Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har akkurat fylt 29, og har masse smilerynker. Merker at jeg ikke vil smile lenger på bilder og at jeg blir usikker av dette.

Har forståelse for at det er vanlig at huden rynker seg når man smiler. Har ikke noe imot kråketærne ved siden av øynene.

Rynkene under øynene derimot plager meg mye. Jeg synes de er veldig dype og at de er mer som groper/søkk enn linjer.

Har de 2 siste årene brukt spf 50 hver dag.  Og har vært forsiktig med soling fom. fylte 20. Foreldrene mine brydde seg ikke mye om solkrem da jeg var liten. Heller ikke solhatt eller solbriller. Som femåring fikk jeg store veskefylte blemmer da jeg ble solbrent under øynene. Rynkene skyldes nok mest sannsynlig tidlige solskader.

Er det noen her som vil dele erfaringer med å behandle dype smilerynker? Har ikke så lyst til å ta botox rundt øynene da jeg er redd for å få et stivt og unaturlig smil. Hva med f.eks. laser, microneedling, CO2 laser eller liknende? Blir veldig glad for alle tips ❤️

20220725_140853.jpg

Anonymkode: c1fea...e9a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1600607-behandle-dype-smilerynker-29-%C3%A5r-bilde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å bedømme da det er så nærbilde, men jeg ser mer «hud» enn direkte rynker? 

Huden i seg selv synes jeg ikke ser tørr og linjete ut - så om det er typiske søkk (klarer ikke se herfra) så er det nok filler som gjelder. 

Iom at du er såpass ung ville jeg tatt en konsultasjon på en seriøs klinikk som tilbyr ulike behandlinger. Ikke type hudpleier, men heller lege.

Måtte bare presisere at ikke jeg heller skjønte hva som var unormalt her, så baserer meg på noe du evt ikke får frem på bildet. 

Endret av DundreMilfin
  • Liker 2
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker

Jeg har dessverre ingen råd til deg, men jeg ville bare si at du har kjempepene øyne, og smilerynkene jeg ser er helt vanlige og veldig fine. De fremhever bare det faktum at du smiler og mest sannsynlig er et trivelig menneske som sprer glede.

Vær glad du ikke er i min båt: jeg er 30, og de eneste rynkene jeg har er i panna og mellom øyenbrynene. Jeg ser ut som jeg har gått å bekymret meg hele livet mitt, uten å smile så mye som en eneste gang. Jeg skulle mye heller hatt smilerynker, et fint tegn på et liv med glede og latter. :) 

Anonymkode: 9ccc8...bf4

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker

TS her:

Tusen takk for alle innspill

Veldig hyggelig av dere som komplimenterer øyet mitt. Men håper dere ikke tror jeg la ut bilde for å fiske etter komplimenter. Personlig synes jeg alle mennesker som smiler med øynene får pene øyne (uansett alder). Betyr ikke at jeg vil se 10-15 år eldre ut det enn jeg er, for det om.

Mtp. hvor mange kjendiser det finnes i 40 årene med mye mindre smilerynker enn meg, trodde jeg det finnes en bra behandling mot dette. Er derfor jeg spør her 😊

Må tenke litt mer på om jeg skal vurdere kosmetisk konsultasjon eller vente til den dagen rynkene blir mer permanente først

Tusen takk for alle svar og ha en fin dag videre 🌸

AnonymBruker
DundreMilfin skrev (1 time siden):

Vanskelig å bedømme da det er så nærbilde, men jeg ser mer «hud» enn direkte rynker? 

Huden i seg selv synes jeg ikke ser tørr og linjete ut - så om det er typiske søkk (klarer ikke se herfra) så er det nok filler som gjelder. 

Iom at du er såpass ung ville jeg tatt en konsultasjon på en seriøs klinikk som tilbyr ulike behandlinger. Ikke type hudpleier, men heller lege.

Måtte bare presisere at ikke jeg heller skjønte hva som var unormalt her, så baserer meg på noe du evt ikke får frem på bildet. 

Takk for svar 

Søkkene forsvinner når jeg ikke smiler. Vet du om det fortsatt er mulig å behandle med filler?

TS

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar 

Søkkene forsvinner når jeg ikke smiler. Vet du om det fortsatt er mulig å behandle med filler?

TS

Mja, greia med fillers er at det kan bli ugunstige bivirkninger - og det er kostbart. Krever ganske mye penger i lengden.

Så…..jeg ville tenkt meg ganske godt om på hvilket resultat du forventer og om du synes det er verdt pengene.

Mange (alle) klinikker vil nok anbefale behandling av økonomiske grunner. 

Fillers lammer jo muskler. 

• Nyttig 1
Annonse

TS, synes det bare var vakkert! Du trenger jo ingenting 😄 

Men vil likevel tipse om en øyekrem jeg så på tiktok, en fra Peter Thomas Roth tror jeg. Det var en dame med rynker og store poser under øynene, og når hun tok den på ble det seriøst mye, mye bedre. Skal se om jeg finner den filmen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker

Jeg har hatt sånne rynker siden jeg var 22 og jeg ble senest som 29-åring bedt om å legitimere meg for å kjøpe Paracet. Man ser ikke mye eldre ut pga smilerynker i min erfaring. De fleste 29-åringer (og yngre) har dette. 

Anonymkode: 91471...0da

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...