Gå til innhold

Burde jeg avlive katten min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en katt nå i 15 år. Jeg har vært redd for han siden jeg fikk han som kattunge. Turde ikke å ha han inne på soverommet før han ble kastrert. Venner og familie er også redde for han. Han beit alle som var på besøk. Han har prøvd å sette tenner og klør i ansiktet på meg en gang jeg prøvde å kose mens jeg holdt han i armene mine. Jeg har våkna av at han har bitt og klort armen min til blods hvis han har lagt seg ved siden av meg i senga og jeg strekker ut armen og kommer borti han i søvne. På toppen av det hele har han alltid vært urenslig. Folk kan ikke sette sko eller sekker eller bager på gulvet i gangen hos meg. Da pisser han i skoa og oppå sekker og bager. Han pisser på alt som står i boden min og hvis jeg glemmer å lukke døra. Jeg trur det er fordi kattedon pleier å stå de stedene. Jeg bruker kun kattedo om høsten og vinteren. Om sommeren er de mest ute. Jeg har to katter men han eldste som det gjelder her har vært sånn lenge før vi fikk han andre i huset. Bæsja på dørmatta rett utenfor døra og gravde det ned i snøen så jeg tråkka i det og fikk det under skoa. 

Hadde han enda bare vært søt og snill så hadde jeg nok ikke blitt så forbanna på han. Den andre katten har og sine uhell til tider men jeg elsker han og blir ikke sint på han. Men føler at han eldste er en jævel og rett og slett er full av faen. Jeg har aldri klart å bli ordentlig glad i han. Jeg føler at han bare er en dritt som jeg har ansvaret for og som bor her å snylter på meg. Er jo jeg som har tatt han til meg. Men hvis jeg får barn kan jeg neppe ha han. 

 

Jeg har lenge prøvd å forandre han. Han ble kastrert når han var ett halvt år gammel. Jeg lurer på om han er hjerneskada. Jeg har hørt om flere som har hatt sånne katter som ikke er helt gode i hue. 

 

Jeg føler at han gjør mye mot meg på trass og nå virker han furten og sur etter vi fikk en ny katt i hus som gir meg det jeg har savna i en katt. Han kan ligge i armkroken min å trykke potene i panna mi og maler og jeg kan kose han på magen og brystet. Han er bare skjønn. 

 

Han andre har selv lagt opp til at jeg avviser han og ikke vil gi han noe oppmerksomhet. Når han angriper meg mens jeg sover og ikke har kontroll på bevegelsene mine. Det har skjedd mange ganger. Og til tider kan han komme å være søt og ville ha kos og plutselig biter. 

 

Jeg har vært hos dyrlegen med han to ganger for å undersøke om han er syk. Både blodprøver og urinprøver for å sjekke om han biter fordi noe plager han om han har vondt når vi tar på han eller om han har blærekatarr eller uvinfeksjon osv for å utelukke det. Men dyrlehen finner ikke noe så da er det hans atferd rett og slett. 

 

Jeg kjenner at jeg begynner å bli drit lei den katta og tviler på at noen andre heller vil ha en sånn katt. Men jeg får vel bare ha han. Vil ikke være en kald kynisk jævel som bare avliver katten heller. 

 

Vet noen om det går an å forandre på hans oppførsel. 

Anonymkode: f4b37...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...