AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #61 Skrevet 31. juli 2022 Perle skrev (På 30.7.2022 den 19.20): Har heldigvis lite med andres bleiebarn å gjøre. Mine 12 tantebarn, har heller aldri gått i bleie over 2,5 år. Å la fireåringer gjøre på seg, og ikke å ikke lære de noe så basalt som å gjøre fra seg på do er SKAMMELIG, og JA det er til å gråte over. Jeg er så enig med deg. Det er så utrolig råttent gjort, bare fordi bleier er enklere for foreldre og de ikke gidder å ta jobben med å lære dem å gå på do. For mye jobb å vaske opp uhellene som skjer mens barnet holder på å lære seg en helt ny ferdighet. Det er rart at det er så akseptert. Jeg ser aldri 4-åringer bli matet selv om det er MYE gris når de lærer seg å spise selv feks. Jeg er medlem av en snapchat-story for mødre som fikk barn i april 2020,og der er det en del som syntes det er veldig morsomt å filme ungene mens de gjemmer seg eller står rart for å bæsje, eller når de går med en diger klump bak på bleia som er full av bæsj uten å bry seg. Det er til å kaste opp av. Anonymkode: b0f8b...05e 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #62 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er så enig med deg. Det er så utrolig råttent gjort, bare fordi bleier er enklere for foreldre og de ikke gidder å ta jobben med å lære dem å gå på do. For mye jobb å vaske opp uhellene som skjer mens barnet holder på å lære seg en helt ny ferdighet. Det er rart at det er så akseptert. Jeg ser aldri 4-åringer bli matet selv om det er MYE gris når de lærer seg å spise selv feks. Jeg er medlem av en snapchat-story for mødre som fikk barn i april 2020,og der er det en del som syntes det er veldig morsomt å filme ungene mens de gjemmer seg eller står rart for å bæsje, eller når de går med en diger klump bak på bleia som er full av bæsj uten å bry seg. Det er til å kaste opp av. Anonymkode: b0f8b...05e Så flott at for dere går alt perfekt. Jeg har en 4 åring som tisser på do, men nekter å bæsje...tror du vi tar på bleie etter 5 minutter for at vi ikke gidder..nei....vi kan sitte kjempe lenge på doen..flere ganger.( I løpet av 1-2 dager)..det har kommet til at vi må ta på bleie da hun får vondt i magen. Og bæsjer da i bleie... Men dere har vel perfekt kommentarer til dette å...for vi må tydeligvis være like alle mann Anonymkode: 6db2b...cc0 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #63 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så flott at for dere går alt perfekt. Jeg har en 4 åring som tisser på do, men nekter å bæsje...tror du vi tar på bleie etter 5 minutter for at vi ikke gidder..nei....vi kan sitte kjempe lenge på doen..flere ganger.( I løpet av 1-2 dager)..det har kommet til at vi må ta på bleie da hun får vondt i magen. Og bæsjer da i bleie... Men dere har vel perfekt kommentarer til dette å...for vi må tydeligvis være like alle mann Anonymkode: 6db2b...cc0 Hvor lenge har du tenkt å drive med det? Anonymkode: b0f8b...05e 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #64 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 27.7.2022 den 20.36): Prøver på bleieslutt nå i ferien men får ikke barnet helt med. Vi prater om de andre som allerede har sluttet, går i kule truser, motiverer med klistremerker og smarties men det er åpenbart at livet med bleier er mer behagelig enn å gå på do eller potte. vi tar babysteps, men det har vi gjort ganske lenge nå. Barnet fyller straks 4 år. Hva er dine beste bleieslutt-triks? Føler dette bare blir vanskeligere for hver dag. Anonymkode: e7489...e99 Is for hver gang barnet tisset i potta.. funker som bare det. Litt mye is da.. 2-3 om dagen .... men varer ikke lenge 2-3 dager til vanen er på plass Anonymkode: 031d2...0b0 1
Perelandra Skrevet 2. august 2022 #65 Skrevet 2. august 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Perelandra, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #66 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (På 27.7.2022 den 21.07): Dere er nok altfor sent ute når ungen nærmer seg 4 år. Bare å slutte å ta bleie på ungen. Kast de ut og ikke kjøp flere. En frisk 4-åring trenger ikke bleier. Anonymkode: 99474...ef5 Og dette vet du alt om, for du kjenner alle fire-åringer.... Vår nekter å bæsje i do. Han har gått uten bleie siden han var 2,5, og tisser i doen. Men nekter altså å bæsje. Som i at han kniper igjen og holder seg, så han får forstoppelse. Bom stopp. Har måttet bruke klyster, som IKKE er kjekt på små unger.. Helsesykepleieren vår har sagt at vi ikke skal presse og stresse med det. Det er ikke noe galt i å ta på bleie for å bæsje. Han slutter når han er klar, og det er faktisk ikke noe krise. Anonymkode: 3cada...37d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #67 Skrevet 2. august 2022 Denne problemstillingen kan man bare ikke løse riktig hvis man e litt uheldig. Er ikke barnet bleiefri innen 3 år kan man ifølge KG SKAMME SEG for at man har latt det gå så langt, for snart er barnet 4 og ingen friske fireåringer trenger bleie! Det er bare å sette barnet på potte fra det er baby. Nekter barnet? Nei det går ikke an. I følge KG går alle babyer velvillig på potte hvis du er tidlig nok ute. Ingen nekt! Nope! Men ikke gjør EC da, da er du hysterisk hipster og det liker ikke KG. Så kommer du kanskje tilbake fordi barnet sliter med hyppige uhell på dagen etter bleieslutt. Jassåja? Det er DIN FEIL, du må SKAMME deg, fordi du presset bleieslutt gjennom for tidlig, før barnet var klart! Sånt som skjer når man stresser med bleieslutt! Ja, true story. Jeg er i følge KG skyld i at mitt barn var sent ute med bleieslutt, og så skyld i at vi presset gjennom bleieslutt for tidlig og derfor har barnet uhell. Can't win. Alle barn er like og alt løses med potte fra babystadiet og påstår du at du har prøvd så lyver du. 🤷♀️🤷♀️🤷♀️ Anonymkode: 57d26...b73 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #68 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (På 27.7.2022 den 20.36): Prøver på bleieslutt nå i ferien men får ikke barnet helt med. Vi prater om de andre som allerede har sluttet, går i kule truser, motiverer med klistremerker og smarties men det er åpenbart at livet med bleier er mer behagelig enn å gå på do eller potte. vi tar babysteps, men det har vi gjort ganske lenge nå. Barnet fyller straks 4 år. Hva er dine beste bleieslutt-triks? Føler dette bare blir vanskeligere for hver dag. Anonymkode: e7489...e99 Vi stod i samme situasjon for 1/2 år siden med vår 4-åring. Løsningen her ble å bare si at nå skal vi begynne å trene på å gå uten bleie. Uten åpning for diskusjon. Vi tok av bleien hver morgen og fulgte henne på do hver time. I starten ville hun ikke, men skjønte raskt at dette var den nye hverdagen. Fulgte også opp med masse motiverende ros, klistremerker, kule truser osv. Høres ut som dere gjør mye riktig allerede. Ikke hør på alt gnålet her om at «4 år er for sent», for dette er individuelt. Er sikkert også prestisje for enkelte foreldre å skryte av at ungene hadde bleieslutt tidlig. Men min erfaring er at man da oftere har uhell fordi barna egentlig ikke er klar. Bleieslutt i 4-års alderen gikk veldig fort her, og med svært få uhell fordi de har nådd en alder der de har god kontroll på å kjenne etter når de må på do. Nå er hun også sluttet med bleie på natt, det tok 1 helg. Masse lykke til, dette ordner seg! Anonymkode: c99bd...da0
Sofakona Skrevet 2. august 2022 #69 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Denne problemstillingen kan man bare ikke løse riktig hvis man e litt uheldig. Er ikke barnet bleiefri innen 3 år kan man ifølge KG SKAMME SEG for at man har latt det gå så langt, for snart er barnet 4 og ingen friske fireåringer trenger bleie! Det er bare å sette barnet på potte fra det er baby. Nekter barnet? Nei det går ikke an. I følge KG går alle babyer velvillig på potte hvis du er tidlig nok ute. Ingen nekt! Nope! Men ikke gjør EC da, da er du hysterisk hipster og det liker ikke KG. Så kommer du kanskje tilbake fordi barnet sliter med hyppige uhell på dagen etter bleieslutt. Jassåja? Det er DIN FEIL, du må SKAMME deg, fordi du presset bleieslutt gjennom for tidlig, før barnet var klart! Sånt som skjer når man stresser med bleieslutt! Ja, true story. Jeg er i følge KG skyld i at mitt barn var sent ute med bleieslutt, og så skyld i at vi presset gjennom bleieslutt for tidlig og derfor har barnet uhell. Can't win. Alle barn er like og alt løses med potte fra babystadiet og påstår du at du har prøvd så lyver du. 🤷♀️🤷♀️🤷♀️ Anonymkode: 57d26...b73 Denne 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏🙌
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #70 Skrevet 2. august 2022 Det som fungerte for våre var å finne en langhelg/uke som passet på sommeren, og bare ta bort bleia. Ungen løper naken nedentil, vi holdt oss hjemme inne og i hagen, og potta var med. Når det kom noe, så ble ungen i starten løftet på potta, til slutt gikk de selv. Anonymkode: 1a6ac...358
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #71 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 19.53): Jeg er så enig med deg. Det er så utrolig råttent gjort, bare fordi bleier er enklere for foreldre og de ikke gidder å ta jobben med å lære dem å gå på do. For mye jobb å vaske opp uhellene som skjer mens barnet holder på å lære seg en helt ny ferdighet. Det er rart at det er så akseptert. Jeg ser aldri 4-åringer bli matet selv om det er MYE gris når de lærer seg å spise selv feks. Jeg er medlem av en snapchat-story for mødre som fikk barn i april 2020,og der er det en del som syntes det er veldig morsomt å filme ungene mens de gjemmer seg eller står rart for å bæsje, eller når de går med en diger klump bak på bleia som er full av bæsj uten å bry seg. Det er til å kaste opp av. Anonymkode: b0f8b...05e Dette er bare piss, det handler om at ingen helsepersonell kan gi en faktisk PLAN på hvordan man slutter med bleie! Fordi ingen vet! Så man begynner så smått i 2-årsalderen, det funker av og til, barnehagen sier det er for tidlig, så kommer dovegring, helsepersonell sier «det går seg til, det kommer når barnet er klart». Vips! Så er barnet 4 og alle skriker «LATE DRITTFORELDRE ÆSJ!». altså...... Anonymkode: 5f8bf...a57
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå