Gjest Vinga i.i Skrevet 20. november 2005 #1 Skrevet 20. november 2005 Skal straks kutte ut PepsiMax flere kvelder i uka. Vil ikke ha beinskjørhet som eldre!
Gjest Gjesta Skrevet 20. november 2005 #2 Skrevet 20. november 2005 (endret) Kullsyren i seg selv er ikke skadelig. Det som er farlig for skjelettet, er fosforsyren som finnes i alle coladrikker. Fosforsyre tapper skjelettet for kalsium. Du kan derfor trygt drikke f.eks Farris, Bonaqua osv. Endret 20. november 2005 av Elphaba
Gjest Vinga Skrevet 21. november 2005 #3 Skrevet 21. november 2005 (endret) Åååh, søren at jeg ikke liker vann med kullsyre. Liker bare PepsiMax, helst Cool lemon-varianten... Uansett; skal slutte med kosedrikking som tapper skjelett for kalsium. Er jo snart "on my peak" hva beinmassen angår... (Er ikke det rundt 25 år, og derfra går det bare nedover med tettheten i beina?) Endret 21. november 2005 av Vinga
Arkana Skrevet 21. november 2005 #4 Skrevet 21. november 2005 Jeg tror nå man skal drikke betydelige mengder før man trenger å bekymre seg for benskjørhet. De fleste drikker da ikke litervis med cola eller annen brus hver dag. Ingen grunn til hysteri.
Gjest Vinga Skrevet 21. november 2005 #5 Skrevet 21. november 2005 Det finnes mennesker som drikker mer enn to glass i uka, da. Er ikke hysterisk.
Arkana Skrevet 21. november 2005 #6 Skrevet 21. november 2005 Ja, jeg tror veldig mange (inkludert meg selv) drikker mer enn 2 glass i uka. Men jeg tviler på at to glass i uka (eller to glass om dagen for den saks skyld) er spesielt farlig.
Gjest Vinga Skrevet 21. november 2005 #7 Skrevet 21. november 2005 Det tror jeg. Ivertfall på lang sikt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå