Gå til innhold

Utesteder i Oslo for 40 åringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dansing og gode drinker.

Forslag mottas med takk.

K41

Anonymkode: 08569...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er det store spørsmålet. Blir selv 40 nå, og har vanskelig med å finne dansesteder med folk på min egen alder. Stort sett ungt, og så har du noen rundt 40 inni mellom. De jeg har prøv er:
Youngs, Storgata 26, Tukthuset, Fridays, Justisen, London, Old Irish Majorstuen

Følger tråden i håp om gode tips 🙂 

Anonymkode: 6b19e...25c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 16.51):

Det er det store spørsmålet. Blir selv 40 nå, og har vanskelig med å finne dansesteder med folk på min egen alder. Stort sett ungt, og så har du noen rundt 40 inni mellom. De jeg har prøv er:
Youngs, Storgata 26, Tukthuset, Fridays, Justisen, London, Old Irish Majorstuen

Følger tråden i håp om gode tips 🙂 

Liker du de du nevnte ? Hva er preferansene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/28/2022 at 12:32 AM, Besserwisser said:

Liker du de du nevnte ? Hva er preferansene?

Old Irish Majorstuen har livemusikk nede og diskotek oppe. Begge etasjer er det god musikk, men klientellet er ungt- som på de andre steder jeg nevner. Kanskje dette stedet er det beste for dansing for min smak.. da de ikke spiller house og techno.
Jeg ender ofte opp med å gå på bar / pub fordi jeg synes nesten det å snakke med folk rund min egen alder er viktigere enn å danse. Men vil gjerne danse også, så følger denne tråden 😉 🙂 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Old Irish Majorstuen har livemusikk nede og diskotek oppe. Begge etasjer er det god musikk, men klientellet er ungt- som på de andre steder jeg nevner. Kanskje dette stedet er det beste for dansing for min smak.. da de ikke spiller house og techno.
Jeg ender ofte opp med å gå på bar / pub fordi jeg synes nesten det å snakke med folk rund min egen alder er viktigere enn å danse. Men vil gjerne danse også, så følger denne tråden 😉 🙂 

Skjønner :) 
Hva med Håndslag, og også «andre til høyre»? Sistnevnte ligger i andreetasje over Håndslag, andre til høyre når du går opp trappen. IKKe utpregede dansesteder, men bakgården til førstnevnte og «viben» til andreetasje er hyggelige! Ellers så kjenner jeg dessverre ikke til så mange steder med dansing i det området. Kanskje Storgata 26? Der igjen har du en del yngre klientell kanskje, men likevel folk i alle aldre!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 7/30/2022 at 8:38 AM, Besserwisser said:

Skjønner :) 
Hva med Håndslag, og også «andre til høyre»? Sistnevnte ligger i andreetasje over Håndslag, andre til høyre når du går opp trappen. IKKe utpregede dansesteder, men bakgården til førstnevnte og «viben» til andreetasje er hyggelige! Ellers så kjenner jeg dessverre ikke til så mange steder med dansing i det området. Kanskje Storgata 26? Der igjen har du en del yngre klientell kanskje, men likevel folk i alle aldre!

Håndslag var mitt stamsted før :) 2.th var jeg også mye. Gode barer, men synes etterhvert det ble mye ungt på Håndslag / jeg ble eldre under pandemien.. ;) Youngstorget generelt, kjennes ut som en russefest fortiden 🙂 Prøvde Street food og TGI i helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.8.2022 den 0.07):

Håndslag var mitt stamsted før :) 2.th var jeg også mye. Gode barer, men synes etterhvert det ble mye ungt på Håndslag / jeg ble eldre under pandemien.. ;) Youngstorget generelt, kjennes ut som en russefest fortiden 🙂 Prøvde Street food og TGI i helgen...

Ja det er nok en del yngre. Selv er jeg ikke akkurat kategorien ung selv lengre, men trives ofte på de stedene likevel. Samtidig pleier jeg å ende på Løkka, som feks Chair (gode drinker), Couch (chill stemning), Nede Løkka cocktailbar osv.. Om du er glad i vin vil jeg anbefale territoriet, god vin, rolig stemning og eldre kliente.. Riktignok uten dansegulv…!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 hours ago, Besserwisser said:

Ja det er nok en del yngre. Selv er jeg ikke akkurat kategorien ung selv lengre, men trives ofte på de stedene likevel. Samtidig pleier jeg å ende på Løkka, som feks Chair (gode drinker), Couch (chill stemning), Nede Løkka cocktailbar osv.. Om du er glad i vin vil jeg anbefale territoriet, god vin, rolig stemning og eldre kliente.. Riktignok uten dansegulv…!

Har kun prøvd Nedre Løkka cocktail bar, av de du beskriver. Så tusen takk for tips - Territoriet skal helt bestemt prøves. Godt det snart er helg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har kun prøvd Nedre Løkka cocktail bar, av de du beskriver. Så tusen takk for tips - Territoriet skal helt bestemt prøves. Godt det snart er helg ;) 

Ja, det er jo lillelørdag allerede i morgen 😄 Jeg må innrømme at jeg er (litt for stort) fan av Chair. Drinkene der er utrolig gode! For gode 😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg bodde i Oslo, flytta derifra i fjor, var det opplegg på Lemongrass. Om du er interessert i feks salsa, ta et kurs, og gå dit. Voksne folk, dans, ikke fyll, men folk drikker og de har gode drinker. Må seff ikke kunne salsa, men en treffer folk i alle aldre, mellom 25 og 50, noen få yngre og eldre. I det hele tatt steder hvor det danses salsa, bachata, kizomba, treffer du folk i alle aldre 

Anonymkode: 85a68...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, Besserwisser said:

Ja, det er jo lillelørdag allerede i morgen 😄 Jeg må innrømme at jeg er (litt for stort) fan av Chair. Drinkene der er utrolig gode! For gode 😅

Da går Chair også inn på to-do lista! Viktig å holde levra i gang - er jo som en muskel, må vedlikeholdes 😉 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da jeg bodde i Oslo, flytta derifra i fjor, var det opplegg på Lemongrass. Om du er interessert i feks salsa, ta et kurs, og gå dit. Voksne folk, dans, ikke fyll, men folk drikker og de har gode drinker. Må seff ikke kunne salsa, men en treffer folk i alle aldre, mellom 25 og 50, noen få yngre og eldre. I det hele tatt steder hvor det danses salsa, bachata, kizomba, treffer du folk i alle aldre 

Lemongrass har dessverre stengt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da går Chair også inn på to-do lista! Viktig å holde levra i gang - er jo som en muskel, må vedlikeholdes 😉 

Hehe, helt enig! Skal dit denne uka selv 😅 Om du liker litt spesielle coctails anbefaler jeg «the chili». De har også en hyggelig bakgård, men er ikke akkurat det optimale været for det nå… Forresten, kom på en til! Aku Aku. Den ligger vel under et minutt å gå fra Chair. Aku Aku er kanskje en av de mest berømte drinkstedene i Oslo. Det er absolutt folk i alle aldre her også (som de f.reste steder på løkka), med hovedvekt kanskje 25-45? Stedet er også større og litt mer kul/fargerikt interiør, i forhold til Chair som er mer laidback, sexy loungen vite. Chair er (en av?) de største Gin-barene i Norge, mens Aku Aku er et rom-sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tordenskiold, den som ligger på Aker brygge ved ds loouise eller hva det heter 😊 John bar...mange kule utesteder med god mix

Anonymkode: e94ce...c73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Besserwisser skrev (6 timer siden):

Lemongrass har dessverre stengt!

Det var veldig dumt.. Men uansett, om noe lignende er ønskelig er det miljøet ganske stort i Oslo og det er både hyggelig og sjans for å møte andre på rundt 40 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det var veldig dumt.. Men uansett, om noe lignende er ønskelig er det miljøet ganske stort i Oslo og det er både hyggelig og sjans for å møte andre på rundt 40 :)

De har noe opplegg på Café Sør tror jeg. De hadde i alle fall det fast før korona, og kanskje noe innimellom åpningene. Hver tirsdag har de salsa, tror de har både livemusikk/salsamusikk, legger opp til dansing i fellesskap, tror de har kjørt noen kurs der og. En kveld i fjor sommer utvidet de uteserveringen en hel kveld, og «tok over» gata med live salsa-musikk og dans i gatene. Veldig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...