Gå til innhold

Status å være tannlege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det høyt oppe på status stigen å være tannlege?

En venn av min sønn skryter av at hans far er tannlege. Han har vært her på ferie til oss i en uke nå og må hele tiden fortelle at faren er tannlege. Under middagen i går snakket vi om korona. Da sier han : jeg må passe på hvem jeg er sammen pga pappa er tannlege og da kan han ikke få korona.. Så sier jeg at vi kan dra innom burger king en dag. Pommes fries er ikke bra sier pappa og han er tannlege. 

Gutten er 13 år. Er det vanlig å snakke sånn? . Flete av foreldrene til min gutt venner har bra jobber, men de snakker ikke sånn

Anonymkode: 00869...1f8

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Høres ut som en guttunge som beundrer faren sin. 

Gjest StellaNova
Skrevet

Ja, jeg tenker jo det :) Bra jobb.

Han er vel stolt av pappaen sin, da 😄 Ikke rart det vel? Jeg skrøyt av at moren min var butikkdame til alle da jeg var liten 😊

AnonymBruker
Skrevet

Lite status å være tannlege dessverre. Mye utdanning for lite fortjeneste. 

Men at noen trives med jobben er bra, fordi det er viktig med tannhelse. 

Anonymkode: 21c82...609

AnonymBruker
Skrevet

Lønna er bra kontra en lege sin. 

AnonymBruker
Skrevet

Gutten mangler iallefall de sosiale antennene...

Anonymkode: 0356b...03d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Lite status å være tannlege dessverre. Mye utdanning for lite fortjeneste. 

Men at noen trives med jobben er bra, fordi det er viktig med tannhelse. 

Jeg synes ikke 700 - 800 000 i lønn pr år er "lite fortjeneste". Det er en bra lønn man kan leve godt på.

"

Hva kan man forvente i lønn i dette yrket? – Jobber man som tannlege i det offentlige, ligger nok lønnen mellom 600 000–700 000 kroner i året. På privat klinikk kan man forvente kanskje 100 000 kroner mer enn det igjen.

Anonymkode: 542d2...386

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dei 2 tannlegene jeg kjenner har også egen klinikk og tjener rundt 2 mil i året. Føler ikke det er dårlig fortjeneste akkurat 😅

Jobber selv innen helse og man har jo følt et ekstra ansvar å ikke smitte pasienter/kunder på jobb. Så kan vere det sønnen mente. Uansett så fremstår kommentarene mer som andre har nevnt, at han ser opp til far sin. 

Anonymkode: b1790...75e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dei 2 tannlegene jeg kjenner har også egen klinikk og tjener rundt 2 mil i året. Føler ikke det er dårlig fortjeneste akkurat 😅

Jobber selv innen helse og man har jo følt et ekstra ansvar å ikke smitte pasienter/kunder på jobb. Så kan vere det sønnen mente. Uansett så fremstår kommentarene mer som andre har nevnt, at han ser opp til far sin. 

Hvorfor tjener de med egen bedrift så mye?  Er der dyrere å gå der?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor heter det tann-lege egentlig? De er jo ikke leger med spesialitet innen tenner? De er mer som snekkere som kan bore og snekre på tenner.

Anonymkode: 0e379...489

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor tjener de med egen bedrift så mye?  Er der dyrere å gå der?

Dei jobber en del.  Og med egen klinikk tjener dei og litt på at andre tannleger leiger lokale på klinikken. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor heter det tann-lege egentlig? De er jo ikke leger med spesialitet innen tenner? De er mer som snekkere som kan bore og snekre på tenner.

Anonymkode: 0e379...489

Ville lest litt på hva studiet og pensum gikk ut på før jeg uttalte meg.

AnonymBruker
Skrevet

Tannlege med egen klinikk er status ja, de kan tjene gode penger👍🏼 Det er verre at en 13 år gammel unge sitter og sier slikt - da har tydeligvis foreldrene prentet han med hvor høystatus de er.

Anonymkode: 607d2...2d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...