AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Er det vanlig å ta vare på alt av meldinger på samme måte som man samler på snapscore? Hvor mange meldinger har du tatt vare på fra familie, venner og kollegaer? Eller sletter du meldingene når det blir litt mye? Spør for fordi tanta mi på 40 plutselig sa hun hadde meldinger med en kollega flere måneder tilbake i tid. Jeg trodde ikke noen gjorde sånt. Er det normalt å ta vare på alt dette? Hvorfor ta vare på meldinger med så mye ok, ja, nei, vet ikke, svar? Hverken jeg eller venninnene mine tar vare på annet enn snapscoren. Alle meldinger på messenger og andre apper slettes hver dag. Nye blanke ark lærdom fra barneskolen liksom. Anonymkode: 4b78e...f5d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 nissejenta skrev (Akkurat nå): Sletter aldri jeg… hvorfor det liksom? Blir det ikke fullt? Hvorfor ta vare på uviktige meldinger fra år tilbake? Er det et tegn på at tanta mi begynner å bli senil? Det virker kanskje som et dumt spørsmål, men jeg trodde ikke at noen samlet meldinger slik, omtrent som hoarders. Anonymkode: 4b78e...f5d
nissejenta Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir det ikke fullt? Hvorfor ta vare på uviktige meldinger fra år tilbake? Er det et tegn på at tanta mi begynner å bli senil? Det virker kanskje som et dumt spørsmål, men jeg trodde ikke at noen samlet meldinger slik, omtrent som hoarders. Anonymkode: 4b78e...f5d Blir ikke fullt og er mer stress å slette enn å la være… 🤷♀️ 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #5 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Blir det ikke fullt? Hvorfor ta vare på uviktige meldinger fra år tilbake? Er det et tegn på at tanta mi begynner å bli senil? Det virker kanskje som et dumt spørsmål, men jeg trodde ikke at noen samlet meldinger slik, omtrent som hoarders. Anonymkode: 4b78e...f5d 😂😂😂 Anonymkode: 52620...3c0 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #6 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 😂😂😂 Anonymkode: 52620...3c0 Tusen takk, det er godt med en latter. Skikkelig lættis'as. Din eldgamle tante på 40 er nok i startfasen til senilitet pga melding-hoarders🤭🤭 -dette var bare søtt. Ja jeg er fra dinosaurtiden og er over 50 år og har messengermeldinger tilbake fra 2015🥳🥸 -kjenner at jeg gruer meg til å høre dommen fra deg om dette? Hva feiler det meg? Anonymkode: 52620...3c0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #7 Skrevet 26. juli 2022 Blir ikke fullt nei. Ser ingen grunn til å slette meldinger. Anonymkode: 02977...237
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #8 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk, det er godt med en latter. Skikkelig lættis'as. Din eldgamle tante på 40 er nok i startfasen til senilitet pga melding-hoarders🤭🤭 -dette var bare søtt. Ja jeg er fra dinosaurtiden og er over 50 år og har messengermeldinger tilbake fra 2015🥳🥸 -kjenner at jeg gruer meg til å høre dommen fra deg om dette? Hva feiler det meg? Anonymkode: 52620...3c0 Det er jeg som er ts, ikke den du siterer og jeg spør helt alvorlig. Jeg kjenner ingen, bokstaveligtalt ingen som samler meldinger slik tante gjør. Anonymkode: 4b78e...f5d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #9 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Blir det ikke fullt? Hvorfor ta vare på uviktige meldinger fra år tilbake? Er det et tegn på at tanta mi begynner å bli senil? Det virker kanskje som et dumt spørsmål, men jeg trodde ikke at noen samlet meldinger slik, omtrent som hoarders. Anonymkode: 4b78e...f5d Fullt? Har du Doro telefon? 🤣 Anonymkode: 3d885...1cb
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #10 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk, det er godt med en latter. Skikkelig lættis'as. Din eldgamle tante på 40 er nok i startfasen til senilitet pga melding-hoarders🤭🤭 -dette var bare søtt. Ja jeg er fra dinosaurtiden og er over 50 år og har messengermeldinger tilbake fra 2015🥳🥸 -kjenner at jeg gruer meg til å høre dommen fra deg om dette? Hva feiler det meg? Anonymkode: 52620...3c0 40 år ja, er vel på gamlehjem også hun da 😄 Anonymkode: 3d885...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #11 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jeg som er ts, ikke den du siterer og jeg spør helt alvorlig. Jeg kjenner ingen, bokstaveligtalt ingen som samler meldinger slik tante gjør. Anonymkode: 4b78e...f5d Hvis du ser på anonymbruker-koden så siterte jeg meg selv. Vet jo at du er Ts, som lurte på dette. Jeg måtte le men ikke ondskapsfullt. Var bare så artig. Er du gammel? Jeg har utrolig mange meldingstråder på messenger som jeg ikke har slettet. Vet ikke helt hvorfor jeg sparer på dem. Mulig jeg fikk inspirasjon til å slette unna litt etter å ha lest ditt innlegg☺️👌 Anonymkode: 52620...3c0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #12 Skrevet 26. juli 2022 Må være en generasjonsgreie, jeg har aldri slettet meldinger etter at man fikk rimelig ubegrenset med lagring. Har messengermeldinger fra 2008, er 45. Derimot kunne jeg ikke brydd meg mindre om snapscore, har aldri skjønt poenget. Anonymkode: e8f18...cfc 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #13 Skrevet 26. juli 2022 Jeg lagrer snap meldingene får å se tilbake i tid. Snap meldinger er ikke det samme som tekstmeldinger liksom, der man må slette etter GB. Anonymkode: 00e68...32a
Daria Skrevet 26. juli 2022 #14 Skrevet 26. juli 2022 Jeg sletter unødvendige "bruksmeldinger", om legetimer og pakker og møtetidspunkter, men det meste annet beholder jeg. Det er litt som gamle brev, det kan være både hyggelig og nyttig å ha muligheten til å gå tilbake og lese på nytt. Da jeg var tenåring, sms var et nytt fenomen og lagringskapasitet var et fremmedord (min første mobil hadde plass til ti meldinger på maks 240 tegn), pleide vi å skrive ned meldingene før vi slettet dem. Et sted har jeg fortsatt et par notatbøker med mer enn 20 år gamle meldinger Egentlig er det jo tragisk for framtidige historikere og forskere at så mye skriftlig kommunikasjon bare forsvinner - der har jo brev vært en viktig kilde.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #15 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Må være en generasjonsgreie, jeg har aldri slettet meldinger etter at man fikk rimelig ubegrenset med lagring. Har messengermeldinger fra 2008, er 45. Derimot kunne jeg ikke brydd meg mindre om snapscore, har aldri skjønt poenget. Anonymkode: e8f18...cfc Jeg tenker det samme. Generasjonsgreie. Jeg har også gamle messengermeldinger lagret. Har inntrykk at det er kriiiise hvis ungdommen mister snapscoren sin😁😁 Kjenner at jeg er glad for at jeg vokste opp uten mobil og tilgang på sosiale medier. Jepp, nå følte jeg meg skikkelig oldis🤣😇 Anonymkode: 52620...3c0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #16 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du ser på anonymbruker-koden så siterte jeg meg selv. Vet jo at du er Ts, som lurte på dette. Jeg måtte le men ikke ondskapsfullt. Var bare så artig. Er du gammel? Jeg har utrolig mange meldingstråder på messenger som jeg ikke har slettet. Vet ikke helt hvorfor jeg sparer på dem. Mulig jeg fikk inspirasjon til å slette unna litt etter å ha lest ditt innlegg☺️👌 Anonymkode: 52620...3c0 Hyggelig at du lo da Mamma sa hun hadde slettet alt som var mer enn en uke gammelt fordi hun ikke ville ta vare på dumme meldinger fra som for eksempel min stefar og når jeg og mamma hadde konflikt når jeg var 14, og sa at mange mennesker tar vare på alt mulig grums for å plutselig kunne bruke det imot tidligere ekser og andre. Syns mora mi er smart jeg, og jeg er helt enig med henne. Tanta mi har hatt mye konflikter mer ekser og kollegaer og jeg trodde hun var smartere enn å ta vare på gamle meldinger med dritt og intetsigende ja, ok, nei, javel svar. Er det virkelig vanlig å ta vare på meldinger altså? Anonymkode: 4b78e...f5d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #17 Skrevet 26. juli 2022 Samler ikke, men gidder ikke slette heller. Slette hver dag, utrolig at noen gidder slikt. Anonymkode: 9753b...0e1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #18 Skrevet 26. juli 2022 Vanlige sms har jeg tilbake til november 2015, for da fikk jeg det sim-kortet jeg har nå, hadde jeg hatt det jeg hadde før hadde jeg hatt enda eldre sms’er. Messenger-meldinger har jeg nok tilbake til 2007 når jeg fikk facebook. Anonymkode: 4644e...267
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #19 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hyggelig at du lo da Mamma sa hun hadde slettet alt som var mer enn en uke gammelt fordi hun ikke ville ta vare på dumme meldinger fra som for eksempel min stefar og når jeg og mamma hadde konflikt når jeg var 14, og sa at mange mennesker tar vare på alt mulig grums for å plutselig kunne bruke det imot tidligere ekser og andre. Syns mora mi er smart jeg, og jeg er helt enig med henne. Tanta mi har hatt mye konflikter mer ekser og kollegaer og jeg trodde hun var smartere enn å ta vare på gamle meldinger med dritt og intetsigende ja, ok, nei, javel svar. Er det virkelig vanlig å ta vare på meldinger altså? Anonymkode: 4b78e...f5d I mitt hode er det vanlig å lagre meldinger, ja. Og ikke har jeg noengang hatt konflikt med den jeg har chattet med. Har ikke tenkt så langt at det eventuelt kunne bli brukt på den måten du beskriver. Så kjipt å ha konflikter via messenger da😔. Alle må bare gjøre det som blir lurt for dem selv tenker jeg. Lagre/ikke lagre...begge tingene er helt okei. Anonymkode: 52620...3c0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #20 Skrevet 26. juli 2022 Jeg sletter ALDRI meldinger, det er faktisk en av grunnene til at jeg ikke bruker snap. Jeg skal ikke ha en meldingstjenesten der jeg ikke kan søke tilbake. Da er det ikke en meldingstjenesten for meg. Anonymkode: 1a66b...199
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå