Gå til innhold

Kattunge på natten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis hun fortsatt har klørne ute og ikke har lært seg å trekke dem inn, så er hun IKKE 14 uker gammel.
Bildet viser den yngste snuppa vår to-tre dager etter henting, noe som var såvidt på 12 uker, sjekk potene for klør.

217.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fru2020 skrev (På 26.7.2022 den 23.13):

Jeg har prøvd. At hun leker med føttene kan jeg tåle, men hun er mest interessert i ansiktet. Klorer meg opp der så jeg ikke ser ut. Har prøvd å legge henne ned i fotenden, kost masse for å få henne til å roe seg der, men så kommer hun rett opp til ansiktet. Favoritten hennes er å sutte på øret mitt, mens hun klorer på ansiktet mitt. Nå må jeg få henne til å slutte med suttingen også fordi jeg er blitt så sår på øret at det har utviklet seg til eksem.

Du har prøvd ja :) katteungene våre bet mamma i tærne hver gang hun beveget på dem :) off hun går så langt ja :( har selv en voksen katt som er flink til å klore i ansikte om natta og når han skal ha oppmerksomhet når det ikke passer (skal sove) :)  er ikke noe du kan smøre på da som hun ikke liker ? :)  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom plutselig på, og må bare nevne det. Katten min hadd et par ganger bitt meg på natten når jeg var ekstra vanskelig å vekke, men slet mest med det i våken tilstand, prøvde å leke mye og følge triksene men det enste som hjalp var ny katt. 

Anonymkode: 6b35b...975

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg kom plutselig på, og må bare nevne det. Katten min hadd et par ganger bitt meg på natten når jeg var ekstra vanskelig å vekke, men slet mest med det i våken tilstand, prøvde å leke mye og følge triksene men det enste som hjalp var ny katt. 

Anonymkode: 6b35b...975

Slik var min første og! Hun bet om hun mente jeg ikke ga nok oppmerksomhet. Det skjedde aldri igjen etter at jeg skaffet katt nummer to. 

En av mange grunner til at jeg er stor tilhenger av at alle katter bør ha en pusevenn. Jeg ser hvor mye lykkeligere og mer harmoniske de er. 

Anonymkode: 031cd...00f

• Nyttig 2
Skrevet
Maskinfører skrev (14 timer siden):

Du har prøvd ja :) katteungene våre bet mamma i tærne hver gang hun beveget på dem :) off hun går så langt ja :( har selv en voksen katt som er flink til å klore i ansikte om natta og når han skal ha oppmerksomhet når det ikke passer (skal sove) :)  er ikke noe du kan smøre på da som hun ikke liker ? :)  

Kanskje jeg kunne smørt på noe ja. Nå har hun roet seg endel på natten så jeg tror at hun bare skal være alene på natten. Men klaringen i ansiktet er utfordrende på dagtid også. Når jeg legger meg ned på sofaen er hun der og sitter og klorer. Jeg trenger mye hvile fordi jeg er syk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ignorering fungerer til slutt. Bare ikke gi henne oppmerksomhet når du går på do, så vil hun fort forstå tegninga. Jeg har hatt katt hele livet, men har aldri hatt de på soverommet imens jeg sover. 

Anonymkode: 778e5...6d4

Skrevet
Fru2020 skrev (På 29.7.2022 den 13.56):

Kanskje jeg kunne smørt på noe ja. Nå har hun roet seg endel på natten så jeg tror at hun bare skal være alene på natten. Men klaringen i ansiktet er utfordrende på dagtid også. Når jeg legger meg ned på sofaen er hun der og sitter og klorer. Jeg trenger mye hvile fordi jeg er syk.

Det er bra at hun har gjort det 🙂 klorer hun er det nok oppmerksomhet hun vil ha eller noe hun prøver og si ☹️ usj trist at du er syk håper du blir bedre 

Skrevet
Maskinfører skrev (21 timer siden):

Det er bra at hun har gjort det 🙂 klorer hun er det nok oppmerksomhet hun vil ha eller noe hun prøver og si ☹️ usj trist at du er syk håper du blir bedre 

Ja det er nok oppmerksomhet hun vil ha, og så tror jeg det er kosekloring. Tror hun klorer for å vise at hun koser seg. Vi jobber på. Vi må jo bruke litt tid på å venne oss til hverandre.

Ja, dritt å være syk. Men jeg er på rette vei etter fem år i bunn.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
Fru2020 skrev (På 31.7.2022 den 23.19):

Ja det er nok oppmerksomhet hun vil ha, og så tror jeg det er kosekloring. Tror hun klorer for å vise at hun koser seg. Vi jobber på. Vi må jo bruke litt tid på å venne oss til hverandre.

Ja, dritt å være syk. Men jeg er på rette vei etter fem år i bunn.

Det er nok oppmerksomhet ja :) min driver også med kosekloring yepp de klorer når de koser ene min har alltid klørne ute men hun er 16 år :) ja er lurt og bli kjent :) synd det ikke finnes noe lukt du kan smøre på som pus ikke liker :(  ja god bedring og håper du blir helt frisk :) 

Skrevet
Maskinfører skrev (På 12.8.2022 den 2.16):

Det er nok oppmerksomhet ja :) min driver også med kosekloring yepp de klorer når de koser ene min har alltid klørne ute men hun er 16 år :) ja er lurt og bli kjent :) synd det ikke finnes noe lukt du kan smøre på som pus ikke liker :(  ja god bedring og håper du blir helt frisk :) 

Takk😊

16 år ja. Hadde håpet at hun ville ta de inn når hun ble større. 

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
Fru2020 skrev (På 13.8.2022 den 16.41):

Takk😊

16 år ja. Hadde håpet at hun ville ta de inn når hun ble større. 

Ja hun gjør nok det :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...