Gå til innhold

Kriminelle..

Gjest Gjest_Thunder_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Thunder_*
Skrevet

Kvinner er mye mindre kriminelle enn menn..

Hvilke årsaker kan det ha?

Hvordan forklarer man dette?

Hvorfor tror du at det er slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at noe av forklaringen kan ligge i at tradisjonelt har jenter fått en mye strengere oppdragelse enn gutter her i landet. Jenter skal være dydige, lydige og ydmyke, gutter skal være tøffe. Så, det var mitt bidrag.

Skrevet

Jeg tror jeg er enig med Violetta at det kan ha noe med oppdragelsen å gjøre; hvilken rolle man skal ha og hva som skal til for at man "lykkes" i denne... Hm. Kvinner virker kanskje som de oftere har mer sosial samvittighet/moral og er mer bevisst på hva andre mener om dem/oss? Også er det vel litt sånn at hva som er kriminelt er bestemt av samfunnet - og man har fordommer mot typer mennesker som er kriminelle - søkelyset rettes dermed oftere mot enkelte grupper og kjønn.

Når det gjelder vinningsforbrytelser kan man kanskje (?) dra sammenlikninger til den legale del av næringslivet - menn har ofte større ambisjoner om å tjene mest penger, mens for mange kvinner er det kanskje viktig(ere) å "gjøre en bra jobb" uten det samme grådighetsperspektivet. Nå har jeg allerede beveget meg langt over i generaliseringer her, og jeg vet ikke hva jeg mener, utover at det med sosial samvittighet kan bety noe...

Gjest Bellatrix
Skrevet
Damer er dyre i drift.

Så derfor er det mer kriminalitet blant menn? :overrasket:

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Dette jevner seg ut. Likestillingen har nådd kriminalitetsarenaene for fullt, og i løpet av noen få år vil kvinneandelen også her være oppe i de foreskrevne 40 % - minst! Hvis ikke vil nok Karita bli skuffet.

Skrevet
Dette jevner seg ut. Likestillingen har nådd kriminalitetsarenaene for fullt, og i løpet av noen få år vil kvinneandelen også her være oppe i de foreskrevne 40 % - minst! Hvis ikke vil nok Karita bli skuffet.

For likestillingens skyld burde vi vel nesten ha kvotert noen inn...

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Både A- og B-gjengen skjelver i buksene (og buskene) etter at Karita Bekkemellem har viftet med bestemmelser om tvangsoppløsning for virksomheter uten de foreskrevne 40 % kvinner i styrene.

Har ikke sett dem så skremt siden Havnå åket inn.

Skrevet

Husker jeg tenkte over dette da jeg leste i Dagbladet for et par uker siden, db, det var en reportasje om gjengangerne i Oslo. Av 58 kriminelle var bare tre stykker kvinner.

Skrevet

Gjennomsnittskvinnen er smartere, mer vellykket og lykkelig enn gjennomsnittsmannen. Derfor!

Skrevet
Kvinner er mye mindre kriminelle enn menn..

Hvilke årsaker kan det ha?

Hvordan forklarer man dette?

Hvorfor tror du at det er slik?

For menn skal være tøffere. Hormonene til gutter er vel noe sterkere enn jentenes.

vanlig at gutter skal bli mere dritings enn jenter, i fylla skjer mye rart.

Om det er oppdragelsen, så må det være mye dårlige foreldre rundt om. Tror ikke på den teorien.

Skrevet
vanlig at gutter skal bli mere dritings enn jenter, i fylla skjer mye rart.

Alkohol har vel ikke noe med saken å gjøre...

Nå er det jo ganske vanlig at jenter er de som drikker mest, selv om de tåler det minst.

Jeg tror det har med oppdragelse å gjøre. De kriminelle vokser nok opp med dårlige foreldre som ikke har tid til å ta seg av barna og gi de den omsorgen de trenger. Men jenter trenger kanskje ikke å bli fortalt hva som er forskjell selv, de vet det selv og blir ikke like lett påvirket av venner.

Og kanskje det er slik at kvinner er mer vellykket og smart enn menn og rett og slett ikke føler behov for å gjøre ulovlige ting.

Skrevet

Menn blir kriminelle mens kvinner får pyskiske problemer....

Skrevet
Menn blir kriminelle mens kvinner får pyskiske problemer....

Haha.. Kanskje det er noe i det... Utdyp! ;)

Skrevet

Haha.. Kanskje det er noe i det... Utdyp! ;)

Vel bare se på statistikken det - overvekt av kriminelle menn og overvekt av psykisk syke kvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...