Helene Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Jeg har en katt, 12 år, ingen alder for en katt. Men, da vi flyttet han hit, 2 kilometer, hørtes ut som han var døden nær. Skrek ut. Kom hit, mine 2 puser var glad for å være her. Han, lå under dyna i en mnd. Alt er skummelt. Etter 1 mnd, gikk han ut på nattetid. Det var byggejobb rundt oss. Han var kjemperedd for maskinlyder. Nå skal jeg flytte, langt. Jeg vet ikke om gamlepus takler det. Jeg vet at han ikke takler det. Det er vondt. Jeg vet at han ikke takler denne flyttingen. Og jeg vet at jeg må la han gå. Dette er familie. Så gir han godsaker til enhver tid.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 Og spørsmålet var? Eller var det bare en konkluderende opplysning? Anonymkode: 06621...038 2
Tabris Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 Har du hørt med dyrlegen om han kan gå på angstdempende medisiner i flytteperioden? 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og spørsmålet var? Eller var det bare en konkluderende opplysning? Anonymkode: 06621...038 hva man burde gjøre i en sånn situasjon, burde jo selvfølgelig være et ganske åpenbart spørsmål. men hvis du ikke har noe som helst å egentlig "bidra" med til en tråd, hvorfor gidder du egentlig å kaste bort tiden din med p kommentere her da? Anonymkode: 2c918...f1b
tasmus82 Skrevet 26. juli 2022 #6 Skrevet 26. juli 2022 Hei hei. Når jeg kjøpte huset av min søster så hadde hun en katt som hun ikke få for seg å ha flytte på. Han er en skikkelig angst katt som er livredd fremmede og tåler dårlig mye bevegelser og sånt - så vi gjorde det enkelt at jeg fikk med katten når jeg kjøpte det huset. Det tok meg litt tid men jeg vant tilliten hans, og jeg klarte også å ta han med meg når jeg forlot huset igjen (jeg flyttet riktig nok bare en kilometer, så det var ikke så veldig krevende). Bare ville nevne det som ett alternativ, for katten fortjener jo å få leve den tiden den har her på kloden. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #7 Skrevet 26. juli 2022 Helt unødvendig å avlive en 12 år gammel katt pga flytting. Han kan jo ha maaange gode år igjen. Det ER en påkjenning for katter å flytte, noen mer enn andre. Men det er derfor man gjør forskjellige tiltak når man flytter. Det finnes flere guider til hvordan man flytter med katt og hvordan man får en katt til å bli tryggere i hjemmet. Så finnes det feliway classic, anbefaler å ha i stikkontakten både i gamle og nye hjemmet, så ha den i spray form også så du kan spraye rundt. Så finnes det angstdempende man kan få hos dyrlege og bruke en periode og hvis du er bekymret for biltur eller lignende så finnes det beroligende man kan få hos dyrlege. Flytting er IKKE avlivningsgrunn hvis du gidder å legge i innsatsen til at dette skal gå bra. Sjekk ut disse, nettet er full av nyttige tips. https://littlebigcat.com/moving-with-your-cat/ Disse er litt annet tema men det er mange gode tips der som kan hjelpe på at katten føler seg tryggere: Anonymkode: 4741d...9df 1
Helene Skrevet 26. juli 2022 Forfatter #8 Skrevet 26. juli 2022 Jeg ønsker å ha han med. Mange stygge kommentarer her. Jeg prøver å være ansvarlig. Som dyreeier er det en plikt. Jeg tror at dyret kommer til å få mere vondt med flyttingen. Jeg tror jeg må la x sambo få ta han. Jeg ønsket han, men tror ikke han takler en så lang flytting.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #9 Skrevet 26. juli 2022 Du avliver ikke en 12 år gammel katt på grunn av flytting. Anonymkode: f0e8b...02b 3
Helene Skrevet 26. juli 2022 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2022 Jeg kommer ikke til å avlive. Bare så det er sagt.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #11 Skrevet 26. juli 2022 Helene skrev (Akkurat nå): Jeg ønsker å ha han med. Mange stygge kommentarer her. Jeg prøver å være ansvarlig. Som dyreeier er det en plikt. Jeg tror at dyret kommer til å få mere vondt med flyttingen. Jeg tror jeg må la x sambo få ta han. Jeg ønsket han, men tror ikke han takler en så lang flytting. Hvis katten er mest knyttet til deg så kan det være like traumatiserende, om ikke mer, at du flytter fra han. Men om katten trives best med din x og du vet st han vil få det bra der så er det jo like greit. Anonymkode: 4741d...9df 1
Helene Skrevet 26. juli 2022 Forfatter #12 Skrevet 26. juli 2022 Dette er babyen min. Med stor personlighet.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #13 Skrevet 26. juli 2022 Jeg skjønner ikke helt. Flytting blir det jo uansett om du eller eksen har katten. Hvorfor ser du for deg at det beste er å la eksen få katten? Anonymkode: 8926c...f2b
tasmus82 Skrevet 26. juli 2022 #14 Skrevet 26. juli 2022 Ville bare legge til en oppfølging til mitt forrige innlegg - husk at beroligende piller trenger ikke å funke på alle katter. Den katten jeg prater om der ble mye verre når han fikk beroligende og ble liggende å ule i lang tid, så ikke stol på at disse pillene nødvendigvis er behagelige for katten.
Tvist Skrevet 26. juli 2022 #15 Skrevet 26. juli 2022 Helene skrev (1 time siden): Dette er babyen min. Med stor personlighet. Ville tatt med katten. Den blir redd en periode og det går over. kanskje går det bedre nå enn sist gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå