AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Skrevet 24. juli 2022 Gikk gjennom profilen min på Facebook i stad og så på gamle profilbilder fra de siste 10 årene. Det er mange som har slettet meg som venn. Ikke nære relasjoner, men perifere folk man kjenner via via eller noen man var kollega med på en gammel arbeidsplass. Jeg har selv slettet folk jeg ikke «kjenner» og trenger å se i feeden men tar meg så utrolig nær av det allikevel. Vet det er skikkelig barnslig, men kjenner det «stikker» litt når jeg ser at en gammel bekjent har slettet meg men feks fortsatt er venn med alle de andre i «gjengen». Legger sjeldent ut noe, et bilde av meg + mann + barn i ny og ne og den klassiske takk for bursdagshilsener en gang i året. Hvordan reagerer dere når dere ser at noen har fjernet dere som venn? Ps, er 34 så burde virkelig ikke bry meg om dette, jeg vet, men tror jeg er litt ekstra følsom pga mobbing som ung og det å ikke ha venner i noen år. Lurer på hva jeg har gjort «galt» liksom. Anonymkode: 7d05f...503 8 12
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Skrevet 24. juli 2022 Jeg kan firstå at du føler det sånn, men fra ei som nettopp fjernet 300 på egen venneliste så handlet det mer om at jeg kun ønsket mine nærmeste. Det var ingenting galt med de andre, men når vi ikke har snakket på 10 år så kommer vi nok aldri til å snakkes igjen Anonymkode: 0b48c...438 17
missbluebird Skrevet 24. juli 2022 #3 Skrevet 24. juli 2022 Ikke noe å bry seg om. Ofte gjør man dette for å få en større omkrets å nå ut på med sine innlegg og liknende. Har jo ikke noe med deg som person å gjøre. Dette er jo noe som går igjen på alle plattformer. Er jo det samme som om vennen til vennen til vennen din ikke ringer deg, men dere snakket sammen på en fest for 1 år siden. Vil du legge merke til det? Egentlig ikke, men her får du det trykt opp i ansiktet på en annen måte. Husk at slike platformer er ment for å spille på følelser. Det er slik de overlever. Derfor jeg ikke har dem lenger, ser ikke behove. De som er viktig for meg har jeg kontakt med på andre måter 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #4 Skrevet 24. juli 2022 Hvordan kan du se hvem som sletter deg? Jeg har null kontroll over det Anonymkode: 5224b...df3 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #6 Skrevet 24. juli 2022 Jeg har fjernet mang "venner" på FB, stort sett personer som jeg ikke har kontakt med og en del som har lagt til meg fordi de er nysgjerrige. Anonymkode: a4fd4...265
norw Skrevet 24. juli 2022 #7 Skrevet 24. juli 2022 (endret) En dårlig idé å slette folk, med mindre det skyldes en konflikt, at det er en eks eller lignende. Bare å ikke følge de man ikke er interessert i. Spesielt dårlig idé å fjerne folk man risikerer å møte på igjen, hvis man bor i/ved samme by, har felles venner etc. Mange snakker om at de sletter fordi de ikke trenger dem i vennelista, ikke har hatt kontakt på flere år osv, men mind set'et bør heller være "trenger jeg å slette vedkommende?". Endret 24. juli 2022 av norw 4 2 1
Silva Pluvialis Skrevet 24. juli 2022 #8 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg kan firstå at du føler det sånn, men fra ei som nettopp fjernet 300 på egen venneliste så handlet det mer om at jeg kun ønsket mine nærmeste. Det var ingenting galt med de andre, men når vi ikke har snakket på 10 år så kommer vi nok aldri til å snakkes igjen Anonymkode: 0b48c...438 Samme her. Jeg ønsker bare å ha de aller nærmeste på Facebook. Ingen poeng i å ha 300 tidligere klassekamerater og studievenner jeg aldri har snakket med etter at jeg sluttet på skolen. Det er ikke personlig. 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #9 Skrevet 24. juli 2022 norw skrev (1 minutt siden): En dårlig idé å slette folk, med mindre det skyldes en konflikt, at det er en eks eller lignende. Bare å ikke følge de man ikke er interessert i. Spesielt dårlig idé å fjerne folk man risikerer å møte på igjen, hvis man bor i/ved samme by, har felles venner etc. Mange snakker om at de sletter fordi de ikke trenger dem i vennelista, ikke har hatt kontakt på flere år osv, men mind set'et bør heller være "trenger jeg å slette vedkommende?". Det er min konto. Det er jeg som bestemmer hvem som skal få se mitt innhold. Anonymkode: 0b48c...438 10
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #10 Skrevet 24. juli 2022 1 minutt siden, Maskinfører said: Sånt er alltid trist Om hun ikke har kontakt med dem, hvorfor er det da trist? Trist at en person du aldri har kontakt med sletter deg på FB? det er jo helt likegyldig Anonymkode: 5224b...df3 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #11 Skrevet 24. juli 2022 Det er kun en ting som får meg til å slette folk, og det er hvis noen ser meg og overser meg på gata eller butikken eller noe. Hvis du ikke sier hei engang, vet du, da kjenner du meg ikke godt nok til å være på vennelista mi, altså. Ellers bryr jeg meg ikke. FB er ikke det det var, jeg bruker det kun til grupper og innlogging nå. Anonymkode: 97a30...cac 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #12 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan kan du se hvem som sletter deg? Jeg har null kontroll over det Anonymkode: 5224b...df3 Gå gjennom flere profilbilder som har mange likes f.eks. Hvis noen som har likt bilde har sletta deg, ser du at det står "Legg til som venn" De står gjerne helst nederst på lista av "likere" Anonymkode: ca4c6...c87 4 1
Maskinfører Skrevet 24. juli 2022 #13 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om hun ikke har kontakt med dem, hvorfor er det da trist? Trist at en person du aldri har kontakt med sletter deg på FB? det er jo helt likegyldig Anonymkode: 5224b...df3 Snakket mye med dattra til fetter,n min på face en dag jeg kom hjem fra jobb hadde hun sletta meg og aldri hørt noe fra henne igjen hun spurte jo til og med om å få være med på lerdueskyting
Gjest AprilRyan Skrevet 24. juli 2022 #14 Skrevet 24. juli 2022 Jeg hadde reagert om det var noen som var nær meg, men utenom det er det ikke noe jeg bryr meg om. Har oppdaget et par ganger at antall venner har sunket og så finner jeg ikke ut hvem som har fjernet meg. Da tenker jeg at det er et tegn på at jeg burde ha ryddet i vennelista. Jeg har også sånne gjennomganger der jeg fjerner folk. Da er det folk jeg ikke har hatt kontakt med på en stund og/eller ikke ønsker å ha der. Det har egentlig aldri handlet om noe personlig fra min side. Bare at jeg ikke ser poenget med å ha noen der som jeg ikke har hatt kontakt med på flere år og som det heller ikke er noen annen grunn til å ha der.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #15 Skrevet 24. juli 2022 Jeg får litt lyst til å slette de som aldri liker eller kommenterer noe jeg legger ut. Ser ofte de liker hos andre. Anonymkode: ca4c6...c87 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #16 Skrevet 24. juli 2022 2 minutter siden, Maskinfører said: Snakket mye med dattra til fetter,n min på face en dag jeg kom hjem fra jobb hadde hun sletta meg og aldri hørt noe fra henne igjen hun spurte jo til og med om å få være med på lerdueskyting det er jo noe helt annet - dere har kontakt. Ser du forskjellen, fra en gammel kollega du aldri har kontakt med lengre eller en person du møtte for 10 år siden og ikke har hørt fra siden? Anonymkode: 5224b...df3
norw Skrevet 24. juli 2022 #17 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er min konto. Det er jeg som bestemmer hvem som skal få se mitt innhold. Anonymkode: 0b48c...438 Hva slags topphemmelig innhold er det, som bare dine nærmeste får se, og hvor mange venner er det?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #18 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Gikk gjennom profilen min på Facebook i stad og så på gamle profilbilder fra de siste 10 årene. Det er mange som har slettet meg som venn. Ikke nære relasjoner, men perifere folk man kjenner via via eller noen man var kollega med på en gammel arbeidsplass. Jeg har selv slettet folk jeg ikke «kjenner» og trenger å se i feeden men tar meg så utrolig nær av det allikevel. Vet det er skikkelig barnslig, men kjenner det «stikker» litt når jeg ser at en gammel bekjent har slettet meg men feks fortsatt er venn med alle de andre i «gjengen». Legger sjeldent ut noe, et bilde av meg + mann + barn i ny og ne og den klassiske takk for bursdagshilsener en gang i året. Hvordan reagerer dere når dere ser at noen har fjernet dere som venn? Ps, er 34 så burde virkelig ikke bry meg om dette, jeg vet, men tror jeg er litt ekstra følsom pga mobbing som ung og det å ikke ha venner i noen år. Lurer på hva jeg har gjort «galt» liksom. Anonymkode: 7d05f...503 Jeg er 35 år og helt lik deg ts. Jeg får søkk og vond klump i magen når noen sletter meg. Det har skjedd 5-6 ganger og jeg aner ikke grunnen. Jeg er stille og reservert og de som slettet meg er gjerne folk jeg treffer på i ny og ne og hilser på og småprater litt. Når jeg plutselig ser de har slettet meg får jeg tankekjør og spinner rundt hva jeg kan ha gjort galt og hvorfor de misliker meg. Om jeg har sagt noe galt eller de bare misliker meg som person selv om jeg ikke gjør noe galt. Jeg er av typen ‘vil ikke bry andre og ta mye plass person». Legger aldri ut noe av meg selv og familien på fb. Kanskje toppen en gang hvert andre år. Har tenkt om det kanskje er derfor de sletter meg. Samtidig er det jo dette med at det er så utrolig mange andre mildere måter å gjøre det på. Slutte å følge, filtrere ut hvem av fb vennene dine som kan se hva osv osv. Så sletting er høyst unødvendig og de bør tenke på at det kan oppleves sårende for folk syns jeg. Når dette er sagt ble jeg også mobbet (stengt ute) hele barneskolen. Det har satt i og påvirket meg hele livet. Så tror du kan ha rett i at vi blir ekstra såret når noen vender oss ryggen og ‘stenger oss ute’ uten grunn. En av de som var eklest mot meg på barneskolen la meg til som venn på fb for 15 år siden. Jeg godkjente venneforespørselen med bismak. Ville ikke avise noen og være like teit tilbake. Etterhvert kjente jeg bare skikkelig behov for å ikke ha noe som helst med denne personen å gjøre. Jeg slettet henne. Og hun er antagelig den eneste personen jeg har slettet. Det var til gjengjeld en god følelse og kjenner på det fortsatt. OM hun legger merke til at jeg har slettet henne, så kommer hun jo med en gang til å skjønne hvorfor. Og kanskje vil hun få dårlig samvittighet. I sånne situasjoner er sletting greit. Og om noen har gjort noe direkte ufint mot deg. Ellers syns jeg det er dårlig gjort. Anonymkode: c2b96...644 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #19 Skrevet 24. juli 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Gå gjennom flere profilbilder som har mange likes f.eks. Hvis noen som har likt bilde har sletta deg, ser du at det står "Legg til som venn" De står gjerne helst nederst på lista av "likere" Anonymkode: ca4c6...c87 Takk 🙂 Sjekket. Så der var 4 stykker som hadde slettet meg siden profilbilde for 8 år siden. Husket ikke hvem to av dem var.. de andre to gir god mening.. Anonymkode: 5224b...df3 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #20 Skrevet 24. juli 2022 norw skrev (21 minutter siden): En dårlig idé å slette folk, med mindre det skyldes en konflikt, at det er en eks eller lignende. Bare å ikke følge de man ikke er interessert i. Spesielt dårlig idé å fjerne folk man risikerer å møte på igjen, hvis man bor i/ved samme by, har felles venner etc. Mange snakker om at de sletter fordi de ikke trenger dem i vennelista, ikke har hatt kontakt på flere år osv, men mind set'et bør heller være "trenger jeg å slette vedkommende?". Hva i alle dager har det å si om man sletter noen man ikke har kontakt med mer? Hvorfor skal folk du ikke har noen som helst kontakt med ha rett til å ha tilgang til din profil? Anonymkode: a804a...39e 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå