Gå til innhold

Hvordan innesko til barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken er anbefalt nå av tøfler/innesko til barnehagestart? 

Anonymkode: 55d95...8a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri brukt innesko i bhgen. De tok bare av seg tøflene og slang de alle veier.

Men om du skal prøve noe likte jeg slike tynne skinntøfler. 
Men som sagt så røyk de fort av igjen 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om barnet er lite anbefaler jeg noe med myk såle, som skinntøfler. Når de går og er mer aktive trives noen i lette joggesko, andre i sandaler. 

Disse hadde mine de første par årene; 

https://www.barnashus.no/barnesko/toffel

Anonymkode: 7dc07...259

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

VI brukte myke skinntøfler/sokker da de var små.

Etter hvert som de ble eldre hadde de sandaler/crocs og diverse, men de satt aldri på mer enn i fem minutter før de sparket dem av. Det er vondt å sitte med sko på gulvet, uansett om det er sandaler eller joggesko....

Anonymkode: 100f6...4e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehage. Anbefaler innesko som sitter godt på foten. Gjerne slike sandaler med borrelås, med åpen tå. Da blir de ikke så svett på beina. 

Anonymkode: 24dcb...034

• Liker 1
Skrevet

Det som er anbefalt er å gå uten innesko… jeg jobber selv i barnehage og syns hele opplegget med innesko er en uting. Med mindre barnehagen mener at barnet skal ha innesko, så hadde jeg droppa å ta det med🙂 Bruker vanlige sokker med antiskli inne, og sko etter årstid ute (barbeint når det er vær , temperatur og underlag for det). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss bruker de bare sokker med antiskli.

Anonymkode: a210c...63c

AnonymBruker
Skrevet

Bruker bare sokler i vår barnehage, men som ansatt burde alle barna faktisk bruke det.

Det er ikke gøy for barn når brannalarmen går i 10 minus grader og de må gå ut uten sko. Dette gjelder øvelser og ekte. Da må de faktisk gå barbeint ut 🙄 Det skjer hver vinter. 

Anonymkode: 270fe...7b1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan innesko?Hva betyr det?

Det heter HVILKE innesko…

Anonymkode: a0ca3...455

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok.

Anonymkode: 55d95...8a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Bruker bare sokler i vår barnehage, men som ansatt burde alle barna faktisk bruke det.

Det er ikke gøy for barn når brannalarmen går i 10 minus grader og de må gå ut uten sko. Dette gjelder øvelser og ekte. Da må de faktisk gå barbeint ut 🙄 Det skjer hver vinter. 

Anonymkode: 270fe...7b1

Heller barbeint i snøen en eneste gang enn innesko som tar drepen på naturlig gange tenker jeg da.. 🤷

Anonymkode: 8b988...f06

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva skjer med at folk skriver dette hele tida? 

Anonymkode: 2159e...302

AnonymBruker
Skrevet

Bytt barnehage til en som ikke krever innesko. Det er ikke bra for barna å gå med sko/tøfler hele dagen.

Anonymkode: 88e95...908

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Må være tøft å ha såpass lesevansker at en ikke forstår hva TS spør om. Skal ikke være lett gitt!

Og jada, du skal vel arrestere meg på 126547 skrivefeil i typisk KG stil, men heldigvis så er ikke internett norsk eksamen. ;)

Anonymkode: 59b49...6a1

AnonymBruker
Skrevet

Dersom barnehagen krever innesko bør de være så myke som mulig, uten hard såle. Barn har veldig myke føtter som lett kan bli misformet av sko, de sier ikke alltid fra om skoene sitter feil, og med sko går de glipp av viktige sanseinntrykk fra underlaget.

Jeg har faktisk opplevd ekte brann i bhg. Av de barna som gikk ut nødutgangen hadde ingen barn på innesko, til tross for at de fleste hadde innesko. Noen av barna som gikk ut garderoben hadde på seg sko når de kom ut, men jeg vet ikke om de tok på seg skoene før de evakuerte, eller om de allerede hadde dem på. De voksne som gikk ut den veien tok med ekstra sko, slik at ingen ble stående lenge i sokkelesten. Uansett ble vi ikke lenge ute, for etter telling gikk hele barnehagen til ett nabobygg, hvor det var en avtale om opphold ved evakuering. I vårt klima kan man ikke ha en flokk lettkledde barn utendørs i lengre tid, med eller uten innesko. 

Brannen ble raskt slukket og førte ikke til store skader, men en avdeling fikk røykskader.

Anonymkode: 4f5d7...b12

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De eldste bruker sandaler mens de minste har myke tøfler. Jeg er ikke noe spesielt for bruk av innesko. Det er klamt, vanskelig å sitte med og alarmen går såpass sjelden at det ikke er verdt slitasjeskader på føtter og ben for alltid

Anonymkode: 8d18a...32b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...