Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig oppdaget fenomenet "scambaiting" på youtube og twitch. Tenkte jeg skulle opprette en tråd om det, da det er en greie som virker som er i utvikling. Akkurat nå har Scammer Payback, laget et arrangement der flere scambaitere kommer sammen og jobber sammen for å komme telefonsvindelen til livs, så det skjer noe stort akkurat nå. Han har samlet Trilogy Media, Deyoclub, CJ Scams, Modder Paul Scambait, Jim Browning, Pleasant Green, Karl Rock, og selvsagt seg selv og hele staben i sitt hovedkvarter på østkysten i USA. Karl Rock fløy helt fra India for å være med! DEt er som en festival for scambaitere.
De sender direkte hver dag på sine respektive kanaler på Youtube og Twitch (bare søk på navnene). I tillegg sender hovedkvarteret live på youtube fra kanalen Scammer Payback Live. Livesendingene begynner gjerne ikke før 19-21 på kvelden, mye blir gjort bak i kulissene også som de ikke kan gi opplysninger om. De hacker svindlerne's datamaskiner, avbryter svindeltelefoner, gir informasjon til politiet og til FBI, snakker med potensielle ofre, samler inn penger til de som har tapt penger osv. De "redder" også svindlere fra deres situasjoner og hjelper dem å starte egen business. Så dette er spennende. De kanalene jeg følger til vanlig er Jim Browning, Trilogy Media og Scammer Payback, syns disse er de mest spennende.

Her er Deyoclub's kanal på Twitch, der livesendingene ligger lagret. Her kan man se hele "callsenteret" som Scammer Payback har fått i stand og der "festivalen" nå holdes: 

Her er Trilogy Media's livesendinger som ikke er listet på kanalen deres. Man må abonnere og ha på varsler for å få de linkene: 

Anonymkode: 7c150...986

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om scambaiting fra Wikipedia: 

Scam baiting (or scambaiting) is a form of internet vigilantism primarily used towards advance-fee fraud, IRS impersonation scam, technical support scams,[1] pension scams,[2] and consumer financial fraud.[1]

Scambaiters pose as potential victims to waste the time and resources of scammers, gather information useful to authorities, and publicly expose scammers. They may document scammers' tools and methods, warn potential victims, provide discussion forums, disrupt scammers' devices and systems using remote access trojans and computer viruses, or take down fraudulent webpages. Some scambaiters are motivated by a sense of civic duty, some simply engage for their own amusement, or a combination of both.[3]

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har sett noen sånne youtube-videoer.

Gøy å se og høre hvordan profesjonelle svindlere selv blir lurt.

Husker spesielt en video der en ansatt hos et svindelforetak i India ble lurt til å tro at pengene gikk feil vei, altså ut fra svindlernes nettbank og inn til offerets. Den indiske damen gråt og ba på sine knær om å få pengene tilbake i frykt for å bli sagt opp av svindelbossen. Hun trodde han snart ville se at penger var borte. Men "offeret" hadde bare en skjermdeling av en falsk/fake nettbank der det kunne se sånn ut.

Anonymkode: eb8c0...777

• Liker 3
Skrevet

Rart at Kitboga ikke er med. Han er så utrolig morsom.

Trilogy Media er fantastiske mennesker. De har hatt pengeinnsamling flere ganger slik at ofrene får pengene sine tilbake.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (1 time siden):

Trilogy Media er fantastiske mennesker. De har hatt pengeinnsamling flere ganger slik at ofrene får pengene sine tilbake.

Ja han ble også spurt. De har spurt alle scambaitere som de kjenner til, og de som er der var de som kunne/ville komme. Det er jo en hel uke, og ikke alle kan reise fra familien eller ta fri fra jobben så lenge.

Scammer Payback's drøm fra begynnelsen var å skape et "callcenter" for scambaitere der folk sitter og jobber med å fange svindlere hele dagen, så nå ser vi den synlige begynnelsen på det prosjektet. Han har kjøpt inn alle PCene osv, og jobbet i tre år med å få dette til mens han har vært syk. Så dette er fantastisk å se. TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Modder Paul Scambait er live nå! Han finner ut hvor svindlerne er, samler inn informasjon og gjør mye for ofrene. Jeg visste ikke dette før om han, jeg trodde han bare kastet bort svindlernes tid. Han jobber med flere, og de gjør fantastisk arbeid! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Deyo lytter til svindelforsøk og forsøker å ringe potensielle offer og advare dem: 

Skrevet

Har nettopp oppdaget Scammers Payback, veldig underholdende. Og bra stykke arbeid!

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tabris skrev (59 minutter siden):

Har nettopp oppdaget Scammers Payback, veldig underholdende. Og bra stykke arbeid!

Her er en til kanal som er hans. Her streamer de fra hele ringesenteret nå, kommenterer, forklarer hva som skjer og bytter mellom de som er live. De er også live på sine kanaler. Dette som Scammer Payback har startet nå er helt fantastisk! Jeg sitter med fire tabs åpne og bytter mellom kanalene :laugh:

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja han ble også spurt. De har spurt alle scambaitere som de kjenner til, og de som er der var de som kunne/ville komme. Det er jo en hel uke, og ikke alle kan reise fra familien eller ta fri fra jobben så lenge.

Scammer Payback's drøm fra begynnelsen var å skape et "callcenter" for scambaitere der folk sitter og jobber med å fange svindlere hele dagen, så nå ser vi den synlige begynnelsen på det prosjektet. Han har kjøpt inn alle PCene osv, og jobbet i tre år med å få dette til mens han har vært syk. Så dette er fantastisk å se. TS

Fantastisk. Applaus til han. Håper han snart blir frisk.

AnonymBruker
Skrevet

Youtube anbefalte meg det nylig, og jeg har blitt helt hektet! Jeg elsker at disse folkene ødelegger for svindlere 😄 

Anonymkode: 17b1c...52d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jim Browning har en serie på fire deler der han avslører noen av disse kjeltringene, det som er så spesielt med denne var at han også hadde tilgang til overvåkningskamera inne i bygningen der lortpelsene jobbet fra. BBC Panorama lagde en dokumentar om dette.

Honey Dew skrev (På 28.7.2022 den 15.38):

Kitboga er bare helt konge og jeg kan også anbefale ScammerRevolts på YouTube.

Anonymkode: 0e0b1...bcf

• Liker 2
Gjest Ramona1970
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jim Browning har en serie på fire deler der han avslører noen av disse kjeltringene, det som er så spesielt med denne var at han også hadde tilgang til overvåkningskamera inne i bygningen der lortpelsene jobbet fra. BBC Panorama lagde en dokumentar om dette.

Aha, den BBC-dokuen ble nevnt noen ganger forrige uke. Den handler spesifikt om disse videoene? Har sett mye av Jim Browning, han er jo den beste! 
Han var også hos Scammer Payback nå, og var på livesending for første gang. Her streamer han med Pierogi, troller svindlere og svarer på spørsmål fra innringere. Jeg hører han ble igjen hos SP etter de andre var reist også. Han og Karl Rock. Så vi ser nok noe samarbeid mellom de tre  snart: 

Gjest Ramona1970
Skrevet

Her er også noe som skjedde forrige uke hos Scammer Payback. Jim Browning har satt det opp slik at de får lyttet til svindlersamtalene, og får tak i telefonnummerne til ofrene, og så ringer de dem, eller forsøker å ringe dem mens de er på telefon. Noen ganger får de avbrutt svindelen, noen ganger ikke. 

• 3 uker senere...
Gjest Ramona1970
Skrevet

Moder Paul Scambaits forklarer Publisher's Clearing House-svindelen og hva han og Chappy Grey gjør for å få adresser til personer som svindlerne bruker som "penge-muldyr" og frigjøre disse fra klørne til svindlerne: 

Skrevet

Jeg fikk opp Scammer Payback som et forslag på Youtube her forleden, det var ganske artig. Fascinert av at folk faktisk går på slik svindel ennå. 

Dette nettstedet er fullt av historier fra folk som troller svindlere. Hysterisk artig lesing. 

https://www.419eater.com/

Sjekk forumet deres. 

Anonymkode: 2418e...e87

Gjest Ramona1970
Skrevet

Flere av de som var med på The People's Callcenter-uken, der 6 scambaiter-kanaler kom sammen for å sloss mot svindlere, har sluppet video fra den uken i dag. Pierogi fra Scammer Payback hadde ideen og fikk dette til å skje ved å sette opp et "call center" for scambaitere og invitere alle han kjenner til i miljøet. Her er Scammer Paybacks video, dere bare MÅ se denne: 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 19.12):

Jeg elsker hans Granny Edna. Ler så jeg ikke får puste når "hun" scambaiter. Ene datteren vår kjøpte en granny-parykk både til meg og til pappaen. Kjempefin gave 😂

Skrevet
Ramona1970 skrev (17 timer siden):

Flere av de som var med på The People's Callcenter-uken, der 6 scambaiter-kanaler kom sammen for å sloss mot svindlere, har sluppet video fra den uken i dag. Pierogi fra Scammer Payback hadde ideen og fikk dette til å skje ved å sette opp et "call center" for scambaitere og invitere alle han kjenner til i miljøet. Her er Scammer Paybacks video, dere bare MÅ se denne: 

For et fantastisk godt arbeid de gjør. Fikk helt tårer i øynene av Angel jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...