Gå til innhold

Hva irriterer deg med foreldrene dine, etter du har blitt voksen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor opptatt min mor er av alle andre, og hva alle andre gjør. Hun har feks vært ekstremt opptatt av at jeg skal ta opp kontakten med mobberne mine fra grunnskolen. Mor kan i mange tilfeller vøre veldig invanderende, og jeg føler ofte vi ikke blir respektert. Dette har ført til at vi har mindre kontakt med de, dessverre.

Anonymkode: 96ab9...12e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske mye småting, men som du sier selv, mine barn kommer også til å irritere seg over meg. Og noen av dem er sikkert de samme tingene, for av og til prøver man å bli motsatt av egne foreldre, og så står man der med skjegget i postkassen og er blitt litt lik likevel.

Men av de tingene jeg absolutt irriterer meg mest over, som hun heldigvis har blitt bedre på, er å snakke nedlatende om andre. Hun kan også være rasistisk, men det har jeg begynt å slå ned på, så det er ikke ofte jeg hører noe særlig nå lengre.

Og en ting som jeg irriterte meg over da jeg var mindre, var måten hun snakket om menn, men nå når jeg har blitt voksen, så skjønner jeg det på en måte. 😂

Anonymkode: c831b...f39

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2025 den 19.40):

Kunne vært meg, men jeg er bare sånn. Perfeksjonist og flink pike er ikke lett å legge fra seg. Samtidig så elsker jeg dette stresset for så å se at folk koser seg. 

Anonymkode: 8cc8e...1ab

Men hvordan tror du det er for de du kjefter på like før gjestene kommer? Tror du de synes alt er i orden og kjempekoselig når DU plutselig finner det for godt å være hyggelig bare fordi gjestene er der?

Anonymkode: 2223b...eb2

Skrevet

Vet ikke om det direkte er irritasjon, men syns det er synd at mamma tar for lett på dette med egen helse, og det å ta vare på den. Hun har lidd av fedme problemer i mange år, har en bmi på 50 +, beveger seg lite og erstatter ofte måltider med usunne ting isteden, og hun har også diabetes 2. Har vondt i knær, hofter, rygg osv. Hennes holdning til det er at man like godt kan dø tidlig selv om man er slank og sprek, men risikoen for å dø tidlig er det jo enda mer risiko for når hun er så stor. Ikke forstår hun at grunnen til smerter her og der skyldes mye overvekten som hun har bært på i mange år. Hun er uansett fornøyd med seg selv, og tar derfor ingen tak for å bedre egen helse. Det er ikke viktig for meg hvordan hun ser ut, men jeg tenker på helsen hennes og på det at jeg mest sannsynlig kommer til å miste hun noe tidlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...