Gå til innhold

Flaut med stor tv?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har nettopp kjøpt meg ny tv, etter å ha hatt en på 32” i mange år. Den nye er 75", så en god del større. Jeg har ønsket meg det lenge, siden jeg er veldig glad i å se film og serier. MEN nå synes jeg nesten det er litt flaut å ha så stor tv i den lille leiligheten min. Folk kommenterer det når de kommer på besøk. De ler og sier at du liker å se på tv,ja…

Er det flaut med stor tv? 

Anonymkode: 3f18a...df9

Jeg hadde en 82 (eller 85, husker ikke). Det har jeg hatt i en leilighet på 38kvm, da tok den kaka. Også flyttet vi til enebolig 147kvm og det passer perfekt. 

Typisk at alle som ser den spør jeg har dårlig syn, jeg lo første gangene,  synes ikke det er morsomt lenger og litt sånn kleint. Men later  som om jeg ler fordi jeg vet de tøyser. 

Anonymkode: db0e2...83f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort er relativt så tror ikke en skal bry seg om det.
Jeg hadde tv på 54" for over 20år siden, de fleste kunne ikke forstå det var komfortabelt å sitte å se på en så stor tv. I dag er ville det vert en liten tv.
I dag har jeg 85" som er akkurat passe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 85 tommer i stua, og en 55 til barna og lerret i kjelleren. Vet ikke hvor stort det er, over 100 ihvertfall.

Anonymkode: bca3a...138

• Liker 1
Skrevet

Vi har en tv på ca 42" og det holder i massevis for oss. Kunne aldri tenke meg en tv på over 50". Hadde tatt altfor mye plass i leiligheten vår 🤔

Skrevet

Jeg har en 32 tommer som jeg fikk til 21 års dagen 😂 Fungerer fint, selvom det er 9 år siden 👌🏻😂 Ønsker et større tv, men har ikke blitt prioritert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at folk med veldig stor TV har i overkant utstyrsdilla. Har flere venner med veldig store skjermer, og felles for de alle er at de også kjøper mye av absolutt alt mulig annet, som de etter tre år kaster, for det var jo ikke deres greie. 

Anonymkode: f67de...ec6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor TV du bør ha avhenger jo helt av hvor langt unna du sitter. Jeg ville neppe satt meg to meter fra en 75", men akkurat nå, etter å ha ominnredet stua, sitter jeg fire meter fra en 55", og det føles egentlig ganske smått, så vurderer en oppgradering. Til serier er det ok, men til film og kanskje spesielt spill blir avstanden litt i største laget.

Anonymkode: 97750...9ca

AnonymBruker
Skrevet

Ganske flaut, men mest harry og stygt. Tv'er som ruver i en ellers liten stue ser rett og slett ikke ut i tåka. Mitt inntrykk er, at det oftest er litt harry folk som har stor tv. Og for en del menn tror jeg  dessuten at stor tv kan være en kompensasjon for liten penis. 

Anonymkode: 54534...240

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke alle dere som snakker ned store tver. Det er mer vanlig enn uvanlig å ha stor TV i dag, og det sier ikke noe om sosioøkonomisk status annet enn at man har råd til stor tv.

Anonymkode: cffef...51b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Skjønner ikke denne skrekken for at tv'n skal bli et "blikkfang" i stua. Personlig vil jeg ha størst mulig skjerm, forskjellen for min del er at jeg kan ikke fordra ansamlinger av høyttalere og andre duppeditter som kunne gjort det visuelt rotete sammen med skjermen (Har en lydplanke og et par mikroskopiske "surround" høyttalere bak sofaen. Den medfølgende subwooferen kom jeg på at jeg har glemt å skru på og, tror jeg sist brukte den før jul en gang) . Tv'n synes og den henger på veggen, og hva er problemet hvis du selv trives med å bo slik?

Har per i dag en 75" i stua som er ca 25-30 kvadrat og kunne fint hatt en skjerm opp mot 100" uten problem. Svart skjerm mot svart bakvegg gjør ikke oppsettet skrikende i mine øyne og jeg trives slik det ser ut i dag. Nå skal det sies at jeg foretrekker en mer klinisk stil uten nips og dilldall. Ikke særlig fan av for mye bilder og andre greier på veggene og det er teppe og dukforbud i huset mitt.

Trives du med stor tv så ignorer hva andre sier. Kjøp en tv som økonomi og trivsel tilsier du vil ha!

Endret av minienthe
Tasteleif
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe som heter for stor tv!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De som ser ned på folk med stor tv i stua er oftest de som ikke ser særlig på tv, og ser ned på mennesker som liker å se tv. På samme måte som veganere ser ned på de som liker å spise kjøtt🤷🏻‍♀️ 
altså, ingenting å bry seg med. Noen mennesker har bare behov for å føle seg bedre enn andre.

kos deg med tv’en du!

Anonymkode: 92c3d...daf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TV? hvem ser på det i 2022?

Anonymkode: c70d7...2b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nja, helt ærlig så er det bittelitt harry syns jeg. Ikke nødvendigvis fordi det er stygt interiørmessig, men fordi det sier noe om hva du bruker mye tid på. Særlig i en liten leilighet, og jeg syns det er ubehagelig med for stor skjerm når man må sitte litt nærme. Er noe litt «ungkar på bygda» over å være opptatt av stor tv, bra lydanlegg osv. MEN du liker jo tvn, og det er du som skal bo der og se på den. Og dette er tanker jeg ikke deler høyt, men nå spurte du jo på et anonymt forum og fortjener ærlige svar. Og mange her har jo sagt at de syns det er helt flott. Og ingen bryr seg jo egentlig heller:)

Anonymkode: 745b8...09a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flaut??Så mye rart folk henger seg opp i.Huseier under meg har kjempestor tv(vet ikke tommer),jeg har en liten tilpasset min leilighet syntes jeg.At det skulle være flaut for noen oss har aldri slått meg.

Anonymkode: 77718...b11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TV? hvem ser på det i 2022?

Anonymkode: c70d7...2b8

De fleste,unntatt deg.

Anonymkode: 77718...b11

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er harry. Det er ikke  så mye gøy på tv, liksom. Min store skrekk å ha så innholdsløst liv at jeg ser tv/serie mer enn ...en time pr dag

Anonymkode: 2b375...f44

AnonymBruker
Skrevet

Selv om leiligheten min er ganske liten, er det ca fire meter fra sofaen til tv-en. 32" hadde ikke fungert lenger… ts. 

Anonymkode: 3f18a...df9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes det er harry. Det er ikke  så mye gøy på tv, liksom. Min store skrekk å ha så innholdsløst liv at jeg ser tv/serie mer enn ...en time pr dag

Anonymkode: 2b375...f44

Herregud, skjerp deg!

Anonymkode: 2858e...3bd

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke ofret tv-størrelsen en tanke, og i hvert fall ikke blitt flau over det! Hvorfor skulle man det? Er det flaut å se på tv eller? Nei. Alle ser på nyheter, filmer og serier, alt mulig på tv. Men er det blitt "fisefint" å påstå at man "ikke ser på tv", mens man da i stedet ser på det samme via pc, nettbrett eller mobil i stedet?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...