Gå til innhold

Munch-museet: Sjokkert over croissant-pris

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fra dagbladet.no

Etter å ha spasert rundt i museet et par timer, bestemte Burner og Myklebust seg for å ta en liten pause, før de skulle fortsette besøket. De valgte å sette seg ned på kafeen Muma i museumsbygget for å ta seg en liten matbit.

- Vi ble sjokkerte. Det kostet 125 kroner for en liten croissant. I tillegg kostet En liten brownie kostet 90 kroner, og en brødskive med noe pålegg kostet 185 kroner. Det er ganske dyrt, påpeker Burner.

Hva syntes dere? Hadde dere besøkt kafeen Muma?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

125 kr for en klatt med deig av smør?! 185 for en brødskive? Nei sulter heller. 

Anonymkode: 4fc9a...b68

• Liker 15
Gjest Athena Catalina
Skrevet

For noen latterlige priser, nei hadde aldri kjøpt noe der. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det godt når det er ferskt, og de bruker dyrere råvarer. 

Anonymkode: d164f...7d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, jeg skjønner det ikke godt. 

Hadde tatt med matpakke eller spist noe etter oppholdet. 

Anonymkode: ae2ab...69c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så dyre råvarer er det vel ikke... Sinnsyke priser! 

Anonymkode: d7d2b...d0e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, men det er dyre råvarer og det er flere kostnader som skal regnes med. Om man synes det er for dyrt så lar man være å kjøpe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overskrift i neste uke:

"Fattig person gikk inn på Gucci butikken og fikk sjokk! Hadde kun råd til et par sokker".

Anonymkode: f1cd1...655

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke et delikatesse sted? Beliggenheten er heller ikke dårlig. Cafe Engebret eller Grand Cafe, er ikke noe billigere.
Hvem sammenligner de det med - kaffebrenneriet?

Anonymkode: c1c03...687

• Liker 6
Skrevet

Man driver næringsvirksomhet for å tjene penger. Alle klager over at det er dyEr i Norge. Vil dere gå ned i lønn for å få det billigere?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kafeen ville vel at de besøkende skulle lage samme ansiktsuttrykk som i Skrik bildet.. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Overskrift i neste uke:

"Fattig person gikk inn på Gucci butikken og fikk sjokk! Hadde kun råd til et par sokker".

🤣

De bruker norske råvarer av ypperste klasse. Smør fra Røros, Ost fra Hitra, Skinke fra Stavanger. 

Ønsker dere billig mat, laget av dårligere ingridienser, og produsert i utlandet så går dere et annet sted. 

Dette er en "ikke-sak" når det benyttes norske råvarer av beste kvalitet. 

Anonymkode: e5645...ac6

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sjokkert over Dagbladet som lager sak på dette. Raser mot desken, faktisk! Akkurat nå

Anonymkode: e796b...3b5

• Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest Sirah
Skrevet

Overskrift i neste uke:

Tviler på at jeg hadde hatt råd til et par sokker engang 😅

Skrevet

Jeg er sjokkert over Munch museet!
For et ultra-schtøgt bygg!
Hva faen tenker de jævla idiotene?
Jeg har aldri sett så SCHTØGG arktitektur som det du gjør i Norge og Storbritannia.
Det er som de VIL vi skal ha det JÆVLIG!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

🤣

De bruker norske råvarer av ypperste klasse. Smør fra Røros, Ost fra Hitra, Skinke fra Stavanger. 

Ønsker dere billig mat, laget av dårligere ingridienser, og produsert i utlandet så går dere et annet sted. 

Dette er en "ikke-sak" når det benyttes norske råvarer av beste kvalitet. 

Jeg ønsker heller ingridalexandradienser, jeg 😄 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, men det er dyre råvarer og det er flere kostnader som skal regnes med. Om man synes det er for dyrt så lar man være å kjøpe.

Ja, men man får jo en god middag ute til 180 kr, så en skive til 180 kr koster blir jo litt stivt... 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at dette var dyrt jeg selv om jeg er typen som gjerne koser meg på theatercafeen, herregårdskroen og bibliotekbaren på bristol 🤷‍♀️ En croissant skal da virkelig ikke koste 195 kr selv om den er laget av gode råvarer og godt håndverk, da ville det vel nærmest blitt en ny revolusjon i frankrike. Da jeg var på munchmuseet rundt åpningsperioden så var caféen veldig kantinepreget, altså atmosfæremessig så får man ikke i nærheten av samme standard som dyrere caféer. Om cafeén var i et mer lukket område av museet og bar preg av mer afternoon tea-stemning så ville nok det ha forsvart prisen, men mitt inntrykk (jeg spiste der ikke, bare kikket og gikk forbi) så var det en blanding av tørr turistfelle og kantine.

(og økonomen i meg sier at munchmuseet ikke er hvor kundene setter spesielt stor pris på om skinken er fra idsøe og smøret fra rørosmeieriet) 

Anonymkode: 4ac59...f5d

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, men man får jo en god middag ute til 180 kr, så en skive til 180 kr koster blir jo litt stivt... 

Slike cafeer som det skrives om hele tiden at er for dyre er ofte de som bare er oppe på dagtid og som ikke selger alkohol. De har derfor ikke mulighet til å hente inn fortjeneste på alkohol. Det kan alle de som ikke drikker alkohol tenke på. De som drikker subsidierer maten deres. Skulle det vært rettferdig, hadde brus kostet kr 150-200.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tror neppe at de som går på Munch-museet for å se kunst er så himla interessert i å vite at råvarene skal matche kunsten for å si det sånn 🤷🏼‍♀️ De vil ha mat, og man får jo smør fra Tine, ost fra Synnøve og skinke fra Gilde og, uten at det koster flesk. Eller det er kanskje billig mat med dårlige ingredienser og produsert i utlandet? 

Anonymkode: 1ff61...5f5

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...