Gå til innhold

Reagerer på koteletter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Jeg synes ofte svinekjøtt kan ha en sånn litt ekkel "gammel" smak noen ganger. Det merker man ikke så godt med sommerkoteletter, siden de er røkte. Jeg blir ikke akkurat dårlig av det, men merker det med én gang hvis kjøttet har den smaken, og da spiser jeg det ikke. Mannen min sier han ikke merker noe. 

Er ikke det rånesmak?

Anonymkode: 2a70c...df6

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke det rånesmak?

Anonymkode: 2a70c...df6

Mulig, men synes det ofte er på litt gammelt kjøtt, altså kjøtt som har vært fryst ned eller som har ligget lenge i kjøleskapet.

Skrevet

Tåler du ting som ribbe og medisterkaker? Spiser du fettranden på kotelettene? Fett kan gi trøblete mage.

Jeg har en allergi mot svinekjøtt. En sjelden diagnose å få i følge legen. Fører til magesmerter, kvalme, diare, verk i kroppen og slapphet. Får og kløe overalt og mye halsbrann. Jeg var ikke klar over dette, gikk med symptomene i mange år før jeg havna på legevakta med en skikkelig reaksjon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tror ikke det er meningen at mennesker skal spise svin. De har en anatomi som ligner vår og en intelligens som en toåring. Kanskje kroppen sier det er feil.

Anonymkode: 53898...839

Griser er like intelligente som en gjennomsnittlig 4-åring, de er mye mer intelligente enn hunder, de kan enkel matte og de synger til barna sine. 

Anonymkode: 82289...588

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Jadzia skrev (På 25.7.2022 den 15.31):

Tåler du ting som ribbe og medisterkaker? Spiser du fettranden på kotelettene? Fett kan gi trøblete mage.

Jeg har en allergi mot svinekjøtt. En sjelden diagnose å få i følge legen. Fører til magesmerter, kvalme, diare, verk i kroppen og slapphet. Får og kløe overalt og mye halsbrann. Jeg var ikke klar over dette, gikk med symptomene i mange år før jeg havna på legevakta med en skikkelig reaksjon. 

Vel det kan da hende, men spiser ikke fettet, syns det er litt ekkelt og ikke særlig god smak😅

Anonymkode: fcfb6...275

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler heller ikke svinekjøtt.  Som deg reagerte jeg etter svinekjøttmåltid.  Testet med andre kjøttstykker av svinekjøtt enn koteletter, og ble dårlig hver gang. Jeg testet også med minimalt med krydder, kun salt og pepper.  Har kuttet ut svin fra menyen helt. 

Savner bacon, men annet røkt og saltet kjøtt duger sånn halvveis. 

Anonymkode: 997a0...b7b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...