Gå til innhold

Kan jeg være smittet?


male32

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er i risikogruppa for å bli alvorlig syk, og har fått påvist lavt immunforsvar.
Jeg tror ikke jeg har hatt corona. Har tatt 3 vaksinedoser. 
Min mor (som har samme diagnoser og derfor også er i risikogruppa) har fått corona nå. Hun ble syk søndag.
De var på besøk hos meg lørdag, men hun hadde ingen symptomer da. Etter hva jeg har hørt har hun det veldig ille nå.
Hun nektet å vaksinere seg, selv om jeg ba henne gjøre det flere ganger. Hun tok hjemmetest mandag, som var positiv.

Jeg har ikke merket noen symptomer før i dag. Da våknet jeg med hodepine og "influensafølelse" i kroppen. Jeg har ingen andre symptomer. Har trent i dag og merket at jeg ikke klarte å trene like hardt som jeg bruker.
Var sikker på at jeg hadde blitt smittet, og tok hjemmetest. Den er negativ. Vet ikke om man kan stole på disse.
Kommunen har sluttet med testing, da må man gå til privat og antar at det er ganske dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å svare på overskriften din, ja det er meget sannsynlig at du er smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mor var smittsom på lørdag, da du traff henne. Så det er sannsynlig at hun smitta deg, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min fikk feber, litt hodepine og var tett. Tok test som var neg. Testet kvelden etter den var svak pos. Samme med meg, symptomer en onsdag svak pos test fredag etter.

God bedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det folk som tester seg enda? Her i min omgangskrets er det nesten slutt på testingen. Er jeg syk, holder jeg senga. Jeg jeg småforkjøla, lever jeg som normalt🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies vel at man er smittsom i 48 timer før symptomer (mener jeg leste det da vi hadde det for halvannen måned siden?), så sjansen er definitivt til stede for at hun har smittet deg.

Her fikk mannen symptomer onsdag og testet positivt lørdag (testet ikke før, vi tenkte rett og slett ikke på det). Jeg fikk symptomer fredag kveld, testet ikke positivt før søndag (testet også på lørdag da mannen testet positivt).

Vi testet rett og slett fordi vi ikke hadde hatt det før, og det var kjekt å vite om vi hadde det.

Det kan hende at du er smittet selv om testen ikke slår ut enda, så prøv igjen om det ikke gir seg, eventuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...