Gjest Fortsatt lei Skrevet 20. oktober 2002 #1 Del Skrevet 20. oktober 2002 Det er "drittungen" igjen.... burdte nesten registrere meg...... Det har blitt 10 ganger verre hjemme i helga. Søstern blir 18 til neste helg. Fredag da jeg kom ned på kjøkkenet, satt hun og mamma og planla weekend shopping i London... til neste helg. Først tenkte jeg, så gøy, har aldri vært i London, jeg, det blir kult å feire bursdag der...... Men så da mamma ringte for å bestille billetter, bestilte hun bare til to!! Jeg ble dødsskuffa, jeg! Skal jeg ikke få være med å feire bursdagen til søstern engang??!! De reiser på torsdag og kommer hjem søndag. Skal ikke si så mye om hva jeg gjorde og ikke gjorde, sa og ikke sa, men det hele endte i hvert fall i en "slåsskamp" mellom meg og mamma. Eller mer som en brytekamp egentlig, for det var ikke noe slåing eller noe sånt. Burdte vel latt være, men når noen tar fatt i meg og begynner å dytte meg bortover, da er det forsvarsmekanisme som slår seg på inne i meg! Og da er jeg nesten ikke klar over hva jeg gjør. Hvordan skal jeg heve meg over (som jeg fikk råd om av dere for dager siden) at mamma av alle folk behandler meg som en lort? Fortalte til vennene mine (som egentlig er ganske gode venner) om dette, og alt de hadde å si var: Skal du ha alene-hjemme-fest? Det må du bare ha!!!!!!! Har ikke noe lyst til å være hjemme alene i fire dager, ha fest med huset fullt av folk som kommer 90% sikkert til å ramponere huset, og så får jeg enda mer bråk. Har i hvert fall ikke noe lyst til å være hjemme alene den helga vi skulle feire bursdag Ser i avisa at de søker etter ungdom til å levere aviser på ettermiddagen. Ringer i morgen, så jeg slipper å være hjemme. Skal ikke være så verst å sitte barnevakt heller. Kanskje bestemor trenger hjelp i huset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 20. oktober 2002 #2 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hei vennen!! Hva om du flytter en stund over til bestemor da??? Sexy Sadie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola Skrevet 20. oktober 2002 #3 Del Skrevet 20. oktober 2002 Her er det noe jeg ikke forstår. Jeg forstår ikke at din mor ikke snakket med deg om turen. Har du din tur tilgode når du blir 18 ? Det er noe som ikke stemmer. Du skulle ikke følt deg tilsidesatt, selv om dem tar denne turen. Jeg kan forstå at du reagerer negativt på at du blir holdt utenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr. ian Skrevet 20. oktober 2002 #4 Del Skrevet 20. oktober 2002 Huff! Det der høres ikke noe kult ut! :-? Men gled deg over at søstra di får en kul bursdag, for det er jo ikke hennes feil...? Virker som om mora di lever livet sitt litt gjennom søstra di i stedet for å være tilstede for alle barna sine. Men det trenger ikke ha noe med deg som person å gjøre. Kanskje hun føler mer fellesskap med henne fordi de er nærmere hverandre i alder? Det er mange faktorer som kan spille inn, men det gjør det jo ikke noe hyggeligere for deg at hun oppfører seg som hun gjør. Å invitere hele nabolaget for husramponering er ikke noe god idè, nei Men det går jo an å ha en kveld med gode venninner? Er jo greit å være alene av og til også, selv om jeg godt kan skjønne at shopping i London høres forlokkende ut... Stå på, du! Synes du har greid deg særs bra hittil! Og noen drittunge er jeg ganske sikker på at du ikke er. dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2002 #5 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hei Fiola. Jeg vet ikke om du har lest noen av de tidligere trådene mine, men dette her er helt typisk for de to. Gjør masse ting sammen, mens jeg ikke får tilbud om å være med en gang. Om jeg får en lignende tur på min 18-årsdagen min sa hun ikke noe om. Men jeg tviler sterkt på det. Utifra min oppførsel utover fredagskvelden, skulle det ikke være vanskelig for henne å plukke opp at jeg følte meg tilsidesatt, og da hadde det vært en ypperlig anledning for henne å få sagt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2002 #6 Del Skrevet 20. oktober 2002 Takk til Dr.Ian og Sexy Sadie også. Kanskje ingen dårlig ide og flytte over til bestemor en tid.... Joda, det er forståelig at mamma føler mer fellesskap med søstern, de har jo felles interesser med denne modellgreia. Jeg, på annen side, nekter å bruke sminke og dekke arret som mamma syns er så stygt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola Skrevet 20. oktober 2002 #7 Del Skrevet 20. oktober 2002 Kan hun virkelig være klar over at hun gjør sitt eget barn vodt? Du kan jo prøve og skrive noen ord til henne. En famile er et fellesskap, ingen må føle seg uten for. En av mine er veldig grevenes. Jeg må passe på at hun ikke klarer å mase til seg mer enn de andre. Samtidig er en av dem rolig, og jeg må passe på at hun får sitt. Det er vaskelig å være mor også. En dag sa den elste : Du er ikke så glad i meg, som i de andre. :o Hun kunne ikke forklare hvorfor, hun bare følte det. Så snakket jeg med neste man. Hun sa det samme. Du er mer glad i de andre :o Så du ser det er ikke lett. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. oktober 2002 #8 Del Skrevet 20. oktober 2002 Jeg hadde flyttet til min bestemor..fortalt dette til mor og bestemor at det var dette du ønsket.. kanskje det bedrer seg litt?..Bare pass på og ikke bruk det i en krangel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lei Skrevet 20. oktober 2002 #9 Del Skrevet 20. oktober 2002 Kan hun virkelig være klar over at hun gjør sitt eget barn vodt? Du kan jo prøve og skrive noen ord til henne. Hun er klar over det, for jeg skrev brev til henne om det for noen dager siden. Hun har ikke så mye som nevnt det, bare bestilt London-tur for to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirill Skrevet 20. oktober 2002 #10 Del Skrevet 20. oktober 2002 Huff sånnt er frustrerende... Hvis du har mulighet til å bo hos bestemor er jo det flott. Er du gammel? Jeg har lest tråder tidligere, men husker ikke om det sto noe om det... Jeg hadde det også en periode i sekstenårsaldern... Følte at alt som ble gjort i huset var helt galt i forhold til meg. Forskjellen på meg og deg der ligger nok mye i at jeg -følte- det sånn... Det var egentlig ikke sånn... Mora mi så meg nok ikke som gammel nok til å vurdere å ta meg med til London etc... (bare for å ta den hendelsen) Jeg synes at du skal komme deg bort litt hjemmefra... Og for all del, registrer deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lei Skrevet 20. oktober 2002 #11 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hei Tirill! Jeg er 14. Har mulighet til å bo hos bestemor tror jeg, for hun bor bare et par kilometer unna. Men så er jeg litt redd for å spørre. Er jo ikke sikkert hun vil ha ei fjortisjente i hus........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr. ian Skrevet 20. oktober 2002 #12 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hei! Jeg er nysgjerrig på dette berømmelige arret, jeg! Åssen fikk du det, æh...drittmøkklei? (Kanke du registrere deg og få deg et nick'a?) Vet jeg er nysgjerrig dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2002 #13 Del Skrevet 20. oktober 2002 Jeg prøver å registrere meg ser du, men jeg venter fortsatt på den emailen så jeg kan aktivisere medlemsskapet.... den lar vente på seg. Har venta et kvarter nå.... Tar det lang tid el? Gjør ikke noe om du err nysgjerrig, mange som spør om det. Det berømte arret fikk jeg ved fødselen, noen komplikasjoner og rør og etsende væskesøl utenpå disse røra, og masse rart jeg ikke skjønner helt. Men arret har grodd fint det altså, og erstatning har vi fått, så jeg syns det er helt greit, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirill Skrevet 20. oktober 2002 #14 Del Skrevet 20. oktober 2002 For meg tok det ikke lang tid å få den mailen... Prøv en gang til da... Kanskje du skrev en feil i mail-adressa??? Jeg synes du skal dra/ringe til besta... Og spørre om ikke du kan få være der mens mamma er i London... Det får du jo helt sikkert... Da får dere en fin anledning til å få prata om ting. Så kan du prøve å få fortalt henne hvordan du har det... Høres vel ut som jeg har planlagt alt ja... hehe... Hvor i landet kommer du fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr. ian Skrevet 20. oktober 2002 #15 Del Skrevet 20. oktober 2002 Rart at mora di er opptatt av det når du ikke er det? Virker ikke som det plager deg nevneverdig Jaja, du får heve deg over akkurat det der. Voksne er ikke perfekte de heller. Du kan jo fortsette snill-datter-kampanjen for din egen del, om ikke annet. Mora di vil nok lære å sette pris på det etterhvert, skjønner du, når hun bare blir ferdig med denne modell-fiskeringen. Tantene på kg vil sikkert gi deg litt moralsk støtte underveis dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr. ian Skrevet 20. oktober 2002 #16 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hvis noen lurer på hva en fiskering er, vel... FIKSERING! Hjelp! dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppelure i.i.l Skrevet 20. oktober 2002 #17 Del Skrevet 20. oktober 2002 Ærligtalt! Jeg ville heller ikke hatt med meg min lillebror på Londontur den dagen jeg fylte 18!!! Forstår at du er hårsår. Men denne er du bare nødt til å svelge. Det er veldig mye hyggelig i London som har 18-års grense.... La nå søsteren din bli myndig uten at lillesøster skal ødelegge hele morroa! Du blir 18 en dag du også. Skjærp deg er mitt råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 21. oktober 2002 #18 Del Skrevet 21. oktober 2002 Ærligtalt! Jeg ville heller ikke hatt med meg min lillebror på Londontur den dagen jeg fylte 18!!! Forstår at du er hårsår. Men denne er du bare nødt til å svelge. Det er veldig mye hyggelig i London som har 18-års grense.... La nå søsteren din bli myndig uten at lillesøster skal ødelegge hele morroa! Du blir 18 en dag du også. Skjærp deg er mitt råd. Eeeehm. det var jo et FANTASTISK RÅD!!!! *klapper* Ærlig talt,- det er tydelig at mor og storesøster stort sett bare bryr seg om seg selv og ikke tenker så mye på lillesøster. Hvorfor skal hun skjerpe seg? Jeg kan godt skjønne at hun føler seg utelatt,- mamma har jo ikke engang fortalt lillesøster at hun tar med storesøster til London!!!! Det er nok et hardt slag i trynet. Jeg synes ikke disse høres så sympatiske ut nei! Til du som startet tråden : Høres bra ut med ideen om å flytte til bestemor,- bare prøv. Kan godt hende du har godt av litt forandring, så kan bare mor og storesøster pynte og fixe seg alt de lyster, de kommer nok til å savne deg. Håper da det går opp et lite lys for dem,- de virker ikke helt jordnære. Lykke til med jobbsøking og:) Om ikke din mor sponser Londontur til deg på 18-års dagen, evt. prøv å spare litt hvis du får deg en jobb. Da er en evt tur litt lettere. Kanskje du kan ta med deg en slektning / en venninne ? Føler med deg jeg ..... Klem, Kattepus :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. oktober 2002 #19 Del Skrevet 21. oktober 2002 Uffameg, jenta mi - nå går det helt overstyr for deg - og det kan jeg forstå. Jeg synes du er en tøff jente som utrrykker godt hva du føler og mener. Bare det at du ikke har bukket under for moren din sitt mas om dette arret, viser at du har ryggrad til å stå opp for deg selv - og du, du klarer deg. Men - veien mot å bli voksen har aldri vært lett for noen. Og når man føler seg tilsidesatt og oversett i tilleg, gjør det ikke ting bedre. Du hadde to gode forslag til å få det litt lettere. Det ene var å ringe og høre om du kan bli avisbud. Kjempegod idé! Det blir godt for deg å tjene egne penger. Siden du er 14 kan du gå med avisen om ettermiddagen. Ettersom du blir eldre, kan du ta en morgenrute. Så vil du flytte. Er bestemoren din et menneske du kan snakke med? Da synes jeg du skal gjøre det. Så kan dere sammen finne en god løsning for deg. Kanskje du kan være der i helgene i hvert fall? Eller uken om det passer best. Snakk med henne. Jeg håper du kan få litt trøst og i hvert fall omsorg. Det trenger vi alle, særlig når vi er 14. Lykke til - la oss få høre hvordan det går med deg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola Skrevet 21. oktober 2002 #20 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg har problemer med å forstå den mora de. Du har skrevet til henne, og hun kommenterer det ikke. :evil: Kan du huske noen positive episoder ? Er søstra de ok noen ganger? Jeg tror det er lurt av deg og ta en pause. Bestemor blir sikkert glad for å hjelpe til her.Snakk med henne. Du må i allefall prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå