Gjest Fått nok Skrevet 19. november 2005 #1 Skrevet 19. november 2005 Jeg er av den oppfatning at helsesøstre,bvpedagoger etc... som fremsetter uriktige mistanker mot foreldre angående barnemishandling bør henrettes. Disse justismordene som disse begår er grusomme. Uskyldige foreldre og små barn lider grusomt som en følge av dette. Foreldre utsettes for grunnløse mistanker om mishandling. Blåmerker og skrubbsår etter fall etc... blir til meldinger om mishandling som oversendes politi og barnevern. Det er farlig at slike dyr går løs i samfunnet. Disse er en risiko for for sine medborgere. De kan finne på og falskmelde både som privatpersoner (bekymret nabo) og som offentlig ansatt. I slike tilfeller er jeg for dødstraff.
Gjest Bellatrix Skrevet 19. november 2005 #2 Skrevet 19. november 2005 Jeg mener det er bedre å melde fra en gang for mye en en gang for lite. Barnets beste må komme først og har man mistanke om mishandling skal det undersøkes nærmere.
Gjest Gjesta Skrevet 19. november 2005 #3 Skrevet 19. november 2005 Helt enig med Fighter. Dessuten har ingen enkeltperson så mye makt at barn fratas foreldrene kun basert på opplysninger fra denne personen, det avgjøres av en nemd.
Gjest Fått nok Skrevet 19. november 2005 #4 Skrevet 19. november 2005 Enkeltpersoner i feks helsetjenesten har svært mye makt. Og det kan ta lang tid før en falskmelding blir tilbakevist. Imellomtiden opplever uskyldige mennesker grov statlig mishandling iform av ubehagelige avhør og utspørringer samt redselen for at grunnløse anklager aldri skal bli tilbakevist. (i noen tilfeller blir anklagene stående uten grunn). Dødstraff er det eneste riktige når offentlige ansatte dreper sivile psykisk og sosialt på denne måten. Mennesker fratas sine grunnleggende rettigheter uten grunn. Domstolene burde hatt mulighet til og idømme slike personer dødstraff.
Gjest Bellatrix Skrevet 19. november 2005 #5 Skrevet 19. november 2005 (endret) Så du mener at man bare skal la det passere om man har mistanke om at et barn blir mishandlet? En sånn mening vitner i hvert fall ikke om spesielt god omsorgsevne. Endret 19. november 2005 av Fighter
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2005 #7 Skrevet 19. november 2005 # Personangrep/persondebatter Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner. # Trakassering, trusler # Du kan ikke bruke forumet for å drive ensidig meningspåvirkning, for eksempel gjennom konsekvent å sverte en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase.
Gjest MrsL Skrevet 20. november 2005 #8 Skrevet 20. november 2005 Jeg mener det er bedre å melde fra en gang for mye en en gang for lite. Barnets beste må komme først og har man mistanke om mishandling skal det undersøkes nærmere. ←
Gjest gjest1 Skrevet 20. november 2005 #9 Skrevet 20. november 2005 Definitivt. Uten barnevernet hadde det nok vært en hel del ulykkelige barn her i landet. Merkelig at ingen tar opp hvor mye godt barnevernet egentlig gjør.
Gjest Sexy Sadie Skrevet 20. november 2005 #10 Skrevet 20. november 2005 Kan vi ikke henrette dårlige foreldre i stedet?
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #11 Skrevet 20. november 2005 Jeg er av den oppfatning at helsesøstre,bvpedagoger etc... som fremsetter uriktige mistanker mot foreldre angående barnemishandling bør henrettes. Disse justismordene som disse begår er grusomme. Uskyldige foreldre og små barn lider grusomt som en følge av dette. Foreldre utsettes for grunnløse mistanker om mishandling. Blåmerker og skrubbsår etter fall etc... blir til meldinger om mishandling som oversendes politi og barnevern. Det er farlig at slike dyr går løs i samfunnet. Disse er en risiko for for sine medborgere. De kan finne på og falskmelde både som privatpersoner (bekymret nabo) og som offentlig ansatt. I slike tilfeller er jeg for dødstraff. ← Da lurer jeg på hvilke straff mordere,voldtektsmenn,tyver skal ha?
Gjest Fått nok Skrevet 21. november 2005 #12 Skrevet 21. november 2005 Skjønner du ikke at det er forskjell på sivile og offentlig ansatte? Jeg er ikke for dødstraff generelt. Men når offentlig ansatte krenker mennesker og ødelegger familieliv på bakgrunn av feilaktige beskyldninger så må det kunne sidestilles med f.eks krigsforbrytelser(og da må det kunne være grunnlag for å idømme dødstraff). Når det offentlige ansatte mishandler mennesker i form av falske anklagelser som kan føre til f.eks varetektsfengsling og midlertidig/varig omsorgsovertakelse av små barn er noe av tryggheten i samfunnet borte. Offentlige ansatte og da spesielt ansatte i helsevesen og barnevern er en gruppe med mye makt. Hvem tror du f.eks har størst troverdiget av en sosialhjelpsmottakende ung småbarnsmamma uten utdannelse og en helsesøster? Hvem av dem blir trodd dersom helsesøster fremsetter uriktige påstander om barnemishandling? Det har dessverre vært justismord i Norge hvor foreldre har blitt grunnløst anklaget. Fighter: Jeg tror neppe du hadde blitt rørt over omtanken dersom barnet/barna dine f.eks hadde vært uheldig og brent /slått seg eller lignende og helsesøster hadde rapport deg som en mulig barnemishandler til politi og barnevern.
Gjest Bellatrix Skrevet 21. november 2005 #13 Skrevet 21. november 2005 En mistanke er ikke det samme som falske anklager. Og man blir ikke satt i varetekt pga en mistanke. Og om noen ble bekymret for barnet mitt hvis det hadde slått seg ville nok det hele løst seg på et vis. Jeg er ikke redd for å sende barna på skolen om de slår seg på fritiden.
Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2005 #14 Skrevet 21. november 2005 Disse justismordene som disse begår er grusomme. Uskyldige foreldre og små barn lider grusomt som en følge av dette. Foreldre utsettes for grunnløse mistanker om mishandling. Det er farlig at slike dyr går løs i samfunnet. Disse er en risiko for for sine medborgere. De kan finne på og falskmelde både som privatpersoner (bekymret nabo) og som offentlig ansatt. ← Hallo - her har du vann langt over hodet... Det som skjer når noen sender bekymretmelding til barnevernet er ikke annet enn at barnevernet må undersøke saken. Det gjør de ved snakke med foreldrene, skolen, barnehage, ppt og evt andre som står familien nær. De har undersøkelsesplikt - og så vil den prosessen vise hvorvidt videre tiltak er nødvendig. Får de melding om akutt omsorgsvikt, kan de nok hente barn på sekundet, for så å gjøre undersøkelsene sine i etterkant, men det er av hensyn til barnets beste - så får heller foreldrene, som forhåpentligvis er voksne, ansvarlige mennesker, samarbeide med dem for å vise at bekymringene er grunnløse, slik at det hele ikke får alvorligere konsekvenser.
Gjest Miloine Skrevet 25. november 2005 #16 Skrevet 25. november 2005 (endret) Definitivt. Uten barnevernet hadde det nok vært en hel del ulykkelige barn her i landet. Merkelig at ingen tar opp hvor mye godt barnevernet egentlig gjør. ← HELT ENIG Barnevernet gjør så absolutt en meget god jobb. Grunnen til at så mange har fordommer ovenfor barnevernet er nettop fordi vi som regel KUN hører om de gangene de har begått feil beslutninger. Da er det store avisopslag og debatter omkring hvor ”fæle” barnevernet er. Når barnevernet gjør noe bra hører vi sjelden eller aldri om det. Endret 25. november 2005 av Miloine
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2005 #17 Skrevet 30. november 2005 HELT ENIG Barnevernet gjør så absolutt en meget god jobb. Grunnen til at så mange har fordommer ovenfor barnevernet er nettop fordi vi som regel KUN hører om de gangene de har begått feil beslutninger. Da er det store avisopslag og debatter omkring hvor ”fæle” barnevernet er. Når barnevernet gjør noe bra hører vi sjelden eller aldri om det. ← Det kan nok være at de har gjort det riktige i de sakene vi hører om også, men de har taushetsplikt så vi får aldri høre deres side av saken.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2007 #18 Skrevet 15. desember 2007 Dytter denne opp litt.En viktig og nødvendig debatt.Dessverre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå