Gå til innhold

Flaut med stor tv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg ny tv, etter å ha hatt en på 32” i mange år. Den nye er 75", så en god del større. Jeg har ønsket meg det lenge, siden jeg er veldig glad i å se film og serier. MEN nå synes jeg nesten det er litt flaut å ha så stor tv i den lille leiligheten min. Folk kommenterer det når de kommer på besøk. De ler og sier at du liker å se på tv,ja…

Er det flaut med stor tv? 

Anonymkode: 3f18a...df9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke liten stue, men det duger jaggu meg med en 41“ i massevis. Samme søpla en ser på uansett😅

Anonymkode: e8171...487

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det :)  Ikke tenk på det!

Anonymkode: 7734d...7c3

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke så farlig hva andre tenker, er jo du som skal se på den? Vi har 65" og er glad i film og serier, syns det er et must med stor TV, blir ikke det samme å se film uten 😁

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet jeg ikke noe om du, men betyr det noe om hva andre mener om ditt hjem? Nå ar jeg ikke tv selv, men hvis jeg skulle hatt, hadde den kun blitt brukt til å spille nintendo switch med. Men siden consollen er bra nok som den er, blir det neppe aktuelt med tv.

Anonymkode: 4cf35...b26

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hvor liten leiligheten din er. Om stua di er knøttliten så ser det litt dumt ut med en stor tv. 

Anonymkode: c37bf...dd6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare svar at "når jeg først ser på TV en sjelden gang skal det jammen være verdt det." ;)

Anonymkode: f5938...e45

• Liker 4
Skrevet

Vi har altfor stor TV, men jeg har ikke tenkt over at det er flaut, bare at det ser litt dumt ut i den lille stua vår. Det sier jeg forsåvidt også til besøket, og skylder på samboeren min, for det er han som kjøpte den 😛

Har fått kommentarer på at den er stor, men det er ingen som har sagt noe om tv-vanene våre i den sammenheng. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En så stor TV blir jo veldig blikkfang i liten leilighet, så det er vel derfor du får kommentarer.

Jeg synes ikke det er flaut, noen vil kanskje mene at interiør er litt viktigere enn TV og vil velge en mindre som passer bedre inn i leiligheten, men jeg tror ikke de mener noe vondt med kommentarene altså.

Anonymkode: cfe68...bea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er flaut, men jeg ville sikkert kommentert det samme. Ikke frekt ment, men bare som litt humor over interiørfokuset. Har stor tv selv. 

Anonymkode: 223c6...569

• Liker 3
Skrevet

Kommer jo litt an på størrelsen på stua di; er den liten/smal så vil en så stor tv bli et blikkfang. Men samtidig så er det ditt hjem og din tv, og hvis en så stor tv gir deg glede over en god filmopplevelse så er jo det bare bra :) 

(personlig så er jeg ikke så glad i å se noe på en stor tv hvis TV-en er nesten klin inntil sofaen, det blir for nærme, men vi er alle ulike. Faren min har en giga tv rett ved sofaen og jeg ville aldri ha hatt det sånn)

Her så er vi så heldige at vi har to stuer; ei tv-stue som er mest forbeholdt ungdommen i hus, der har vi en stor tv (dog, ikke like stor som den du har ts) og ei dagligstue med en mindre tv (32 tommer tror jeg). Og vi bruker den minste TV-en mest. Men skal vi se en film en kveld så hender det at vi foreldre okkuperer ungdoms-stua😄 Filmopplevelsen er bedre på en større tv, den skal jeg være enig i 

Men drit i de som evt kommenterer størrelsen på TV-en! Det er ditt valg, din tv, og det er noe som gir deg glede i hverdagen. Så kan heller de som himler med øynene tusle hjem til seg selv og se Dagsrevyen på sine egne små TV-er :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipper de bare legger merke til den fordi den markerer seg såpass i rommet. Typisk norsk å dra en tørr vits om noe som skiller seg ut.

Trur ikke de mener noe mer enn det. Det er bare small talk.

Anonymkode: 2580a...a6f

• Liker 4
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Kos deg med TVen. Ikke bry deg om hva andre sier, det er jo du som bor der 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke flaut. Og heller ikke slemt ment.

Men når noe har proposjoner som ikke stemmer med resten av rommet så legger man jo merke til det. Og da faller det naturlig å komme med en kommentar. Må innrømme at jeg både har sagt "oi, det var en stor og flott sofa". Og "for en kjøkkenøy, praktisk med så mye plass", eller "du liker virkelig kaffe, du". Bare fordi gjenstanden dominerer rommet. 

Anonymkode: a0959...f3b

Skrevet

Bare kos deg med TV en din. Det er ditt hjem❤️ Må være veldig deilig med en stor TV.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Om det er flaut eller ikke må du jo kjenne på selv...

Før var stor TV et slags statussymbol, mens nå blir det nok oppfattet av mange som litt "Harry". Rent estetisk ser det bedre ut med stor bokhylle og mange bøker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke flaut, sist jeg kjøpte tv så ble det en 42" 4k tv og jeg angret med en gang siden den er alt for liten så neste gang blir det 75" 4K med HDR. 

Anonymkode: 2cd66...57e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Portia Catonis skrev (2 timer siden):

Om det er flaut eller ikke må du jo kjenne på selv...

Før var stor TV et slags statussymbol, mens nå blir det nok oppfattet av mange som litt "Harry". Rent estetisk ser det bedre ut med stor bokhylle og mange bøker.

Jeg er glad i bøker altså, men nei - ikke enig - det ser mye mer rotete ut. 
Stor TV synes jeg faktisk ser fint ut! Drit i hva de andre sier, gi de bare et intetsigende svar om de på død og liv skal kommentere. (Og prøv å se på en 32’’ nå etter at du er vant med den store, har du apple tv fremstår den bare som en stor iphone 😂)

Anonymkode: 2858e...3bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er flaut å tenke at sånne ting er flaut. Ingen bryr seg.

Anonymkode: fcfc4...892

• Liker 3
Gjest Keikolina
Skrevet

Nei, har 85 tommer, men har stor stue da 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...