkode: 66b72...329 De screener først og fremst for proteinuri og glukosuri mtp. svangerskapsforgiftning og diabetes. Anonymkode: 5d53b...f2e
Anim92 Skrevet 31. juli 2022 #23 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er fakta! Så kan man bare himle med øynene så mye man vil. Et eller annet gjør at mange får UVI, sier jo seg selv! Anonymkode: 1f1f7...3d2 Hygiene er EN av grunnene til at man kan få uvi. Også finnes det en drøss andre i tillegg. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #24 Skrevet 1. august 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Det er fakta! Så kan man bare himle med øynene så mye man vil. Et eller annet gjør at mange får UVI, sier jo seg selv! Anonymkode: 1f1f7...3d2 Uten at man vet hvorfor, så er mange ekstra utsatt for uvi. Det virker også å være arvelig, f.eks alle kvinnene på mors side har slitt med det samme. Jeg har vært på utredning to ganger hos urolog uten å finne svar. Og jeg har følgt alle råd og anbefalinger. Kastet til å med alle stringtruser og de som er laget av kunstig stoff, og erstattet dem med bomullstruser. Kortere urinveier, gå sjeldent på do (viktig for å spyle ut bakterier), fryse er noen av flere grunner til å få uvi. Og ja, som du sier, dårlig hygiene er også en grunn. Det er med god grunn at man blir lært fra man er små av til å tørke bak, og ikke smøre avføring fremme. 😛 Men jeg vil tro de fleste vet og gjør dette. Derfor ble jeg litt oppgitt over svaret ditt. Ts Anonymkode: bb3e1...a46 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå