Gå til innhold

Flaut med stor tv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud, skjerp deg!

Anonymkode: 2858e...3bd

Hvorfor mener du jeg bør skjerpe meg? Skjønner det kan være provoserende for dem som.ser mye tv, men det er faktisk ikke særlig god bruk av tiden.

Anonymkode: 2b375...f44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det være flaut?

Har 75 tommer selv, fordi stua er stor. Den ser enorm ut når man går nærme, men fra der vi sitter (6 meter unna) er det passe størrelse.

Anonymkode: 5609e...cad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor mener du jeg bør skjerpe meg? Skjønner det kan være provoserende for dem som.ser mye tv, men det er faktisk ikke særlig god bruk av tiden.

Men å skrive på KG er liksom god bruk av tiden? 

🤡

Anonymkode: f88f7...60c

• Liker 7
Skrevet
1 hour ago, Million said:

Hadde ikke ofret tv-størrelsen en tanke, og i hvert fall ikke blitt flau over det! Hvorfor skulle man det? Er det flaut å se på tv eller? Nei. Alle ser på nyheter, filmer og serier, alt mulig på tv. Men er det blitt "fisefint" å påstå at man "ikke ser på tv", mens man da i stedet ser på det samme via pc, nettbrett eller mobil i stedet?

Alle gjør ikke det...

Jeg gjør ikke det, og regner med at det finnes flere.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Portia Catonis skrev (4 minutter siden):

Alle gjør ikke det...

Jeg gjør ikke det, og regner med at det finnes flere.

Skulle vel skrevet "de fleste" og ikke "alle". Forskjellen er vel at du får det med deg via andre skjermer i stedet. Det spiller ingen rolle hvilken. De aller, aller fleste ser på ting på skjerm uansett. Kan bare ikke skjønne at folk tror de er så kule fordi de da kan si "jeg har ikke tv" eller "jeg ser ikke på tv".

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Million said:

Skulle vel skrevet "de fleste" og ikke "alle". Forskjellen er vel at du får det med deg via andre skjermer i stedet. Det spiller ingen rolle hvilken. De aller, aller fleste ser på ting på skjerm uansett. Kan bare ikke skjønne at folk tror de er så kule fordi de da kan si "jeg har ikke tv" eller "jeg ser ikke på tv".

Jeg leser bøker. Ergo jeg er alt annet enn kul.

For å lese ting på skjerm (f.eks KvinneGuiden) trenger man ikke 85'' skjerm. Jeg regner med de som er i besittelse av slike innretninger ser mest på film og serier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har nettopp kjøpt meg ny tv, etter å ha hatt en på 32” i mange år. Den nye er 75", så en god del større. Jeg har ønsket meg det lenge, siden jeg er veldig glad i å se film og serier. MEN nå synes jeg nesten det er litt flaut å ha så stor tv i den lille leiligheten min. Folk kommenterer det når de kommer på besøk. De ler og sier at du liker å se på tv,ja…

Er det flaut med stor tv? 

Anonymkode: 3f18a...df9

Kan du ikke bare stå for hvem du er og hva du har og ikke være så tøffel? 

Anonymkode: 4b08b...8de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du ikke bare stå for hvem du er og hva du har og ikke være så tøffel? 

Tror ikke du vet hva «tøffel» betyr. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei så lenge du sitter 7-8 meter unna er det jo akkurat passe 😊

Anonymkode: fea2e...119

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke du vet hva «tøffel» betyr. 

Jo, en tøffel lar andre styre livet sitt. Uansett ; du skjønte sikkert hva jeg mente

Gjest MuggenKanari
Skrevet

Det kommer litt an på hvor mye den skiller seg ut. Onkelen min har en gedigen tv, men han har den og ledningene bygd inn i veggen og når den ikke er på så er det et bilde på den. Ser bare ut som et maleri på veggen. Den liker jeg. 

Faren min har en stor tv som tar all oppmerksomheten. Han bor i et lite tømmerhus og der en den tvn så stygg og malplassert at det er flaut. Der bor det en tv og en mann. Ikke bare en mann med en tv liksom🥴

Og alt det sagt så syns jeg det er digg med stor tv og hadde jeg ikke syns det var så stygt når de blir blikkfanget I små rom, så hadde jeg peiset på med skikkelig kjempeskjerm jeg og. 

AnonymBruker
Skrevet

Jo, en tøffel lar andre styre livet sitt. Uansett ; du skjønte sikkert hva jeg mente

Budskapet ditt forsvant i frekkheten. Det er ofte sånn , dessverre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Budskapet ditt forsvant i frekkheten. Det er ofte sånn , dessverre. 

Frekk fordi jeg syns at folk må stå for egne valg og ikke la seg styre av hva random folk mener? Vel, da er det ditt problem at du tolker det slik. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vi kjøpte ny tv sist, var "vi" "enige" om at vi skulle ha samme størrelse som vi alltid har hatt, 46 tommer. Da samboer kom hjem og så 65 tommeren, sa jeg at det var en 75. For å si "neida, det er bare 65" så var det greit allikevel. 

Begge to er veldig fornøyd med størrelsen på tven, men begge ønsker seg 75 neste gang den skal byttes. 

Anonymkode: fddd1...29e

Skrevet

Vi har 65'' og hylle full av spill 😆 Xbox, PS4 og switch. Leser mye bok på kveldene. Leser KG på det store tv om morgenen siden PC er koblet på. Og vi må ha stoooor tv med ambilight for å spille skumle spill om natta 🤗 det er ikke flaut en plass 😀

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sett noen gode dokumentarer i det siste?

Anonymkode: 2858e...3bd

AnonymBruker
Skrevet

Når du blir flau over slike kommentarer tenker jeg at det er fordi du syns det er litt flaut å være glad i å se på tv. Det er vel greit det, ja å like se tv. Tror det er det det går i: en skal liksom ikke si høyt en er glad i å se på tv. Ja det uansett hva en ser på tven he he. Rare greier. En kan se høyt prisede, lærerik dokumentarer to timer om dagen, men om det er på en tv: å fysj.

Anonymkode: f64c4...6c3

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 75", men vi sitter mange meter (ca. 6-7) unna tven så måtte ha så stor. Hadde 55" da vi flytta inn, men da slet vi med å lese teksten. Noe som fortsatt er ett problem, så vi blir nok å kjøpe ennå større etterhvert. Er jo ikke noe harry med det, men rett og slett ett behov fordi rommet er stort og dumt å møblere. Ville dog ikke hatt 75" i ei liten stue, da det ruver ganske greit..

Anonymkode: 6a3d5...7d2

AnonymBruker
Skrevet
On 7/28/2022 at 8:37 AM, AnonymBruker said:

Jeg har nettopp kjøpt meg ny tv, etter å ha hatt en på 32” i mange år. Den nye er 75", så en god del større. Jeg har ønsket meg det lenge, siden jeg er veldig glad i å se film og serier. MEN nå synes jeg nesten det er litt flaut å ha så stor tv i den lille leiligheten min. Folk kommenterer det når de kommer på besøk. De ler og sier at du liker å se på tv,ja…

Er det flaut med stor tv? 

Nei hvorfor skulle det være det? De som kommenterer til deg er mest sannsynlig misunnelige på tv'n din

Anonymkode: 624ef...7ed

AnonymBruker
Skrevet
On 7/28/2022 at 3:43 PM, AnonymBruker said:

Kanskje ikke for deg, men folk er forskjellig og liker forskjellige ting

Anonymkode: 624ef...7ed

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...