Gå til innhold

mista mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

og det gjør meg forsåvidt ingenting :)

har gått som ei klokke i alle år,regelmessig med andre ord.

siste mens var i juli og nå er det november,det blir ca 4 mnd.

har ikke sexpartner,så graviditet er utelukket.

har gått ned 30 kg på nesten 2 år.de siste 8 i sommer.kan jo være det ble en stor omveltning for kroppen?

trener 4-5g i uka,styrke og step/høy puls.det er vel ikke så mye?at mensen uteblir?flere som har det sånn?ps!er 33 år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver ikke hvor mye du veier i forhold til høyden, dvs om du etter slankekuren har blitt ekstremtynn. Men det sies at man må ha en fettprosent på minst 12% for å opprettholde normal menssyklus. Men da er man altså veldig tynn.

jeg mistet selv mensen da jeg drev aktivt med idrett. Jeg trene hver eneste dag, og veide kun 35 -40 kg i forhold til mine 160cm. Dette er ekstremt, og heldigvis er jeg oppe i en mye høyere trivselsvekt nå (50 kg). Det var selvsagt deilig å slippe unna mensen, men jeg merket jo på kroppen at det ikke var sunt.

Ellers er det heller ikke uvanlig å miste mensen pga stress.

Synes du skal ta uteblivelse av mens som et tegn på at kanskje ikke alt er som det skal være. En jeg kjenner hadde det veldig deilig hele ungdomstida, siden hun kun hadde mens annenhver måned. Da hun ønsket seg barn og begynte å prøve fant hun ut hvorfor hun kun hadde mens annenhver måned: hun hadde kun en velfungerende egstokk, og hadde store problemer med å bli gravid.

Så hvis jeg var deg ville jeg sett på kosthold/livsstil om alt er slik det burde være. Eventuelt gå til lege hvis det vedvarer slik.

Lykke til :)

Skrevet

ja,ser jeg glemte noen vesentlige ting. :)

jeg er 172 høy og veier 65 kg,altså helt normalt.

MEN har i alle år veid rundt 73 uten å være tykk.

kostholdet er veldig fedonsk.røyker ikke,drikker ikke.

men mye følelsesmessig stress ja.er alene med 2 barn,ingen avlastning,så

det kan være noe der ja.

Skrevet

Bare lurer: hvis du har gått ned 30 kilo de siste to årene, men samtidig veid 73 kilo i årevis, hvordan får du det til? Eller er det to forskjellige gjester her? :klø:

Ellers er jeg forsåvidt enig i at en som veier 73 kilo og er 172 høy ikke er tykk. Og ja, man kan få forstyrrelser i mensen av å gå drastisk ned i vekt, men du bør jo få den tilbake snart..? Hvis ikke det skjer, ville jeg gått til lege.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Bare lurer: hvis du har gått ned 30 kilo de siste to årene, men samtidig veid 73 kilo i årevis, hvordan får du det til? Eller er det to forskjellige gjester her? :klø:

Det lurte jeg også på. Jeg ville uansett tatt en tur til lege.

Skrevet

ok,må gå detaljert til verks her :)

veide 73 kg i alle år før jeg ble gravid med nr.2.

da la jeg på meg 30 kg,og passerte 100 kg.

etter fødselen lå jeg på 95 kg i 1 1/2 år før jeg

altså gikk ned 30 kg.

puh,tror det ble rett det her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...