Gå til innhold

Ensomhet er farlig for helsa

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
On 8/1/2022 at 8:33 AM, AnonymBruker said:

Det er fullt mulig å gjøre noe med ensomheten. Det finnes facebookgrupper ( som feks Hey Girl / Hey Man), man kan se om man finner en kollega eller to man kan utvikle vennskapsforhold til, man kan melde seg på kurs eller aktiviteter med faste møter, osv. Fellesnevneren er at det skjer ikke noe om du ikke prøver. Det er DU som må løse det, det er DU som kan endre livet ditt. Er ikke det deilig? Det er du som sitter i førersetet i eget liv, ingen andre. Du har all makt, og kan gjøre endringene som trengs.

Anonymkode: 04b82...161

Det spørs veldig på hvor du bor, hvordan personligheten din er, hva du jobber med og ikke minst hvor gammel du er. Bor du i en mindre by, ikke jobber noe særlig med kolleger og er i den alderen der alle andre er i småbarnsfasen (og ennå ikke skilt), er det sosiale tilbudet ofte svært dårlig. Virker som det er en del folk i storbyen som tror det bare er å melde seg inn i en masse foreninger og klubber, men det er på ingen måte sikkert disse eksisterer en gang på et mindre sted.

Anonymkode: 5dc29...b46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ensomhet er faktisk et valg folk tar. 

Anonymkode: a3db9...7e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ensomhet er faktisk et valg folk tar. 

Anonymkode: a3db9...7e4

I noen tilfeller ja, men ikke alle. 

Anonymkode: dcf06...20c

Skrevet

Bifile kvinner har statistisk sett bedre helse om de holder seg single enn sammen med menn. Hetrrofile menn som er single rapporterer høyere grad av lykke enn andre menn. Det forutsetter at de klarer å oppnå ons så avtar sannsynligvis med alderen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er heldigvis ikke fasiten. Noen blir fyllte av det sosiale. Jeg blir tappet. Lytter mer til hvordan jeg føler meg.

Anonymkode: 65067...036

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ensomhet er heldigvis en av de problemene det ofte går an å gjøre noe med.

Anonymkode: 0258d...8d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den viktigste feilen du gjør, er å glemme dine venner når du går inn i et forhold. Det er viktig å opprettholde vennskapene eller bli kjent med nye. Ta initiativ og vær sammen. Ikke bare vie all din tid til familien og barna. Da kan du bli sittende alene en dag når barna er voksne og mannen din går.Eller du går i fra han .

Anonymkode: a272f...2ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Den viktigste feilen du gjør, er å glemme dine venner når du går inn i et forhold. Det er viktig å opprettholde vennskapene eller bli kjent med nye. Ta initiativ og vær sammen. Ikke bare vie all din tid til familien og barna. Da kan du bli sittende alene en dag når barna er voksne og mannen din går.Eller du går i fra han .

Anonymkode: a272f...2ee

Litt merkelig innlegg, virker som du tror at alle ensomme faller innenfor denne gruppen, altså mennesker som er i forhold og ikke pleier sine vennskap. Men for all del, det stemmer det du skriver. 

Tror de som er mest ensomme er de som faller utenfor. De

som verken har partner eller ett sosialt nettverk og som sliter med å oppnå dette! 

Anonymkode: c487f...a1f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2022 den 9.10):

Jeg har venner og familie, men det er akkurat den mangelen på partner som gjør meg ensom. Jeg har et veldig godt liv, jeg har hobbyer, trener, har en fin jobb, har et barn osv. Men det å være mutters alene når det gjelder store avgjørelser, å sitte alene om kveldene, ingen som er glad i meg, ingen å ringe og snakke med om man er glad på grunn av noe, eller lei seg for noe, osv. er vondt. Har vært i forhold siden jeg var 23, og er snart 40 nå. Jeg har det bra, men er så voldsomt ensom. 

Da må du slutte å gå etter supermodeller og prøve deg på mer vanlige damer. 

Anonymkode: 7453b...407

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Da må du slutte å gå etter supermodeller og prøve deg på mer vanlige damer. 

Anonymkode: 7453b...407

Jeg er dame.

AnonymBruker
Skrevet

Mann her. Har gått sykemeldt i 2 år etter flere operasjoner. Har andre helseproblemer i tillegg.  Bor i Oslo. Intet nettverk. Har autister i tillegg. Samboer der forholdet er så som så. Går snart i veggen 

Anonymkode: 0e822...6b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...