Gå til innhold

Skal jeg gi gaven?


Rødsøppelkasse

Anbefalte innlegg

Skriver aldri her siden jeg alltid klarer å finne problemer ut selv og med venner, men nå vet ikke jeg helt selv og blant vennene mine er det forskjellige meninger.

Problemet er: En barndomsvennine har bursdag om to uker og jeg er usikker om jeg skal gi henne gave. Jeg har allerede kjøpt, men er så mye fram og tilbake om jeg burde gi den.

Vi er barndomsvenninner men de siste årene har vi ikke noen «kontakt» uten sosiale medier. Og det er ikke så mye skriving til hverandre heller. Bare annenhver måned og ikke noe viktig vi sender. Kun rare ting vi leser og vil dele.

Ellers har vi ikke vært å besøkt hverandre på to år og jeg har heller ikke behov for å møtes siden jeg synes vi har vokst fra hverandre og jeg har fått nye venner som jeg vil heller være med. Og fra andre siden er det heller ikke noe spørsmål om vi skal møtes.


Siden ifjor ville jeg slutte med å gi gave siden jeg ser ingen grunn til å fortsette å gi, men vi ga allikevel fra den andre sitt  initiativ.  Jeg hadde bursdag også 3 mnd senere og fylte runddag, men fikk ikke gave før en måned etterpå. Nå tenker jeg at jeg fikk egt gave pga jeg fylte runddag. Og det er egt ikke nødvendig å gi i år til personen (fyller ikke runddag), men jeg fikk fra henne i år. Så kanskje jeg burde gi?

kort sagt: mye fram og tilbake om jeg skal gi. Den er kjøpt og er ferdigpakket. Men siden vi har egt null kontakt er det litt unødvendig kanskje og jeg bare stopper i år? Samtidig fikk jeg i år, men en måned etterpå og mest pga jeg fylte runddag.

 


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MuggenKanari skrev (Akkurat nå):

Ikke gi 

Hvorfor? Vil du begrunne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MuggenKanari
Rødsøppelkasse skrev (3 minutter siden):

Hvorfor? Vil du begrunne??

Fordi du ikke vil 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MuggenKanari skrev (1 minutt siden):

Fordi du ikke vil 🤷‍♀️

Det er sant det. Men vil ikke virke slem heller:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MuggenKanari
Rødsøppelkasse skrev (Akkurat nå):

Det er sant det. Men vil ikke virke slem heller:(

Hun var en måned for sein med din gave. Det er man ikke hvis man er gira på å gi en. Du gjør dere begge en tjeneste ved å ikke gi, for da kan hun slutte også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MuggenKanari skrev (2 minutter siden):

Hun var en måned for sein med din gave. Det er man ikke hvis man er gira på å gi en. Du gjør dere begge en tjeneste ved å ikke gi, for da kan hun slutte også. 

Takk for svar. Du sier noe der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nære og gode venner man har kjent siden barndommen er man gjerne mer avslappet med, og man behøver ikke ha så hyppig kontakt med. Selv om det går ti år uten kontakt er man fortsatt like gode venner neste gang man treffes. 

Anonymkode: 2330e...f6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun inviterer deg så kan du gi gaven. Hvis ikke dropper du det

Anonymkode: 8bf9c...04f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dersom hun inviterer deg så kan du gi gaven. Hvis ikke dropper du det

Anonymkode: 8bf9c...04f

Hørtes rettferdig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...