Gå til innhold

Beste cruise opplevelse- del dine erfaringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter en halvdårlig vestkandsferie i år leker vi med tanken om cruise neste sommer. Vi er to voksne uten barn og uerfarne med denne typen ferie. 
Har du noen gode opplevelser å dele? Gjerne både destinasjon, turoperatør og størrelse på båt. Vi har god økonomi så kan betale det det koster. 

Anonymkode: f38c9...bf9

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på to cruise med noen års mellomrom. Vi er to voksne som er "normalt" bereiste. 

En gang var i karibien, og en gang i middelhavet. 

For oss er egentlig båten viktigere enn destinasjonene. Men det kan kanskje ha en sammenheng med at storbyer rundt middelhavet har vi besøkt tidligere. 

Nyt livet om bord, og kanskje spesielt de rolige dagene man ligger til kai og brorparten av medpassasjerer er  i land på en overpriset, svett ekskursjon.

Glad i litt å drikke? Spander på deg en "drikkepakke" Ikke sikkert det  er verdt det i kroner og øre, men følelsen av å bare gå i baren å bestille hvamanvil uten å tenke på pengene er litt digg:)

..og siden båten er det viktigste for oss: Velg en stor båt (RCCL har noen fine store i Oasis-klassen) Da er det mye underholdning om bord.

Anonymkode: f38f3...40b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Styr unna! Kjedeligste ferien jeg noensinne har vært på. 

Anonymkode: e47f7...e62

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Reist i Middelhavet ut fra Barcelona med RCCL, Liberty of The Seas. Beste feriene ever! Elsker cruise ♥️. Book lugar med balkong, kjøp den største drikkepakken og nyt!! 🥰

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvert på 16 cruise. Middelhavet. Karibien og Mexicanske Riviera. D som er viktig å tenke på at jo større skip jo "færre" eksklusive plasser legger de til. Mindre skip legger til på mer spennende plasser, men det er min mening. Cruise i Middelhavet er ofte for kultur og arkitektur. Cruise i Karibien er mer sol og bad. Du finner også kultur og arkitektur der. Store drømmen no er cruise på Hawaii og i Stillehavet,.men det er dyrt! 

Anonymkode: d033f...2e7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvert på 2 cruise, begge i Kariien.    Var greit men ikke helt for meg.  Litt for mye samlebåndsturisme. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 21.43):

Styr unna! Kjedeligste ferien jeg noensinne har vært på. 

Anonymkode: e47f7...e62

Hva var kjedelig? 

AnonymBruker
Skrevet
Stina234 skrev (8 timer siden):

Hvert på 2 cruise, begge i Kariien.    Var greit men ikke helt for meg.  Litt for mye samlebåndsturisme. 

Enig !    +  usunt med så mye stillesitting, og lett tilgang til altfor mye god mat og drikke.   Prøver kanskje igjen når jeg er 75+, passer bedre da tror jeg.

Anonymkode: c0cd2...635

• Liker 3
Skrevet
Stina234 skrev (8 timer siden):

Hvor lenge varer de og hva gjør man på egentlig??

Skrevet
Djungelvrål skrev (1 time siden):

Hvor lenge varer de og hva gjør man på egentlig??

De var på en uke hver.  Det arrangeres turer på de forskjellige øyene men tok ikke del i dem.  Litt for mye kø og lite individuelle ønsker der.  Vi gikk litt og så stedene på egenhånd. 

Ombord ble det mye soling på et overfylt dekk og på kveldene var det show av forskjellige typer (og kvaliteter).  Diningroom var igjen litt for mye samlebånd-servering for min del.  

Helt ok men ikke noe mer en det.

• Liker 1
Skrevet
Stina234 skrev (21 minutter siden):

De var på en uke hver.  Det arrangeres turer på de forskjellige øyene men tok ikke del i dem.  Litt for mye kø og lite individuelle ønsker der.  Vi gikk litt og så stedene på egenhånd. 

Ombord ble det mye soling på et overfylt dekk og på kveldene var det show av forskjellige typer (og kvaliteter).  Diningroom var igjen litt for mye samlebånd-servering for min del.  

Helt ok men ikke noe mer en det.

Hva kostet de?

Skrevet
Djungelvrål skrev (3 timer siden):

Hva kostet de?

Husker ikke helt men vi reiste til Miami noen dager før cruiset så reisen kom utenom.  Vi hadde utvendig lugar med balkong, tror det kom på ca. 20 000.- for cruiset

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 1.01):

Etter en halvdårlig vestkandsferie i år leker vi med tanken om cruise neste sommer. Vi er to voksne uten barn og uerfarne med denne typen ferie. 
Har du noen gode opplevelser å dele? Gjerne både destinasjon, turoperatør og størrelse på båt. Vi har god økonomi så kan betale det det koster. 

Hvorfor vil oppegående mennesker i 2022 være med på forurensing?

Cruiseskipene er få – men bruker mye skittent drivstoff

Anonymkode: 4caf1...f69

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor vil oppegående mennesker i 2022 være med på forurensing?

Kan jeg spørre hvordan du lever som ikke er med på noe forurensing?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Stina234 skrev (15 timer siden):

Husker ikke helt men vi reiste til Miami noen dager før cruiset så reisen kom utenom.  Vi hadde utvendig lugar med balkong, tror det kom på ca. 20 000.- for cruiset

Vi betalte ca 30k for cruiseuken. Inkludert wifi og drikkepakke. Så kom flybilletter i tillegg. Rett i underkant av 30. i tillegg kom hotellovernatting før og etter og kostnader knyttet til utflukter. Totalsummen ble ca 80. 2 voksne. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre hvordan du lever som ikke er med på noe forurensing?

Da må man leve uten plast, uten mat, uten klær, uten tekniske hjelpemidler, uten bil, uten strøm. Nei ingen.

Anonymkode: faa36...56c

Skrevet

Jeg planlegger et cruise nå i høst. Et forflytningscruise fra København til Barcelona (eller Malaga ser jeg er billigere). Koster under 10.000 for meg alene uten det ekstra, men kommer til å kjøpe Wi-Fi og en bruspakke (drikker lite alkohol). Jeg drar først og fremst for turen og for det andre fordi jeg da slipper å pakke opp og pakke ned som jeg ville måtte gjøre med alternativet som er interrail. Også greit å kunne spise når JEG vil og er sulten. Jeg kommer ikke til å gå ut i hver havn (i hvert fall ikke om den er milevis unna), men håper jeg kan se noe fra skipet. Jeg er i samtale med noen som kan cruise, og så håper jeg at jeg får en god deal.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker på å være fanget i en svær balje med Noro-, korona og apekoppervirus sammen med mange fulle frekke folk når jeg hører om cruise. Det frister veldig lite kjenner jeg...

Anonymkode: 13375...92b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 16.04):

Enig !    +  usunt med så mye stillesitting, og lett tilgang til altfor mye god mat og drikke.   Prøver kanskje igjen når jeg er 75+, passer bedre da tror jeg.

Anonymkode: c0cd2...635

Beklager hvis avsporing, men har ingen av cruisene treningsrom?

Anonymkode: ab536...e52

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Beklager hvis avsporing, men har ingen av cruisene treningsrom?

Anonymkode: ab536...e52

De fleste moderne skip har både trimrom og spa. Noen har til og med oppmerkede løperuter på dekk, så om du ikke vil sitte stille, så slipper du! Det er jo som regel et stykke å gå til og fra restaurantene også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...