Gå til innhold

Gal nabo vil bli kvitt katten min

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er det lov å ha katt. Jeg har en rolig innekatt som er på verandaen når den er ute og lufter seg, han er ikke ute og bæsjer og tisser i blomsterbed og hagemøbler. Han løper ikke rundt på verandaen eller inne her og er helt vill, han er en fredelig katt. Men naboen min har fått nyss om at jeg har katt, og hun sier hun hater katter og skal få den avlivet. Hun sier hun skal komme hit og hente den og ta den med til dyrlegen. Eller så skal hun få dyrlegen til å komme hit eller så skal hun avlive den selv. Jeg blir jo litt redd og lurer på om jeg må slutte å ta den ut på verandaen, eller at jeg skal la den bo hjemme hos foreldrene mine en stund, de har sagt ja til det om jeg syns det er best. De kjenner katten godt. De er da ikke bare meg som har katt i dette nabolaget her. Kan hun gjøre noe ut av truslene sine? Hva gjør politiet om jeg sier fra til dem? Jeg tenker, dama må jo være gal. Katten har aldri gjort henne noe siden den bare er ute på verandaen her i øverste etasje. Har laget en fin lekeplass til han utpå der, og sikret så han ikke hopper ned. Dette innlegget handler ikke om hvorfor jeg har innekatt, så please, ingen diskusjoner om det.

Anonymkode: 69324...098

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dama høres ikke mye god ut. Jeg ville holdt et øye med katten og fått meg overvåkningskamera på verandaen. 
Hvilken verden lever hun i, om hun på ramme alvor tror en dyrlege tar hjemmebesøk for slike oppdrag?

Anonymkode: 40c33...cdb

• Liker 6
Skrevet

Har hun tilgang til din veranda på noen måte?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17.11 skrev (1 minutt siden):

Har hun tilgang til din veranda på noen måte?

Nei. Hun har ikke det. Men om hun vil klarer hun sikkert å komme seg opp dit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dama høres ikke mye god ut. Jeg ville holdt et øye med katten og fått meg overvåkningskamera på verandaen. 
Hvilken verden lever hun i, om hun på ramme alvor tror en dyrlege tar hjemmebesøk for slike oppdrag?

Anonymkode: 40c33...cdb

Nei, hun må være gal. Nei, de tar vel ikke slik på hjemmebesøk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har fullstendig rett, dama er gal! Hun får ikke gjort en tøddel med dette når det er lov med dyr, og katten er en innekatt i tillegg. Du får hilse kjerringspettet å si at dyr er bra for den mentale helsen. 

Anonymkode: 67d48...47c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dyrlegen kan avlive på hjemmebesøk ja, har hørt om folk gjør det sånn for å spare katten for unødvendig stress i tillegg til å være syk. Forhåpentligvis reagerer veterinæren på mangel på dokasse, matskål og andre ting man finner i hjem med katter, nok til å droppe avlivinga.

Anonymkode: 99fbf...373

Skrevet

Nei, hun får ikke gjort noe. Hun prøver sikkert bare å skremme deg. Så ikke vis henne at du blir redd.

AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke å elske katter eller andre dyr for å la dem leve, men bare ha normal fungering og folkeskikk: naboen din mangler tydeligvis begge deler.

Er katten din merket? Det kan være lurt i alle tilfelle.

Anonymkode: c1728...8ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man trenger ikke å elske katter eller andre dyr for å la dem leve, men bare ha normal fungering og folkeskikk: naboen din mangler tydeligvis begge deler.

Er katten din merket? Det kan være lurt i alle tilfelle.

Anonymkode: c1728...8ca

Det er sant ja.

Ja han er chippet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i alle dager skal hu få tak i katten? Bryte seg inn hos deg? For jeg regner da med at du er hjemme når katten er ute på verandaen, så da blir det vanskelig for henne å bare huke tak i den der, særlig når verandaen har netting for katten 

Anonymkode: 3aef3...240

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan i alle dager skal hu få tak i katten? Bryte seg inn hos deg? For jeg regner da med at du er hjemme når katten er ute på verandaen, så da blir det vanskelig for henne å bare huke tak i den der, særlig når verandaen har netting for katten 

Nei, det blir vel vanskelig. Ja han er ikke der når jeg ikke er hjemme. Er redd hun er gal nok til å bryte seg inn. Men da får hun jo bråk så det holder.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor lar du den gjøre fra seg på verandaen så det renner ned på hennes hagemøbler under? Det er oppskriften på nabottøbbel ser du vel? 

Anonymkode: 0222e...ed1

Skrevet

Men hvorfor lar du den gjøre fra seg på verandaen så det renner ned på hennes hagemøbler under? Det er oppskriften på nabottøbbel ser du vel? 

Utfra TS innlegg, hvor for du den ideen fra?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

He? Det er plater under verandaen min da. Og han har kasse inne. Hvordan kom du frem til at han gjør det liksom?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor står det at katten gjør det? 

• Liker 3
Skrevet

Klart du skal ha pusen din.  Hvis det er lov til å ha katt der. Går utifra at du har tatt det opp med eiet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Svinet skrev (Akkurat nå):

Klart du skal ha pusen din.  Hvis det er lov til å ha katt der. Går utifra at du har tatt det opp med eiet.

Ja. Blir hun for ille får jeg ta den til foreldrene mine en stund. Ja har tatt det opp med dem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det blir vel vanskelig. Ja han er ikke der når jeg ikke er hjemme. Er redd hun er gal nok til å bryte seg inn. Men da får hun jo bråk så det holder.

Tviler på at hu kommer til å gjøre noe. De fleste bjeffer mer enn de biter. Du får snakke med politiet om truslene, i tilfelle hu skulle være sjuk nok til å finne på noe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dyrleger avliver ikke katter sånn uten videre. Det skal ikke være mulig for henne å få det gjort. Bortsett fra det,  så høres det ut som om dama har seriøse problemer. 

Anonymkode: 2bf76...179

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...