Gå til innhold

Hvordan vinne tilliten hans?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

traumer kan bli permanente og verre... samt bedre. Det kan gå flere veier

Anonymkode: 58d69...023

tror bare du skal være hans venn fordi du vil det, uten å tenke på resultatet

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

traumer kan bli permanente og verre... samt bedre. Det kan gå flere veier

Tror du dette er grunnet traumer? 

Anonymkode: 2a47b...ea7

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo fortelle at du ønsker noe mer, da kan han ta et standpunkt. Hvis han også tenker det samme men er redd for å åpne opp og stole på folk kommer aldri han til å ta første steg. Kanskje han sitt og håper?

Anonymkode: 9f373...823

Sant nok. 

AnonymBruker
Skrevet

tror bare du skal være hans venn fordi du vil det, uten å tenke på resultatet

Jeg vil jo innerst inne mer, men har ikke sagt det til han. Tenker et godt vennskap i bunnen er bra. Men da går jeg se hva som skjer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takker for svar. 

Har du erfaring med en sånn person eller er du en sånn person selv? Dersom sistnevnte, kan du forklare meg hvorfor/hvordan? 

Jeg har erfaring med en slik person. Han fikk tillit til meg, mer enn til noen andre. Lot meg komme langt innpå seg. Men selv «der inne» var han ikke i stand til å være en partner. Noen (få) menn er ikke det. De sliter for mye med det mellommenneskelige.

Denne mannen holder deg på avstand. Godt mulig du ikke er av slaget han vil slippe inn. Finn deg en annen 🙂

Anonymkode: 27cc1...b15

AnonymBruker
Skrevet

Huff, ser for meg type med vanskelig barndom (rus i hjemmet, barnevern, vold, mobbing e l), og ts som prøver å ha «fortrolige samtaler» slik at han kan «åpne seg» og forstå at han kan «ha tillit» til henne… Og at det blir en lettelse for ham og at han blir mer åpen og tillitsfull og happy ever after!

Ts, la fyren i fred. Noen vil ALDRI noen sinne «åpne opp» for venner/kjærester. For noen er det best bearbeidet med profesjonelle, eller med seg selv i sitt eget indre.

Anonymkode: 3a56a...5b9

AnonymBruker
Skrevet

Tenker inngangen er å ta initiativ til aktiviteter og møter, tilbring tid sammen og la ting utvikle seg naturlig, hvis det gjør det.  Tillit er noe som utvikles over tid, ved å vise at man er en stabil person som kan stoles på. Et år er ikke lang tid for en person med tilknytningsproblemer, jeg ville ikke forventet noen dype samtaler om tidligere, vanskelige opplevelser før etter år i en nær relasjon med slike mennesker. Du vet at det har vært tøft for ham, er det noe han har nevnt selv? For det er jo et tegn på tillitt, mange nevner aldri sånt selv. Man må også tenke på at et slikt overfladisk nivå gjerne er det mest naturlige i nye relasjoner, for det første er slike ting vondt for personen det gjelder å snakke om, det er sårbart, men for det andre vil slike ting også skremme bort andre om det snakkes om for tidlig. Her må du nok bare la ham være lukket på slike livshendelser, og være forberedt på at det heller kan komme små drypp her og der over tid.

Dersom du opplever å aldri komme innpå ham, at dere bare har en helt overfladisk relasjon som aldri utvikler seg til samtaler av litt mer substans, må du derimot bare akseptere at han ikke er tilgjengelig for det du ønsker. Noen er så pass lukket at de ikke er i stand til å være en nær venn eller kjæreste, dette er noe han da må jobbe med selv og ikke noe du kan hjelpe ham med. Noen ganger er man jo bare ikke en match heller, det kan være så enkelt som at han ikke er interessert på den måten.

Anonymkode: b0d68...1dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Huff, ser for meg type med vanskelig barndom (rus i hjemmet, barnevern, vold, mobbing e l), og ts som prøver å ha «fortrolige samtaler» slik at han kan «åpne seg» og forstå at han kan «ha tillit» til henne… Og at det blir en lettelse for ham og at han blir mer åpen og tillitsfull og happy ever after!

Ts, la fyren i fred. Noen vil ALDRI noen sinne «åpne opp» for venner/kjærester. For noen er det best bearbeidet med profesjonelle, eller med seg selv i sitt eget indre.

Anonymkode: 3a56a...5b9

Ikke helt sånn. Mer sånn at det i en vanlig samtale er et spørsmål fra meg, som jeg tenker er helt normalt/kurant, som gjør at han lukker seg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring med en slik person. Han fikk tillit til meg, mer enn til noen andre. Lot meg komme langt innpå seg. Men selv «der inne» var han ikke i stand til å være en partner. Noen (få) menn er ikke det. De sliter for mye med det mellommenneskelige.

Denne mannen holder deg på avstand. Godt mulig du ikke er av slaget han vil slippe inn. Finn deg en annen 🙂

Nei, er som sagt ikke ute etter kjæreste kun for å ha en kjæreste. Og om denne er interessert, vet jeg ikke.   Da beholder jeg han som en venn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker inngangen er å ta initiativ til aktiviteter og møter, tilbring tid sammen og la ting utvikle seg naturlig, hvis det gjør det.  Tillit er noe som utvikles over tid, ved å vise at man er en stabil person som kan stoles på. Et år er ikke lang tid for en person med tilknytningsproblemer, jeg ville ikke forventet noen dype samtaler om tidligere, vanskelige opplevelser før etter år i en nær relasjon med slike mennesker. Du vet at det har vært tøft for ham, er det noe han har nevnt selv? For det er jo et tegn på tillitt, mange nevner aldri sånt selv. Man må også tenke på at et slikt overfladisk nivå gjerne er det mest naturlige i nye relasjoner, for det første er slike ting vondt for personen det gjelder å snakke om, det er sårbart, men for det andre vil slike ting også skremme bort andre om det snakkes om for tidlig. Her må du nok bare la ham være lukket på slike livshendelser, og være forberedt på at det heller kan komme små drypp her og der over tid.

Dersom du opplever å aldri komme innpå ham, at dere bare har en helt overfladisk relasjon som aldri utvikler seg til samtaler av litt mer substans, må du derimot bare akseptere at han ikke er tilgjengelig for det du ønsker. Noen er så pass lukket at de ikke er i stand til å være en nær venn eller kjæreste, dette er noe han da må jobbe med selv og ikke noe du kan hjelpe ham med. Noen ganger er man jo bare ikke en match heller, det kan være så enkelt som at han ikke er interessert på den måten.

Anonymkode: b0d68...1dc

Takk for utfyllende svar. Det du sier at han faktisk viser litt tillit ved å ha nevnt sine problemer, er det jo noe i. 

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du dette er grunnet traumer? 

Skrev du ikke det. At han sliter med konsekvenser etter hendelser i barndommen? 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for utfyllende svar. Det du sier at han faktisk viser litt tillit ved å ha nevnt sine problemer, er det jo noe i. 

Nja. Noen kan nevne at de har «problemer» for å få et fripass for annen uempatisk oppførsel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skrev du ikke det. At han sliter med konsekvenser etter hendelser i barndommen? 

Var vel noen andre som skrev om traumer, men jeg skrev vel at han har hatt en vanskelig barndom.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nja. Noen kan nevne at de har «problemer» for å få et fripass for annen uempatisk oppførsel.

Nå er han absolutt ikke uempatisk. Han er mer typen som unnskylder seg for alt og krever lite plass. Han kunne med fordel vært mer krevende for sin egen del. 

Skrevet
On 7/31/2022 at 2:58 AM, AnonymBruker said:

Jeg har vært betatt av en mann i over ett år. Vi har kontakt, men jeg kommer liksom aldri inn på han. Blir jeg for nærgående, trekker han seg unna. Har aldri prøvd meg fysisk, så med nærgående mener jeg samtaletema. 

Han har opplevd vanskelige ting i livet, og har derfor problemer med nære relasjoner og sliter voldsomt ifht tillit. Har likevel inntrykk av at han ønsker nærhet. Tror også at han synes godt om meg, han har gitt uttrykk for det.

Ønsker virkelig å finne ut av det med denne mannen, og dagdrømmer om oss to sammen resten av livet 👫

Har ikke lyst til å gi han opp! 

Noen som sliter med det samme ifht nærhet/relasjoner og kan gi tips om hvordan jeg bør gå fram? 

Vel... Jeg tenker at livet er fort kort til å lure på hva og hvis. Syntes du skal ta sjansen på å fortelle han at du er betatt, invitere til en date eller annet som viser hva du føler. Hva har du å tape? Høres ut som han kan ha litt lav selvfølelse, så hvis han liker deg kan det hende han ikke tør å ta initiativ eller føler han ikke er bra nok. Hvis han liker deg så har det nok ikke så mye å si hvordan du går frem, bare det er tydelig nok? 

AnonymBruker
Skrevet
Lonelily skrev (5 timer siden):

Vel... Jeg tenker at livet er fort kort til å lure på hva og hvis. Syntes du skal ta sjansen på å fortelle han at du er betatt, invitere til en date eller annet som viser hva du føler. Hva har du å tape? Høres ut som han kan ha litt lav selvfølelse, så hvis han liker deg kan det hende han ikke tør å ta initiativ eller føler han ikke er bra nok. Hvis han liker deg så har det nok ikke så mye å si hvordan du går frem, bare det er tydelig nok? 

Det stemmer nok at selvfølelsen ikke er på topp. 

Tydelig, ja, bare han faktisk tar det seriøst da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...