AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Jeg har veldig lyst til å reise til Australia, men har ingen å reise sammen med. Har sett litt på gruppereiser, er det noen som har gjort dette og har erfaringer å dele? Reiser de fleste sammen med noen? Anonymkode: 74d97...edd
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 Har reist på flere gruppeturer. De fleste var gjerne to stk som reiste sammen (stort sett par, men også far og sønn eller to søstre), men det har også alltid vært flere som har reist alene. Vil anbefale deg å i så fall dele rom med noen på turen (altså ikke velge å ha eget rom, men det er likevel ingen garanti for at du faktisk må dele rom med noen), det er som regel litt mer sosialt. Når det er sagt, så reiste jeg alene rundt i Australia, og det var null problem. Det er masse av hostels man kan bo på og treffe folk, det er enkelt å komme seg rundt med buss og det er et trygt land. Dersom man bor på dorm treffer man som regel mange andre som er i liknende situasjon også. Mange hostels arrangerer grilling på kvelden, har utflukter osv. Og så går det an å melde seg på gruppeturer for noen strekk av reisen gjerne, f.eks til Fraser island osv. Anonymkode: c627a...d7c 1 1
Besserwisser Skrevet 27. juli 2022 #3 Skrevet 27. juli 2022 Jeg vil anbefale litt det AB i innlegget mitt før gjør - nemlig å reise på delvis gruppeturer. Jeg er, og har alltid vært, en veldig sosial person. Nærmest «livredd» for å være alene. Likevel valgte jeg å reise alene til Thailand for noen år siden, og det gav virkelig mersmak! Jeg reise på enveisbillett dit og endte med å være der i nær fire uker alene. I ettertid har jeg tatt flere slike turer. Det kommer selvsagt an på reisemål og ditt eget ønske med ferien, men det å møte andre mennesker på reise har aldri vært et problem. Jeg har da ofte sett meg ut en del dagsturer jeg ønsker å dra på, feks i Vietnam var det tunnelene hvor viet kong holdt til, i Kambodsja var det Killing fields osv. Da møter man gjerne både enkeltpersoner og «par»/vennegjenger som reiser, og som er åpne og inkluderende. Mitt klare råd vil være å se deg ut et sted du vil, og ut fra varighet se hvor lang tid du trenger. Bestill fly på forhånd .- nå, så slipper du å bruke energi og krefter på å vurdere om du ønsker å reise eller ei. Så kan du heller se på evnt dagsturer (tripadvisor, lokale reiseguider for stedet, backpacker-sider på internett osv) og overnatting de par første nettene. Selv har jeg brukt mye Airbnb og har til gode å bli negativt overrasket 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå