Gå til innhold

Hvordan heve seg over sånt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å registrere meg ser du, men jeg venter fortsatt på den emailen så jeg kan aktivisere medlemsskapet.... den lar vente på seg. Har venta et kvarter nå.... Tar det lang tid el?

Hei :)

Mailen du venter på blir sendt automatisk, og du får den straks om mailadressen din er gyldig og riktig skrevet. Når du får den må du kikke på den linken som følger med. Da får du opp en beskjed om at kontoen din er aktivisert.

Forøvrig mener jeg du bør snakke med din bestemor. Jeg har selv hatt ei "fjortisjente" i hus, og vi hadde det veldig artig sammen vi.

Husk at en fjortenåring og ei bestemor har mye å gi hverandre. Begge veier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, snuppelure, et fantasisk godt råd :roll:

Du kan virkelig stille deg i andres sko du......

Moren og søsteren bryr seg ikke om lei og jeg forstår godt at hun føler seg tilsidesatt.

Jeg kjenner igjen den følselsen der gitt.

Jeg synes det er utrolig egoistisk av mora og søstra og ikke ta henne med på denne turen. Er hun virkelig en så stor byrde for dem at hun ikke kan få være med å feire søsterens 18 årsdag?

Hun skriver til og med et brev til moren om hvordan hun har det og moren oppfører seg som om brevet aldri er skrevet.

Hvilken mor er så egoistisk at hun ikke bryr seg om sin yngste datter?

Mitt inntrykk av denne moren er at hun ikke bryr seg og har overhodet ingen interesse når det gjelder datteren sin.

Tror jeg hadde flyttet til bestemor jeg og forklart tingene til henne og så sagt det til mora mi når hun kom hjem igjen. Da hadde jeg kommet ut med alt av følelser og hvordan jeg har hatt det.

For sånn skal man ikke behandle sin egen familie.

Det er enten alle eller ingen. Man skal ikke overse sin egne barn.

Jeg er glad jeg har flyttet ut hjemmefra og fått min egen familie gitt.

Men sånn skal jeg aldri behandle barna mine, får da er jeg en jævlig dårlig mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmmmm, jeg har fortsatt ikke fått noen mail jeg. Og jeg vet at jeg skrev den riktig, for når jeg prøver å registrere meg på nytt med annet brukernavn, så får jeg beskjed om at emailadressen er allerede i bruk. Er noe på gang der altså....

Ærligtalt! Jeg ville heller ikke hatt med meg min lillebror på Londontur den dagen jeg fylte 18!!!  

Forstår at du er hårsår. Men denne er du bare nødt til å svelge.  

Det er veldig mye hyggelig i London som har 18-års grense....  

La nå søsteren din bli myndig uten at lillesøster skal ødelegge hele morroa!  

Du blir 18 en dag du også. Skjærp deg er mitt råd.

Hvis Snuppelura i.i.l. (Innmari Illsint Lyn?) ikke forstår at dette handler om mer enn en tur til London eller et hvilket som helst annet sted, da.........

Selvfølgelig unner jeg henne en fin bursdag, og hvis det er sånn at jeg ødelegger den for henne med mitt tilstedeværende så får de bare værsågod reise. Hvis jeg vil demonstrere alt jeg kan gjøre på myndighetsdagen min, vil jeg helst gjøre det uten mamma også. Jeg mener bare det at en liten feiring kunne vi vel hatt hjemme også.... eller? Nåja, det er ikke så viktig.

Hvor i landet kommer du fra?

Oslo og omegn...

Er bestemoren din et menneske du kan snakke med?

Njaaaaa, vet ikke helt. Hun er liksom så........... eh ............. *****mangler ord*****.......... Har i hvert stor respekt for henne, nesten redd henne, for hun "opptrer" litt strengt. Så jeg har liksom aldri snakket med henne om ting. Men hun lytter i hvert fall til hva andre har å si, og gjør noe med det i stedet for å late som det aldri har skjedd. Men om hun tar side med mamma (hun er moren hennes), er jeg redd det meg det blir slått hardt ned på, og det trur jeg ikke jeg tåler akkurat nå.

Kan du huske noen positive episoder ?

Jada, det har ikke alltid vært sånn. Eller kanskje det har vært litt sånn, bare at jeg ikke har lagt merke til det noe større? Eller forresten, det var ikke sånn før i det hele tatt. Husker jeg og mamma pleide å lage ting sammen; broderier, blomsterkranser og masse greier. Trur det begynte å forandre seg litt for par-tre år siden. Det var da jeg begynte å merke noen kalde skuldere...

Er søstra de ok noen ganger?

Mmmmm. Vel, hun gjør meg jo ikke noe. Vi krangler jo en gang i blant, men det gjør vel alle søsken? Men jeg kan se at hun godter seg når jeg får ei kjeftekule. Kan være noe jeg innbiller meg det da....

Men sånn skal jeg aldri behandle barna mine, får da er jeg en  

jævlig dårlig mor!

Godt å høre! Kan jeg få bo hos deg? :ler::ler:

Ringte på den avisbud-jobben i dag. Han som svarte hørtes kjempegrei ut! Skal møte i morgen og snakke om ting. Jeg er spent, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, kjære gjest som startet tråden, jeg tror den personen i hele verden som kan såre oss aller mest er for kvinner sin mor. Vi foventer at de skal være der for oss, og selv om vi stadig blir skuffet når hun ikke gjør slik vi håper så slutter vi aldri å håpe. Selv om jeg sier vi så er det selvopplevd. Og jeg blir m,ange ganger usikekr på om det er jeg som er såå ømfindligt, for jeg må jo som noen sa her inne bare tåle det. Man skal jo tåle såpass ikke sant. NEI, det trenger vi ikke, men vi må si ifra hva vi menr, ikke sparke og ikke slå, men si ifra. DETTE LIKER JEG IKKE; JEG BLIR LEI MEG.

Du som er 14, i dag er jeg 34 og har netopp lært meg å si ifra, det tar tid, så du må øve deg. Forvent ikke at mamman din forstår noen verdes ting om hvordan du har det og føler. Bortsett fra det du forteller henne.

Dett eer sikkert rart for noen som har et hel annet familie bånd, men det har hjulpet meg selv om jeg stadig blir forundret for jeg trodde jo at det gikk an å forstå noe selv også.

LYKKE TIL LILLE VENN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :)

Jeg håper virkelig ting bedrer seg for deg. Og at du får avisjobben eller en annen jobb, så kan du tjene egne penger.

Det er jo en fin ting. Men gud, så fort de forsvinner :-?

Nei, men ærlig talt, jeg skjønner ikke moren din jeg. Minner meg litt om min egen mor.

Bare det at min ikke bryr seg i det hele tatt. Ringer aldri, kommer ikke på besøk ( sikkert fordi hun ikke får lov til å røyke inne ) osv osv.

Jeg er glad jeg har flyttet ut.

Uff, nei, jeg blir skikkelig irritert på din vegne, for mødre skal ikke oppføre seg sånn.

Dere er to stk i tillegg til henne og ta må hun jo regne alle 3 eller ingen.

Dere er jo familie, tross alt.

Håper du får noen fine dager hjemme iallefall da.

Mange trøsteklemmer fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...