AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #21 Skrevet 29. juli 2022 Bytt behandler… 3 år og gitt deg opp?? Anonymkode: 3abd1...b11 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #23 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Bytt behandler… 3 år og gitt deg opp?? Anonymkode: 3abd1...b11 Skal det ❤️ AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Prøv ISTDP. Anonymkode: 03115...54c Spennende, har ikke hørt om dette. Skal se om de tilby det noen plasser i nærheten her eller om jeg må reise langt takk for innspill TS Anonymkode: 0a02c...e90 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #24 Skrevet 29. juli 2022 Ingen burde blitt kalt for behandlingsresistente, og i hvert fall ikke en som bare har vært i behandling i 3 år. Det ordet betyr ikke at man ikke kan bli bedre, det sier bare at den behandlingen som har blitt forsøkt ikke har virket. Men mange misforstår og tror da at det ikke er noe håp for en. Jeg skulle ønske at psykiatrien kunne slutte å bruke det ordet, for det er veldig destruktivt og lite tilfriskningsfremmende. Jeg har vært i psykiatrien i over 20 år og blitt kalt behandlingsresistent mange ganger. Men så møtte jeg på en behandler for noen år siden som oppdaget at jeg var feildiagnostisert. Siden da har jeg fått riktig behandling og blitt mye bedre. ❤️ Anonymkode: 9d6ed...7ef 2 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #26 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er snakk om at jeg skal bli avsluttet med oppfølging i kommunen.. TS Anonymkode: 0a02c...e90 Nei, skaff deg en bedre behandler. Ikke la deg bli overgitt til kommunen. Jeg er sikker på det er håp for deg! Anonymkode: 5f7be...2ab 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #27 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ingen burde blitt kalt for behandlingsresistente, og i hvert fall ikke en som bare har vært i behandling i 3 år. Det ordet betyr ikke at man ikke kan bli bedre, det sier bare at den behandlingen som har blitt forsøkt ikke har virket. Men mange misforstår og tror da at det ikke er noe håp for en. Jeg skulle ønske at psykiatrien kunne slutte å bruke det ordet, for det er veldig destruktivt og lite tilfriskningsfremmende. Jeg har vært i psykiatrien i over 20 år og blitt kalt behandlingsresistent mange ganger. Men så møtte jeg på en behandler for noen år siden som oppdaget at jeg var feildiagnostisert. Siden da har jeg fått riktig behandling og blitt mye bedre. ❤️ Anonymkode: 9d6ed...7ef Tuusen takk det betyr mye ❤️ det ordet er veldig ekkelt, høres ut som en slags «dom» på en måte. Nå er det ikke mer håp for deg.. Hører flere sier nå at det er viktig med rett behandler, og det tror jeg på! Nooni skrev (34 minutter siden): Ønsker du å bli frisk? Veldig todelt (90/10 hvor 90 ønsker å bli frisk), mye fordi jeg har kjempa mot et system i så mange år at jeg har gitt litt opp selv også. En del av meg vil gi opp og dø fordi jeg er så sliten, den friskeste delen vil selvsagt kjempe videre. Da er jeg dog avhengig av hjelp da jeg føler tiden renner ut for meg, har snart ikke mer igjen å kjempe med. AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nei, skaff deg en bedre behandler. Ikke la deg bli overgitt til kommunen. Jeg er sikker på det er håp for deg! Anonymkode: 5f7be...2ab Takk. Jeg begynte med bulimiske tendenser og alvorlig selvskading etter at jeg starta hos behandleren jeg går til nå, så noe stemmer jo ikke. Men jeg har vært for dårlig til å innse det selv.. Håper det kan bli bedre hos annen behandler. Jeg vil jo bli bedre! TS Anonymkode: 0a02c...e90 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #28 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tuusen takk det betyr mye ❤️ det ordet er veldig ekkelt, høres ut som en slags «dom» på en måte. Nå er det ikke mer håp for deg.. Hører flere sier nå at det er viktig med rett behandler, og det tror jeg på! Veldig todelt (90/10 hvor 90 ønsker å bli frisk), mye fordi jeg har kjempa mot et system i så mange år at jeg har gitt litt opp selv også. En del av meg vil gi opp og dø fordi jeg er så sliten, den friskeste delen vil selvsagt kjempe videre. Da er jeg dog avhengig av hjelp da jeg føler tiden renner ut for meg, har snart ikke mer igjen å kjempe med. Takk. Jeg begynte med bulimiske tendenser og alvorlig selvskading etter at jeg starta hos behandleren jeg går til nå, så noe stemmer jo ikke. Men jeg har vært for dårlig til å innse det selv.. Håper det kan bli bedre hos annen behandler. Jeg vil jo bli bedre! TS Anonymkode: 0a02c...e90 Har du prøvd traumebehandling ❤️ mist ikke motet ❤️🌼 Anonymkode: c0889...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #29 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tuusen takk det betyr mye ❤️ det ordet er veldig ekkelt, høres ut som en slags «dom» på en måte. Nå er det ikke mer håp for deg.. Hører flere sier nå at det er viktig med rett behandler, og det tror jeg på! Veldig todelt (90/10 hvor 90 ønsker å bli frisk), mye fordi jeg har kjempa mot et system i så mange år at jeg har gitt litt opp selv også. En del av meg vil gi opp og dø fordi jeg er så sliten, den friskeste delen vil selvsagt kjempe videre. Da er jeg dog avhengig av hjelp da jeg føler tiden renner ut for meg, har snart ikke mer igjen å kjempe med. Takk. Jeg begynte med bulimiske tendenser og alvorlig selvskading etter at jeg starta hos behandleren jeg går til nå, så noe stemmer jo ikke. Men jeg har vært for dårlig til å innse det selv.. Håper det kan bli bedre hos annen behandler. Jeg vil jo bli bedre! TS Anonymkode: 0a02c...e90 Kjære TS ❤️ Det er vondt å lese kor vondt du har det. Har du klart å finne rotårsaka til at du ikkje elskar deg sjølv? Anonymkode: 0f79e...136 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #30 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du prøvd traumebehandling ❤️ mist ikke motet ❤️🌼 Anonymkode: c0889...2f2 Jeg håper å bli der at jeg klarer gå gjennom det, skal spørre om jeg får det ❤️ det er vanskelig men skal prøve å holde motet oppe litt til, takk for svar. AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjære TS ❤️ Det er vondt å lese kor vondt du har det. Har du klart å finne rotårsaka til at du ikkje elskar deg sjølv? Anonymkode: 0f79e...136 Tusen takk du er god! ❤️ Jeg har vokst opp med omsorgssvikt, overgrep i tidlig alder, to voldtekter, mobbing.. litt av hvert. Det er ikke synd i meg, men har også aldri følt meg god nok. Selv i barnehagen gråt jeg hver dag fordi jeg følte meg så stygg og fæl, den følelsen har jeg bært med meg hele livet. Så derfor er det ekstra vondt å bli gitt opp skal prøve kjempe videre! Setter veldig stor pris på alle de fine ordene. Var så redd for å bli angrepet med «skjerp deg, kom deg ut i jobb og få deg en omgangskrets» men dere er virkelig fine mennesker. Takk. Ts Anonymkode: 0a02c...e90 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #31 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 0.54): Hva gjør jeg nå? Har bare surret bort flere år egentlig. Har alvorlig depresjon, angst, spiseforstyrrelse, ptsd.. Jeg finner ingen mening i noe som helst. Klarer ikke ta nytte av noe behandling, hverken samtaleterapi eller medisiner. Får ingenting ut av å være med mennesker, gå turer, trene (de få dagene jeg klarer), hobbyer gir meg ingenting. Det blir bare ting jeg gjør fordi jeg må. Føler ingen forstår meg Prøver å skjerpe meg, men det hjelper ikke. Alt er et ork. Nå skal jeg starte å jobbe snart, men vil bare skade meg av tanken. Det hjelper ikke si at jeg må omgås mennesker for hjernen min er helt ødelagt etter mange år med psykisk sykdom, jeg har gitt opp og mistet håpet. Hjelp, har dere noen tips? Eller er det ingenting mer å gjøre? Jeg er 28 og har gått i terapi i 3 år, har en innleggelse bak meg og har ikke energi til å bli innlagt igjen og bli presset inn i det behandlingsopplegget. Anonymkode: 0a02c...e90 Har du asperger? Anonymkode: f08a0...222
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #32 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har du asperger? Anonymkode: f08a0...222 Nei har ikke det Ts Anonymkode: 0a02c...e90
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå