AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #41 Skrevet 11. august 2022 Ville sagt Skui er et helt alminnelig, vanlig sted. Ville ikke vært bekymret for og flytte dit Anonymkode: 585eb...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #42 Skrevet 11. august 2022 jfkdkdod skrev (21 timer siden): Hvor på landet har du flyttet? Hvorfor tenker du Bærum er jævlig uansett? Mtp merkepress og slikt? Hadde håpet det var mer alminnelig og variert befolkning/miljø der.. Snobbete og press men også pappaer med holdningen "ja men det er veldig synd at 3 i klassen ikke har råd til Canada goose jakke, da kjøper jeg det til dem så ingen skal være utenfor" merkevesker som skole vesker, ny dyr vinterjakke hver sesong osv Flyttet til småbruk ved risør. Anonymkode: 2aca5...523
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #43 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Snobbete og press men også pappaer med holdningen "ja men det er veldig synd at 3 i klassen ikke har råd til Canada goose jakke, da kjøper jeg det til dem så ingen skal være utenfor" merkevesker som skole vesker, ny dyr vinterjakke hver sesong osv Flyttet til småbruk ved risør. Anonymkode: 2aca5...523 Dette er faktisk ikke normen i Bærum. Det finnes klart mange vellykkede mennesker i Bærum (noe jeg velger foran det andre hvilken som helst dag forøvrig), men de aller fleste har hodet på rett plass likevel. Kjenner litt til Skui, og har kun hørt veldig positivt; at det er hyggelige folk og skolen var denne familien veldig fornøyd med i allefall. Hvis du er redd for Bærum-snobber kan man alltids vurdere Oppegård, Ski, Lørenskog eller Lillestrøm? Asker ville jeg skygget pga trafikken på E18. Anonymkode: ca7a1...ed4 1
Ikr Skrevet 16. august 2022 #44 Skrevet 16. august 2022 Hei Det er mange ikke-vestlige innvandrere som bosetter seg i Bærum vest fordi det er kort reisevei/kjørevei til jobben. Det er folk med høy utdanning og som tjener godt. Det er masse forskjellige kontorer på Skøyen/Lysaker/Fornebu/Sandvika. Mine indiske naboer er begge oljeingeniører og jobber på Lysaker og Høvik. 1
jfkdkdod Skrevet 23. august 2022 Forfatter #45 Skrevet 23. august 2022 Noen som vet hvordan det er med turområder på Skui? Ser jo det er masse skog, men er det enkelt å ferdes der? Så noen skrev at det var dårlige forhold for trilleturer..
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #46 Skrevet 23. august 2022 jfkdkdod skrev (1 time siden): Noen som vet hvordan det er med turområder på Skui? Ser jo det er masse skog, men er det enkelt å ferdes der? Så noen skrev at det var dårlige forhold for trilleturer.. jeg klarte ikke å finne steder å trille der (og jeg prøvde iherdig..) endte som oftest med at jeg dro til Sandvika eller Oslo til parkene. I perm så var denne avstanden helt grei. Det er mye skog på skui/Vøyenenga .. mannen gikk endel på ski der men tror ikke løypene egner seg for trilleturer. Mye bråk fra veien der (tungtransport..) Anonymkode: f965c...3c8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #47 Skrevet 23. august 2022 jfkdkdod skrev (3 timer siden): Noen som vet hvordan det er med turområder på Skui? Ser jo det er masse skog, men er det enkelt å ferdes der? Så noen skrev at det var dårlige forhold for trilleturer.. Masse fine turområder rundt om. Både fra døra di på Skui og enda flere om du kjører bil i 5 minutter. Litt lengre turer enn 10 minutter kan være gangveier rundt omkring over Rykkinn, Kolsås og på kryss og tvers kan du gå. Mange fine skogsbilveier og stier på sommeren, og skiløyper på vinteren. At AB over her ikke klarte å finne noen sted å trille skjønner jeg ikke. Perfekt avstand til Sandvika/Oslo samtidig som du har marka rett ved. Anonymkode: ad522...a41 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #48 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg klarte ikke å finne steder å trille der (og jeg prøvde iherdig..) endte som oftest med at jeg dro til Sandvika eller Oslo til parkene. I perm så var denne avstanden helt grei. Det er mye skog på skui/Vøyenenga .. mannen gikk endel på ski der men tror ikke løypene egner seg for trilleturer. Mye bråk fra veien der (tungtransport..) Anonymkode: f965c...3c8 Det er vel ikke mye tungtransport langs Skuiveien lengre? Var det 10 år siden trafikken ble flyttet ut på ny vei/tunell, og bare lokaltrafikk på den som er fra Vøyenenga/Skui. Og barna har vel uansett ikke vondt av å øve seg på at det er litt lyd når de skal sove om noen sykler forbi Anonymkode: ad522...a41 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå