Gå til innhold

Er du lykkelig?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg er ikke lykkelig, men heller ikke ulykkelig.

Slik er det for meg også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt ulykkelig for tiden.. :tristbla:

Men det ordner seg vel etterhvert.

Vanligvis sånn passe lykkelig :)

Skrevet

Det som er så fint med utrykk som dette, er at de forteller om noe mer enn hva de i seg selv er. For de er ikke konstante for noen av oss. De kommer og går.

Slik sett er kansje de heldigste i blandt oss, de som måtte svare at de for øyeblikket er ulykkelige. Da vet vi jo hva de har i vente :)

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg er ikke helt der enda. Men jeg er tilfreds med hvordan ting ser ut til å ordne seg for meg, og jeg kommer nærmere den "lykkelig-følelsen" for hver dag som går.

Skrevet

Det kommer an på hvordan man definerer lykkelig.

Er det en konstant følelse eller en rekke av mindre blaff?

På den annen side vet vi ganske sikkert at omtrent ingen er lykkelig hele tiden hele livet. Selv om visse grupper/stammer av mennesker rundt i verden smiler konstant betyr ikke det at de er så lykkelige.

En enestøing som bor i et fyrtårn kan klassifisere seg som lykkelig mens kanskje hans nærmeste og bekjente vil tolke ham som at han er ulykkelig.

Dette er et komplekst tema som fortjener mer utbroderende svar enn mange av de overfladiske her.

Gjest synseren
Skrevet

Jeg prøver iallefall å være fornøyd med livet slik det er. Henger meg ikke opp i ting jeg ikke kan gjøre noe med. Jobber mentalt og vet at følelser er en reaksjon på en tanke og tankene kan vi jo styre. En tanke er jo kommet der fordi du har valgt den, det er ingen som har plassert den hos deg.

Føler meg ofte lykkelig og har det godt med meg selv. Livet er for kort for bekymringer.

Skrevet (endret)

borte

Endret av -sandra-
Skrevet

Ja, jeg er lykkelig nå. Men så er jeg forholdsvis nyforelska også, og det hjelper alltid på :)

Gjest "så der"
Skrevet

Jeg er ikke lykkelig - til det savner jeg alt for mye.

Men har da gode stunder innimellom!

Skrevet

jeg er lykkelig nå.Har en super samboer, har to deilige søte pusejenter, jeg trives med studiet. Jeg har gode venner, ingen av mine nærmeste er syke..

alikevel føler jeg at det er noe jeg går og venter på...veit ikke hva det er

• 1 år senere...
Skrevet
jeg er lykkelig nå.Har en super samboer, har to deilige søte pusejenter, jeg trives med studiet. Jeg har gode venner, ingen av mine nærmeste er syke..

alikevel føler jeg at det er noe jeg går og venter på...veit ikke hva det er

Heldige lykkelige mennesker....Er ikke lykkelig pga økonomi som dreper meg snart, sliter med økomomi........ det gjør meg ikke lykkelig...

ser at mange handler klær nå om sommeren, bikini og sommerklær..

det gjør meg ikke lykkelig når jeg ikke har råd til klær.

ikke råd til reise... innestengt i oslo....

er ikke så lykkelig for tiden med kjæresten, han er god og snill men er jævlig morgengretten og lett å bli sint og vil ikke prate....

trenger mer å bli elsket.... jeg gir opp med kjærligheten snart om det ikke ordner seg... alltid ulykkelig i livet mitt bortsett fra mamma og noen venner...

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

jeg er alltid lykkelig,

Skrevet

Jeg jobber med saken. :)

Lykke har mer med holdning til tilværelsen å gjøre enn livssituasjon.

Gjest Marie81
Skrevet

Lykke er et relativt sterkt ord synes jeg (som flere over nevner - hva er lykkelig?)

Jeg har det veldig bra og er fornøyd med livet :) De jeg bryr meg om er friske og jeg selv er frisk. Jeg lever i et trygt land med fred, jeg har et sted å bo, jeg kan spise meg mett hver dag og jeg har gode venner. Er selvfølgelig ting jeg drømmer om og ønsker meg, men hvor lykkelig er man hvis man får alt man ønsker og drømmer om? Hva er et liv uten drømmer? Smiler hver dag, tenker positivt og synes livet er for kort til å fokusere på bagateller eller det negative.

Gjest synseren
Skrevet
Jeg jobber med saken. :)

Lykke har mer med holdning til tilværelsen å gjøre enn livssituasjon.

Godt sagt :klappe:

Skrevet

Jeg er sånn ca lykkelig, mangler bare to ting.. Om to måneder er kanskje begge tingene i boks, hvertfall den ene ;)

Gjest Miss Guided
Skrevet
Er du lykkelig? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg er lykkelig, det er selvfølgelig noen små ting her i verden som kunne vært bedre, men alt i alt har jeg det utrolig bra :)

Hva med dere?

Jeg har det stort sett som deg, har det bra og er fornøyd med livet.

Skrevet

JA, jeg er lykkelig!

Det har jeg sikkert vært siden desember-januar. Jeg mener virkelig lykkelig. Jeg trodde aldri jeg kunne bli det. Men jeg er det. Selvfølgelig er det små skjær innimellom, ting som irriterer meg eller plager meg, men det er ikke så ille at jeg ikke er lykkelig lengre forde.

Når jeg tenker på det nå får jeg en god følelse i magen og hele meg.

Tror det er fordi alt er egentlig veldig fint. Samboer som jeg elsker og føler meg trygg ved, og har hus sammen med han.

likte denne tråden :)

ble jeg gla og selv om jeg er trøtt. ;)

Gjest Alou
Skrevet (endret)
Jeg er ikke lykkelig, men heller ikke ulykkelig.

Tror dette får bli mitt svar også. Jeg føler meg til tider ulykkelig, mens andre ganger føles alt bare bra og jeg lever på en kortvarig lykkerus.

Jeg ønsker ikke gå inn på grunnene her inne, men det er en del primære faktorer som jeg kunne ønske var annerledes i mitt liv. Men, bevares, jeg kan da ha det bra også. Det finnes mange som har det vanskeligere enn meg på mange måter.

Jeg håper tilværelsen kan endre seg litt etter hvert...

Endret av Alou
Skrevet (endret)
Det kommer an på hvordan man definerer lykkelig.

Er det en konstant følelse eller en rekke av mindre blaff?

På den annen side vet vi ganske sikkert at omtrent ingen er lykkelig hele tiden hele livet. Selv om visse grupper/stammer av mennesker rundt i verden smiler konstant betyr ikke det at de er så lykkelige.

En enestøing som bor i et fyrtårn kan klassifisere seg som lykkelig mens kanskje hans nærmeste og bekjente vil tolke ham som at han er ulykkelig.

Dette er et komplekst tema som fortjener mer utbroderende svar enn mange av de overfladiske her.

Jeg mener at å være lykkelig er en betegnelse på livet ditt i helhet. Du går ikke rundt og smiler hele tiden, og du har dager som du føler deg elendig, sur og skikkelig trist. Sånn tror jeg det er for alle. Men likevel kan du med rette kalle deg lykkelig om du jevnt over er fornøyd (eller hvertfall har slått deg til ro med tingenes tilstand) med de store, viktige tingene i livet, som venner, familie, eventuell kjæreste, jobb, hobby, helse osv...

Så jeg vil så absolutt si at jeg er lykkelig! :)

Jeg bor der jeg vil bo, sammen med han jeg vil bo sammen med :rødme: , jeg er stort sett frisk, jeg hater jobben min :frustrert: , men hva så, jeg kan jo finne meg en ny? :) Jeg har verdens beste venninne og en stor familie jeg kommer godt overens med. Jeg har også mistet en viktig person i livet mitt, en sorg jeg lever med, men det har gjort meg sterkere :trene: . Jeg har en hobby jeg elsker og venner jeg har det gøy sammen med. Jeg har også et aldri så lite personlig problem :sjenert: , men jeg jobber med saken. Også fikk jeg igjen penger på skatten!! :sjarmor:

Som dere ser, her er en del ting i livet mitt som er skikkelig kjipt, men hvis jeg veier det opp mot alt det positive detter nok vektskåla tungt ned på smilesida!!

Og da tar jeg meg den frihet å kalle meg lykkelig!! :tommel:

Endret av MsRP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...