AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Det er mye usikkerhet rundt spredningen av apekopper. Og sykehusene er i knestående. Blir neste års eksamener også avlyst tror dere? Siden det er så mye vi enda ikke vet og usikkerheten er stor, noe som kan føre til at elever får forskjellig læring. Bør regjeringen skape forutsigbarhet ved å avlyse eksamen allerede nå? Jeg regner med at elevorganisasjonene kommer på banen etter hvert. Og da blir vel presset på politikerne så stort at de ikke tør annet enn å avlyse om de vil bli gjenvalgt. Anonymkode: 56d07...3e1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 Nei. Smitter det ikke bare ved kroppskontakt? Er det dødelig? Anonymkode: efd75...250
Summeer Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Nei. Det er en sykdom som smitter ved tett kroppskontakt, som regel av den seksuelle arten..... 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Jeg spurte i fjor da covid hadde roet seg, om eksamen våren 2022 ville bli avlyst. Alle var enige om at det ville bare vært tull og at jeg måtte realitetsorientere meg og at jeg mest sannsynlig var et troll. Men det viste seg at jeg hadde rett, for eksamen ble avlyst. Nå ser jeg de samme skråsikre meningene. Men jeg tror sjansen for at eksamen blir avlyst er minst 50%. Vi får se hvem som får rett. Anonymkode: 64705...45b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spurte i fjor da covid hadde roet seg, om eksamen våren 2022 ville bli avlyst. Alle var enige om at det ville bare vært tull og at jeg måtte realitetsorientere meg og at jeg mest sannsynlig var et troll. Men det viste seg at jeg hadde rett, for eksamen ble avlyst. Nå ser jeg de samme skråsikre meningene. Men jeg tror sjansen for at eksamen blir avlyst er minst 50%. Vi får se hvem som får rett. Anonymkode: 64705...45b Det blir som å avlyse eksamen på grunn av et gonoréutbrudd blant ungdom. Altså be mannfolka bruke kondom og slutt å ligge rundt med alle de møter. Du må faktisk ikke pule alt med en puls og eksamen kan gå som normalt uten risiko for smitte. Eksamen vil ikke avlyses på grunn av gonoré, klamydia eller apekopper. Korona er luft og dråpesmitte. Apekopper er kontaktsmitte. Hold beina samlet og du blir ikke smittet. Problemet løst. Anonymkode: 1a0b6...b1a 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #7 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er mye usikkerhet rundt spredningen av apekopper. Og sykehusene er i knestående. Blir neste års eksamener også avlyst tror dere? Siden det er så mye vi enda ikke vet og usikkerheten er stor, noe som kan føre til at elever får forskjellig læring. Bør regjeringen skape forutsigbarhet ved å avlyse eksamen allerede nå? Jeg regner med at elevorganisasjonene kommer på banen etter hvert. Og da blir vel presset på politikerne så stort at de ikke tør annet enn å avlyse om de vil bli gjenvalgt. Anonymkode: 56d07...3e1 Har dere eksamen i gruppesex? Jeg lurte i både 2020 og 21 og 22 på hvorfor elevorganisasjonene har dette inderlige ønsket om å skyte studentene i ryggen og så etterlate dem til en sakte, akademisk død. Kanskje kommer jeg til å lure på det samme i 2023? Hvorfor har dere ikke organisasjoner som vil dere godt? Hvorfor kjemper dere ikke for å oppnå bedre ting, heller enn for å gjøre verden til et sted dere mestrer enda dårligere? AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg spurte i fjor da covid hadde roet seg, om eksamen våren 2022 ville bli avlyst. Alle var enige om at det ville bare vært tull og at jeg måtte realitetsorientere meg og at jeg mest sannsynlig var et troll. Men det viste seg at jeg hadde rett, for eksamen ble avlyst. Nå ser jeg de samme skråsikre meningene. Men jeg tror sjansen for at eksamen blir avlyst er minst 50%. Vi får se hvem som får rett. Anonymkode: 64705...45b Ja, dessverre har vi dumme politikere. Og de overrasker stadig negativt med hvor dumme valg de faktisk evner ta. Kan de bestemme seg for at de ønsker gjøre enda dummere valg enn de har gjort til nå? Absolutt. De innførte strømstøtte, og det er helt åpenbart mer idiotisk enn å avlyse eksamen. Anonymkode: 18d94...4b3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det blir som å avlyse eksamen på grunn av et gonoréutbrudd blant ungdom. Altså be mannfolka bruke kondom og slutt å ligge rundt med alle de møter. Du må faktisk ikke pule alt med en puls og eksamen kan gå som normalt uten risiko for smitte. Eksamen vil ikke avlyses på grunn av gonoré, klamydia eller apekopper. Korona er luft og dråpesmitte. Apekopper er kontaktsmitte. Hold beina samlet og du blir ikke smittet. Problemet løst. Anonymkode: 1a0b6...b1a WHO har erklært apekopper som en global helsekrise. Verken gonore eller klamydia har noen blitt klassifisert som en krise. Den eneste sammenlignbare sykdommen er covid. Som også er en global helsekrise. Anonymkode: 36ad7...80f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): WHO har erklært apekopper som en global helsekrise. Verken gonore eller klamydia har noen blitt klassifisert som en krise. Den eneste sammenlignbare sykdommen er covid. Som også er en global helsekrise. Anonymkode: 36ad7...80f Det at WHO erklærer noe som en global helsekrise, betyr ikke automatisk nedstigning av samfunnet og avlyst eksamen. Tror ikke du helt forstår hvorfor de har valgt å erklære apekopper som en global helsekrise, og hva apekopper faktisk er og hvordan det smitter. Gonoré er så absolutt en global krise og det har det vært i lang, lang tid. Apekopper har svært lav dødelighet. Det finnes vaksine og medisiner. Gonoré har ikke vaksine. Det er også få medikamenter som faktisk funker. En dag så ender vi opp med en type som ikke kan behandles. Jeg er mer redd for gonoré enn apekopper. Du kan ikke sammenligne covid og apekopper eller HIV for den saks skyld. Anonymkode: 1a0b6...b1a
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 Nei. Kommer det en "ny" corona vil det heller ikke skje. Corona kostet for mye. Og hadde vi kunnet gjøre 2020 om igjen hadde aldri landet blitt nedstengt slik det ble Anonymkode: 8c645...8cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå