Gjest frua Skrevet 20. november 2005 #1 Skrevet 20. november 2005 (endret) Har prøvd Ginseng, Rosenrot, div vitaminer, sjekket meg for B-12 vitamin mangel etc.. Ingen ting hjelper. Noen som har tips til hva som kan hjelpe? Driver med utredning av fibromyalgi, kanskje det er en årsak? Takker villt for noen konstruktive svar... Endret 20. november 2005 av frua
Gjest gjest1 Skrevet 20. november 2005 #2 Skrevet 20. november 2005 Hmmm. Jeg føler meg også sliten hele tiden. Jeg vet om flere jeg kjenner som sover dårlig fordi de snorker... kanskje du snorker du også? (Eller har en make som gjør det. ) Det er i hvert fall viktig med et variert kosthold, nok søvn og litt trim. Har egentlig ingen råd, det er bare veldig frustrende å være mye sliten. Kjenner igjen det der. Kanskje du tenker for mye?
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #4 Skrevet 20. november 2005 Kanskje lysterapi kan være verdt et forsøk.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #5 Skrevet 20. november 2005 For meg hjelper det tålelig å passe på å få mat med riktig energi for meg, som oftest vil det si en proteinrik frokost og middag med mye proteiner og grønt. Jeg har høy forbrenning (jeg tror det er det som er grunnen, ihvertfall), så om jeg spiser dårlig kan jeg godt sove 12-14 timer i døgnet, og fremdeles være trøtt, men når jeg spiser egg til frokost og sunn mat ellers kan jeg sove som normale folk og fremdeles ha nok energi til å få gjort det jeg skal om dagene.
Gjest Madeline Skrevet 20. november 2005 #6 Skrevet 20. november 2005 Kanskje det er mangel på søvn? Snorking kan være en grunn. Allergi kan også være en grunn. Jeg slet i mange år med mangel på søvn, og i høst gikk jeg til legen og fikk tatt en allergitest. Den ga utslag for flere ting og jeg fikk medisiner. Til min overraskelse sov jeg plutselig som en stein om natta og jeg reduserte søvnbehovet mitt med nesten 2 timer i døgnet og jeg er mye mer opplagt om dagen.
Gjest Gjesta Skrevet 20. november 2005 #7 Skrevet 20. november 2005 Nå om vinteren er det viktig å få utnyttet det lille dagslyset som er. Prøv å gå deg en tur e.l. midt på dagen. Dagslyset er med på å regulere døgnrytmen, og uten dagslys kan man fort føle seg slapp og trøtt til tross for nok søvn. Antar du også har sjekket jernlagrene?
Gjest gjesta Skrevet 20. november 2005 #8 Skrevet 20. november 2005 Jeg sliter med det samme av to årsaker. Mangel på B-12 og for høyt stoffskifte. Begge delene sjekkes greit med blodprøve. (Ja jeg leste at du hadde sjekket deg for B-12)
Gjest gjesta Skrevet 20. november 2005 #9 Skrevet 20. november 2005 Kom på en ting til. Kan du ha en eller annen form for vinterdepresjon? Datteren min har det og hun er ikke mye deppa, men merker det på at hun er sliten og gjerne sover på ettermiddagen.
Gjest Hippopotamus Skrevet 21. november 2005 #10 Skrevet 21. november 2005 Fibromyalgi kan godt være grunnen. Både fordi det kan gjøre deg sliten, slapp og trøtt i utgangspunktet, og fordi mye smerter gjør søvnkvaliteten dårlig.
Brunhilde Skrevet 21. november 2005 #11 Skrevet 21. november 2005 Bare et lite tips til kvinner som er trøtte: Ikke bruk ginseng. Det henter bare ut de siste kreftene du har, men gir ikke ny energi! Selv om du er under utredning for fibromyalgi bør du sørge for å sjekke jernlageret. Det kan være lavt selv om blodprosenten ser grei ut og er ofte en (tilleggs)kilde til trøtthet. Lykke til - det er slitsomt å gå å hangle!
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #12 Skrevet 21. november 2005 Slet med det samme da jeg var småbarnsmor i tillegg til studier. Jeg begynte på meditasjonskurs og aerobics. I tillegg gikk jeg turer eller jogget. Det fikk opp energien. Om det var kombinasjonen av meditasjon og trening, vet jeg ikke. Selvsagt føltes det som om jeg ikke hadde energi til å begynne på noen av delene, men jeg følte jeg måtte prøve noe, og det hjalp innen kort tid.
Gjest frua Skrevet 21. november 2005 #13 Skrevet 21. november 2005 Takk for svar jenter! Sover godt om nettene, og sparker til gubben om han snorker... Har bra jernlager, og en fryktelig høy blodprosent!!! 15,7... tok prøver for å sjekke om den var lav Prøver jo å spise sunt da, tror ikke det er det som er problemet.. Men, uansett : takk for gode råd, skal teste dem ut!
Trampe Skrevet 21. november 2005 #16 Skrevet 21. november 2005 Åh, så ikke at det siste innlegget allerede inneholdt samme spørsmål
Gjest ung23 Skrevet 21. november 2005 #17 Skrevet 21. november 2005 Trøtt hele tiden? hvis du mener det, som jeg etter erfaring vet hva betyr! så er det SISTE du skal gjøre er å trene, det gjør deg dårligere. Om du eventuellt bare er trøtt som normale mennesker, så trenger du Ikke lese videre. OM du skulle være i den tilstanden jeg kjenner til, så må du oppsøke lege KREVE å bli sendt til endokrinolg. Først må du be h*n sjekke tsh-verdiene dine, deretter om det ikke er noe problem så ville jeg ha utelukket eventuellt kronisk utmattelsessyndrom .... ta en tur til legen. kjenner flere med reumatisk artritt ingen av dem snakker om noe særlig trøtthet....
Gjest frua Skrevet 21. november 2005 #18 Skrevet 21. november 2005 NEI, er ikke gravid!!! Har vart en stund dette her... Men, har en krevende jobb, 3 barn med alt dette fører med seg, og selfølgelig egne interresser.. Ingen som bare vet om en vidunderkur da??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå