Gå til innhold

Hvordan vinne tilliten hans?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært betatt av en mann i over ett år. Vi har kontakt, men jeg kommer liksom aldri inn på han. Blir jeg for nærgående, trekker han seg unna. Har aldri prøvd meg fysisk, så med nærgående mener jeg samtaletema. 

Han har opplevd vanskelige ting i livet, og har derfor problemer med nære relasjoner og sliter voldsomt ifht tillit. Har likevel inntrykk av at han ønsker nærhet. Tror også at han synes godt om meg, han har gitt uttrykk for det.

Ønsker virkelig å finne ut av det med denne mannen, og dagdrømmer om oss to sammen resten av livet 👫

Har ikke lyst til å gi han opp! 

Noen som sliter med det samme ifht nærhet/relasjoner og kan gi tips om hvordan jeg bør gå fram? 

Anonymkode: 2a47b...ea7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tipser deg heller om å droppe denne mannen. Han kommer alltid til å holde deg (og alle andre) på en viss avstand. Han kommer aldri til å (kunne) gi deg det du trenger. Du liker ham fordi han framstår «mystisk» samt at du tillegger ham masse positive egenskaper han antakelig ikke har.

Anonymkode: 27cc1...b15

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar. 

Har du erfaring med en sånn person eller er du en sånn person selv? Dersom sistnevnte, kan du forklare meg hvorfor/hvordan? 

Skrevet

Om du aldri kommer innpå han så betyr det at han ikke vil det du vil.

Anbefaller å gå videre

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Deep Impact skrev (1 minutt siden):

Om du aldri kommer innpå han så betyr det at han ikke vil det du vil.

Anbefaller å gå videre

Jeg vet noen av hans ønsker. Saken er at han ikke får til, om du forstår.

Skulle ønske noen kunne forklare meg mekanismen bak tanke/handling i sånne tilfeller som dette. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet noen av hans ønsker. Saken er at han ikke får til, om du forstår.

Skulle ønske noen kunne forklare meg mekanismen bak tanke/handling i sånne tilfeller som dette. 

Han føler ikke et bånd til deg som gjør at han føler for å åpne opp. Dessuten merker han at du er interessert og han lukker seg for det kjennes ikke riktig for han å knytte seg til deg på den måten. 

Anonymkode: 58d69...023

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han føler ikke et bånd til deg som gjør at han føler for å åpne opp. Dessuten merker han at du er interessert og han lukker seg for det kjennes ikke riktig for han å knytte seg til deg på den måten. 

Ja, mulig det er sånn. Samtidig så åpner han opp på noen områder, mens andre områder er totalt lukket. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, mulig det er sånn. Samtidig så åpner han opp på noen områder, mens andre områder er totalt lukket. 

Hvilke områder?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet også at han generelt har kjempevansker med å knytte seg til noen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vet også at han generelt har kjempevansker med å knytte seg til noen. 

Det forsterker bare at du må videre. Det forklarer ikke hvorfor han ikke knytter seg til deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke områder?

Når det gjelder feks barndommen hans. 

AnonymBruker
Skrevet

Har heller ikke tips til hvordan du kan akselerere det. Det at han trekker seg unna ved dine tilnærmelser, sier jo at han ikke vil. Du kan fortsette å gi han tid og se om det utvikler seg, men du risikerer å kaste vekk mye mer tid. Egentlig må du bare gå videre, men for å lukke det, kan du spør han rett ut om han anser deg for mer enn en venn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det forsterker bare at du må videre. Det forklarer ikke hvorfor han ikke knytter seg til deg. 

Nei, jeg tror ikke det har noe med meg personlig å gjøre. Det er nok noe han har med seg fra barndom/tidligere opplevelser, sånn jeg tolker det. Det er derfor jeg har så lyst til å finne ut av dette og vise han at man faktisk kan stole på noen. Men hvordan??? 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det har noe med meg personlig å gjøre. Det er nok noe han har med seg fra barndom/tidligere opplevelser, sånn jeg tolker det. Det er derfor jeg har så lyst til å finne ut av dette og vise han at man faktisk kan stole på noen. Men hvordan??? 

Ved å være den du er. Være ærlig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har heller ikke tips til hvordan du kan akselerere det. Det at han trekker seg unna ved dine tilnærmelser, sier jo at han ikke vil. Du kan fortsette å gi han tid og se om det utvikler seg, men du risikerer å kaste vekk mye mer tid. Egentlig må du bare gå videre, men for å lukke det, kan du spør han rett ut om han anser deg for mer enn en venn.

Ja jeg kan jo spørre, men siden det aldri har vært snakk om noe intimt forhold, tror jeg ikke han tenker på meg som noe annet enn en venn. Det ønsket ligger hos meg, men har aldri sagt det til han. 

Tid har jeg nok av. Er heller ikke ute etter å finne en kjæreste, kun for å ha en kjæreste. Så er ikke på leit.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ved å være den du er. Være ærlig

Da har jeg gjort riktig, uten å komme noen vei. Det er vel kanskje tid som er løsningen da? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja jeg kan jo spørre, men siden det aldri har vært snakk om noe intimt forhold, tror jeg ikke han tenker på meg som noe annet enn en venn. Det ønsket ligger hos meg, men har aldri sagt det til han. 

Tid har jeg nok av. Er heller ikke ute etter å finne en kjæreste, kun for å ha en kjæreste. Så er ikke på leit.

Da kan du vel bare fortsette å være den gode tålmodige vennen som du er

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg gjort riktig, uten å komme noen vei. Det er vel kanskje tid som er løsningen da? 

Kanskje, kanskje ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje, kanskje ikke. 

traumer kan bli permanente og verre... samt bedre. Det kan gå flere veier

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo fortelle at du ønsker noe mer, da kan han ta et standpunkt. Hvis han også tenker det samme men er redd for å åpne opp og stole på folk kommer aldri han til å ta første steg. Kanskje han sitt og håper?

Anonymkode: 9f373...823

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...