Gå til innhold

Velge han eller hun valp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt begge deler, men liker hanner best og kommer bare til å velge det fremover. Jevnere i humøret, mer sosiale og jeg liker ikke å styre med løpetiden. Syns det er grisete 😬 selv om tispa vasker opp etter seg må man konstant vaske gulvet/styre med truse + risiko for innbilt svangerskap, spesielt hos mindre raser. 

ingen av mine hannhunder har hatt noen utpregende problemer med løpetisper eller fått lov til å markere hvor enn de vil. Ja, tispene er mykere og enklere å håndtere i unghundtiden, men en trent hannhund vil alltid være mer stabil i lynnet enn en tispe. 

Anonymkode: 8a9d0...c00

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt to tisper og to hannhunder. Foretrekker helt klart tisper, og det blir aldri flere hannhunder her i huset. 

Hun jeg har nå er rolig, fokusert på meg, hele tiden, stikker aldri av, blir aldri vimsete og tullete som hannhunden blir når det er løpetid i området, og med 5 tisper pluss vår i bygda blir det mye styr, og han er konstant småstressa. Hannhunden vår tisser overalt, markerer både trappa, alle biler som kommer på gårdsplassen, og går gjerne på frierferd gjennom bygda til manges irritasjon😬 Men han er i det minste ikke sint på noe eller noen, ikke andre hannhunder heller. Tispa vår er værre der, kan være grinete, og tar gjerne en kamp med nabohunden om hun ser muligheten. 

Så, både pluss og minus med begge kjønn egentlig, men jeg foretrekker fortsatt tisper☺️

Anonymkode: a4c66...644

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt begge deler og har hannhund nå. Kommer til å velge tispe neste gang av praktiske grunner; vi bor i et område med mange tisper og det er slitsomt å ha unghund som er hann når det er løpetid både her og der😆

Anonymkode: 629de...2cd

Skrevet

Tisper får løpetid, men da kan hundetruser redde deg! Hannhunder kan markere (tisse) inne, noe som tisper ikke gjør. Jeg er ingen ekspert, men har ei tispe nå og har passet på tisper hele livet. Hannhunder kan være litt mer styr pga tisper med løpetid, de kan og være litt mer aggressive

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...