Gå til innhold

Bruker du armbåndsur/klokke lenger?

Bruker du armbåndsur/klokke på armen lenger?  

105 stemmer

1. 1. Bruker du armbåndsur/klokke på armen lenger?

• Ja (er kvinne)
      54
    • Nei (er kvinne)
      28
    • Noen ganger til spesielle anledninger (er kvinne)
      5
    • Ja (er mann)
      12
    • Nei (er mann)
      4
    • Noen ganger til spesielle anledninger (er mann)
      2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke brukt armbåndsur på mange år. Ikke siden det ble vanlig å bære med seg mobilen overalt. Har jo klokke der. Men vet at noen bruker dyre klokker som smykke eller pynt, særlig menn. 

Så, bruker du klokke på armen lenger, eller er det over og ut?

Anonymkode: e8822...e0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Garmin Instinct :) 

AnonymBruker
Skrevet

Mann, ja, på reiser og spesielle anledninger, det vil si, når jeg går i minimum skjorte og bukse. Derfor på jobb også, når det ikke er hjemmekontor. Armbåndsur er noe av det eneste en mann har av smykker, og derfor mener jeg det hører med. Men når jeg bare daffer rundt hjemme i hettegenser og joggebukse bruker jeg det sjelden. 

Anonymkode: 46b6c...6df

AnonymBruker
Skrevet

Ja, syntes etter  hvert at det var mer styrete å måtte opp med telefonen hver gang jeg lurte på hva klokka var. 
Dessuten forsøker jeg å ikke være så avhengig av telefonen, og det innebærer at den oftere ligger i lomma når jeg er ute av huset.

Anonymkode: c6ce0...402

• Liker 2
Skrevet

Bruker stort sett pulsklokke eller gullklokke. Litt avhengig av hva jeg skal. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har armbåndsur av den gode gamle sorten, med visere og en bitteliten rute som viser dato, som da må justeres manuelt hver måned (med unntak av overgangen fra juli til august, såklart). :P 

• Nyttig 1
Skrevet

Har ikke brukt armbåndsur siden første halvdel av 90-tallet. 

Er kvinne 50 + 

• Liker 1
Skrevet

Etter 20 år uten begynte jeg med treningsklokke for 3-4 år siden, og den er på armen hele døgnet bortsett fra på jobb da den er av pga hygiene.

AnonymBruker
Skrevet

Går med treningsklokke. Hender jeg går med en penere klokke i sølv om jeg skal pynte meg. 

Anonymkode: d1ba3...1ac

Gjest Crimson123
Skrevet

Nei, det er noen år siden jeg sluttet med armbåndsur. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker vanligvis armbåndsur. Klart jeg bare kan bruke mobilen, men hvorfor skulle lirke frem mobilen fra veske eller lommer når jeg bare kan ta et raskt blikk på klokken på håndleddet. Har et dyrt armbåndsur jeg har fått i gave fra foreldrene mine, og en treningsklokke.

Anonymkode: 6726e...56b

• Liker 1
Skrevet

Har en klokke i et merke, husker ikke hva merket heter. Brun reim og sølv eller rosegull rundt uret. Den bruker jeg om jeg skal noe spesielt.

Bruker normalt en feminin og pen klokke fra Garmin. Brukes til alt av turer og svømming. Skal og begynne på yoga, så da blir den brukt til det og. Er ikke hysterisk på skritt, men kjenner jo at selvfølelse er bedre om jeg har gått 8000 skritt enn bare 2500 når jeg er hjemmeværende 🤭 men kjører ikke bil, så jeg trasker dit jeg skal og mellom busser og tog etc. skraper inn skritt av og reise der jeg skal enn om jeg hadde kjørt bil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler meg helt lost uten klokken min.  Har smartklokkene med SIM-kort.  Jeg har ofte mobilen i lommeboka som ligger i veska, mye styr for å sjekke klokka.

Også kan jeg legge fra meg mobilen/om jeg glemmer den, så er jeg alltid berget.  Har reddet meg mer enn en gang.  Som når mobilen ble fri for strøm, og jeg ikke fikk overført penger til rett konto for å fylle diesel.   Da kunne jeg ringe mannen og be han overføre penger til kontoen.

Og man kan betale med den, nei klarer meg ikke uten!

Anonymkode: 2e5af...fb7

AnonymBruker
Skrevet

Svarte nei. For så å scrolle ned og komme på at jeg både har Garmin og Apple Watch. Men de er jo ikke noe jeg går med hele tiden. Har blant annet en dyr Tagheuer som jeg ikke har brukt på årevis. 

Generelt er mitt inntrykk at få kvinner bruke klokke bare for klokkens del. Mens mange menn fortsatt bruker tradisjonelle klokker. Mulig fordi det er et av få "smykker" som er godkjent på menn. 

Anonymkode: 0598a...ce1

AnonymBruker
Skrevet

Nei, og jeg savner det. Jeg hadde en fin smartklokke en gang, men den ble ødelagt til slutt. De nye synes jeg ikke er så fine + at de er veldig dyre. 

Anonymkode: 26f19...1bd

• Liker 1
Gjest lurven
Skrevet

Ja bruker treningsklokke, mest for å måle aktivitet og puls gjennom dagen

AnonymBruker
Skrevet

Klokken er på så lenge jeg er våken. Tar det kun av når jeg sover.

En automatisk dykkerklokke som er med på alt.

Anonymkode: a154c...866

Skrevet

Har en fitbit som alltid er på, og ønsker meg en gullklokke. Syns det er veldig praktisk å gå med klokke, har ikke alltid med meg mobilen rundt omkring i boligen, på tur med hunden og lignende, dessuten ligger den som oftest i jakkelomma når jeg er ute, og da er det mer lettvint å sjekke klokka på armen.

Skrevet

Jeg bruker det ikke selv, men samboer bruker innimellom 😊 

Skrevet

Ikke brukt på flere år. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...