Gå til innhold

Låste ungen ute

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren og samboeren hennes har en datter på 6 år. I går fortalte hun at hun i vinter ble sint på datteren, og låste henne ut av huset uten yttertøy og sko - i snøen. Datteren hadde stått der og grått i 3-4 min, før søsten min tok seg sammen. Jeg har ikke barn enda, men for meg høres det helt vanvittig ut. Er det vanlig at begeret renner over for foreldre på den måten? Jeg har passet niesen min mange ganger, og kjenner henne som en utrolig snill og litt stille unge. Det er det foreldrene og besteforeldrene sier også..

Anonymkode: cf314...25b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kje normalt og ikke innafor! 

Anonymkode: 8e8a3...5e9

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ille ut

Anonymkode: e7fe1...514

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ille ut, men om dette skjedde kun én gang og moren reparerte godt etterpå, og har lært av det og øver nå på å takle stress og sinne bedre så tenker jeg at det går greit. Men viktig at hun trener på å takle følelsene sine. Sa hun noe om hvordan hun reparerte med datteren? 

Anonymkode: 39f5b...f3e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det ikke normalt. Men det er for så vidt heller ikke helt normalt å lure på om det er vanlig oppførsel av foreldre å gjøre slikt.

Hadde det vært min søster, hadde jeg sagt klart i fra at dette ikke er akseptabelt, og at du, uavhengig av slektsforhold, vil anmelde henne om du noen gang mistenker at lignende ting skjer. 

Anonymkode: 20cff...874

• Liker 1
Skrevet

Stakkars jente 😮 det der er ikke normalt eller greit! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ille ut, men om dette skjedde kun én gang og moren reparerte godt etterpå, og har lært av det og øver nå på å takle stress og sinne bedre så tenker jeg at det går greit. Men viktig at hun trener på å takle følelsene sine. Sa hun noe om hvordan hun reparerte med datteren? 

Anonymkode: 39f5b...f3e

"Reparert med datteren"??? Dette er en 6-åring! Da sitter det en god del bedre enn om hun var 6 måneder.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Begeret kan renne over for selv den beste foreldre. 

Anonymkode: 9574c...f3a

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det snø nå i juli?

Anonymkode: ed9d3...f6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Moren min gjorde det samme med meg da jeg var liten. Måtte løpe bort til naboen for å få han til å bli med meg bort igjen. Og det var på ingen måte det verste hun utsatte meg for. IKKE normalt.

Anonymkode: 625b1...1d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke normalt. Eneste her er at jeg selv har blitt låst ute av 6åringen 2 ganger, etter han så på emil i lønneberget🙈

Anonymkode: 7f901...9f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Begeret kan renne over for selv den beste foreldre. 

Anonymkode: 9574c...f3a

Det tar noen minutter å få en 6 åring til å gå ut døren uten hverken sko eller jakke på når det er vinter og kaldt ute. Mest sannsynlig gråting og protester. Så låser man døren og lar barnet stå ute i kulden i ytterligere 3 - 4 minutter?

Det er ikke "begeret som renner over", men planlagt, beregnet og følelseskaldt. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke normalt!! Sjukt, derimot! Og ja, det mener jeg. 

Anonymkode: 5951d...e6b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I alle dager. Står at det var i vinter 😜

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nordpolen. Gidd å les HI da, står at det skjedde i vinter

Anonymkode: e7bad...056

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bedre med 4 minutter utenfor døra enn at moren mister det totalt og f eks slår eller brøler til/skjeller ut ungen. Det er lett å sitte på sin høye hest men av og til så kan også foreldre klikke. Jeg har selv måttet legge baby fra meg, gå inn i naborommet og hylskrike inn i en pute for ikke å gjøre noe jeg hadde angret dypt og inderlig på. Av og til så må man separere barnet fra seg selv for ikke å gjøre noe veldig dumt. Men hun burde selvfølgelig heller f eks ha låst seg selv inne på do.

Anonymkode: 8d72b...d88

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bedre med 4 minutter utenfor døra enn at moren mister det totalt og f eks slår eller brøler til/skjeller ut ungen. Det er lett å sitte på sin høye hest men av og til så kan også foreldre klikke. Jeg har selv måttet legge baby fra meg, gå inn i naborommet og hylskrike inn i en pute for ikke å gjøre noe jeg hadde angret dypt og inderlig på. Av og til så må man separere barnet fra seg selv for ikke å gjøre noe veldig dumt. Men hun burde selvfølgelig heller f eks ha låst seg selv inne på do.

.. Og det her hører selvfølgelig til sjeldenhetene. Man klikker jo ikke hver måned. Men det må være lov å bli utslitt av sitt eget barn.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel vesensforskjell på å fjerne seg fra situasjonen, kontra å lempe barnet ut i minusgrader uten sko?

Anonymkode: cf314...25b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Selvsagt er det ikke normalt. Men det er for så vidt heller ikke helt normalt å lure på om det er vanlig oppførsel av foreldre å gjøre slikt.

Hadde det vært min søster, hadde jeg sagt klart i fra at dette ikke er akseptabelt, og at du, uavhengig av slektsforhold, vil anmelde henne om du noen gang mistenker at lignende ting skjer. 

Det høres jo utelukkende ut som en måte å ikke få informasjonen om det skjer videre.

Jeg ville heller forklart hvor ille det er, og åpnet for at hun fikk snakke ut. Og at hun også kom til deg om det skjedde noe lignende igjen. Samt oppfordret til at hun skulle søke veiledning og råd. 

Anonymkode: c992d...d06

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva var situasjonen? Ble ungen rasende og stakk ut å skulle rømme, og mor sa «greit!! Da låser jeg døra da, hadet!» - spør fordi jeg har en dramatisk 6 åring i huset selv. Aldri låst han ute på vinteren da, ikke sommeren heller, men det er fordi når jeg sier at sa låser jeg døra så går han ikke likevel. Uansett .. - eller har mor liksom dyttet hun ut i kulda for så å låse? 

Det er uansett ikke en normal typisk ting å gjøre for foreldre, nei. 

Anonymkode: 3ba3b...70a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...