Gå til innhold

Reddet hunden sønnen min?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går var guttene mine som ikke kan svømme ute og badet i et lite vann. Jeg hadde ikke badetøy med, så de var uti alene. de hadde armringer og badering på, og jeg hadde sagt til dem at de ikke måtte gå der de ikke kan stå siden jeg ikke var uti med dem. jeg visste selvfølgelig at sjansen for at jeg måtte uti med klær på var ganske stor 🤣 

svigers har en golden retriever på 2,5 år. Minstegutten min ELSKER ham, og de har et veldig tett forhold. De er sammen hele dagen hver eneste ferie.  Han var med oss opp for å bade, og svømte litt rundt guttene. Plutselig ser jeg at minstemann på 5 år blir litt vill i blikket og begynner å få panikk, og skjønner at han ikke lengre har fotfeste og ikke har kontroll. Plutselig svømmer hunden resolutt bort, jeg er på vei uti, men så tar hunden tak i armringen og svømmer gutten i land. 😭😭 altså! Kan det faktisk hende at hunden merket at han trengte hjelp og «reddet» ham?

• Liker 3
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres sånn ut ja. Noen hunder er veldig flinke på å plukke opp signaler om at mennesker er i nød og instinkter som sier dem hva de må gjøre (dra de i land, løpe å hente hjelp etc). 

Anonymkode: a4360...931

• Liker 3
  • Nyttig 3
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Ja, hunden reddet sønnen din :hjerte:

AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde han nok😍 merker det godt på både hund og katt når noen feks er lei seg ❤️ Dessuten er hunden vår veldig stressa når jeg går ute på stup.

Anonymkode: e1daa...b05

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Golden retrivere er jo avlet for å hente døde fugler, gjerne fra vann. Terskelen for å hente inn et barn er nok ikke så veldig høy. Den så nok at gutten ble redd og bestemte seg for å hente ham. Mange hunder henter inn folk som ikke har problemer men koser seg i vannet også 😅 Da får de ikke svømt i fred

Anonymkode: 259b4...c5d

• Liker 3
Skrevet

Ja 🥰Hunder leser mennesker mye bedre enn omvendt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Golden retriveren min drar meg alltid inn til land viss jeg/vi bader og jeg etter hans syn går for langt ut.  Selv om jeg ikke har problemer. Jeg tenker ofte at han vil redde meg/passe på meg. Men så er de jo vannapporterende så vanskelig å si 😅🤷‍♀️

Anonymkode: bb0ae...0d3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Golden retriveren min drar meg alltid inn til land viss jeg/vi bader og jeg etter hans syn går for langt ut.  Selv om jeg ikke har problemer. Jeg tenker ofte at han vil redde meg/passe på meg. Men så er de jo vannapporterende så vanskelig å si 😅🤷‍♀️

Anonymkode: bb0ae...0d3

🤣 ja, det er jo det. Kan jo hende den armringen lignet på en fugl også, tenkte jeg. Men det var også så påfallende at han tok affære akkurat da han ikke lengre hadde kontroll. Hunden er vant til å bade med svigerfar der oppe, og er alltid på vakt da også, men ikke sånn at han drar han på land. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...