Gå til innhold

Kan jeg få et annet fly?


Gjest Gjest_Melis_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Melis_*

Skal fly fra Gardermoen til Tronheim på mandag. Nå ser det ut til at jeg rekker et tidligere fly enn jeg egentlig skulle ta, og ville gjerne kommet hjem før om mulig. Jeg har dessverre billigbillett som egentlig ikke kan byttes. Er det noe vits i å prøve i det hele tatt? Bør jeg i så fall ringe SAS på forhånd, eller bare møte opp tidligere og gå i innsjekkingen og spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bokes om til en annen flight. Hvis billetten din ikke gir mulighet til omboking, så må du reise med det flyet du har boket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Det er ingen vits i å ringe, for de vil bare se at billetten ikke er ombookbar og si nei. Møter du derimot opp på flyplassen og spør i skranken, så kan det hende at de sier ja hvis de ser at de har god plass på det tidlige og mindre plass på det du egentlig skal ta. Det er ren goodwill om de gjør det, men du kan være heldig. Har vært det selv (men har også fått nei).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt opp og prøv ja! Jeg har gjort det flere ganger og det har gått fint! Men som sagt så kan man være heldig eller uheldig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt opp i skranken og fått byttet til et tidligere fly!:) Faktisk har jeg også opplevd å bli tilbudt plass på et tidligere fly engang jeg sjekket inn tidlig. Det er jo selvfølgelig avhengig av at det er plass på flyet, og faktisk litt avhengig av personen i skranken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Melis_*

Vel, jeg dro på Gardermoen og prøvde meg da jeg skulle fly i går. Fikk blankt avslag i innsjekkingsskranken, gitt. Var plass på flyet dog. Så da ble det noen timer ekstra på flyplassen... Merkelig at det skal være så forskjellig praksis da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...