AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Vi har et problem i nabolaget her som begynner å bli virkelig ille. Naboen har en stor og aggressiv hannkatt. Den har flere ganger angrepet hunden vår og barna våre. Den følger etter folk og dyr for å ta dem (klorer seg fast i beina osv). Har tatt opp dette med naboen, for vi kan ikke gå tur med hunden og barna er livredde. En ting hadde vært om den angrep fordi den ble truet, men den følger etter for å angripe 😢 Naboene som eier katten bare ler av oss og sier at det ikke er sant for den katten er jo så snill og fin i deres øyne. Men er det virkelig slik at en slik katt skal få gå løs i et nabolag? Hva kan vi gjøre som neste steg? Jeg har fått klort i stykker buksene mine og hunden har fått sår som måtte få behandling hos veterinær 😳 Anonymkode: dd1c2...4cd
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Den angriper ikke uten grunn. Men grunnen kan være det at dere er på «den revir», noe som ikke akkurat passer inn når man har naboer tett på, men som for katten er veldig naturlig. Du kan jo prøve å skaffe bevis. Filme når dere er ute å går, for å kunne vise naboen at katten deres ikke er snill og grei med alle. Men med den reaksjonen, spørs det om naboen bryr seg nok til å faktisk prøve å gjøre noe med det. En løsning kan være å ha med seg en spruteflaske, og se om vann kan få den til å slutte. Katter liker generelt ikke å bli våte, og det kan være at om du hele tiden spruter på den når dere er ute å går, at den gir opp og lar dere være. Anonymkode: a3608...64e 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 Da leverer du veterinær regninga til naboen. Det hadde jeg gjort og det har jeg også gitt beskjed til en nabo her. Håper selvfølgelig ikke at det skjer, men hvis katten gjør skade på hunden min, så får de jaggu betale for det og. Anonymkode: f4749...94a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #4 Skrevet 22. juli 2022 Ekstremt territoriell katt. Jeg hadde klappa i hendene og brølt etter den for å skremme den bort. Eventuelt sprutet vann på den. Anonymkode: 945c3...353
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #5 Skrevet 22. juli 2022 Jeg hadde skaffet bevis som andre her sier, så antar jeg at han ikke er kastrert så jeg ville skrevet ut litt informasjon om hvorfor kastrering er viktig, levert det sammen som du viser på film. Jeg er dog litt sånn….. Hvis den faktisk er så aggressiv som du sier, så er nok det en katt som ikke har det særlig bra. Ofte kommer slikt av usikkerhet og frykt, kanskje ikke trygg i hjemmet.. ellers så er det vanlig at syke katter blir aggressive, så redd for at den kanskje er syk.. Ville tipset eiere om det.. Men det kan selvfølgelig være så enkelt som at han må kastreres. Men er du sikker på at ikke barna dine eller hunden din har oppført seg fælt mot katten? Lar du hunden «springe» etter katten å bjeffe? Har barna gjort noe? De fleste katter er konfliktsky og angrep er som regel siste løsning.. så det må jo bety at katten er livredd dere. Du kan levere inn bekymringsmelding til mattilsynet. Bær med deg sprayflaske med vann, skrik og tramp når katten kommer (ikke spring) (ps, aldri spray eller skrik til din egen katt) Er det flere som blir plaget i nabolaget? Kan dere gå flere sammen? Anonymkode: 78499...a3b 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #6 Skrevet 22. juli 2022 Jeg ville filmet det, og jeg ville sendt videoen til eierne med beskjed om at dere føler at dere må kontakte politiet om de ikke gjør noe med kattens oppførsel. En hund med samme adferd ville ha blitt meldt inn til politiet for lenge siden. En katt kan gjøre mye skade, spesielt om de kommer seg nært øynene- som ikke er spesielt vanskelige å nå når det kommer til hunder og barn. Tips de også om kastrering/at katten kan være syk og bør sjekkes av veterinær. Greia er at selv om det skulle være at katten er ukastrert, så er det ikke sikkert kastrering hjelper, da adferden kan ha satt seg dypt. Det er mulig eierne må ha han som innekatt/bygge katteutegård. Jeg har selv opplevd hvor skremmende det kan være med en aggressiv katt. Jeg var ute på tur med hundene og møtte på en katt som satt på siden av veien. Jeg regnet med at den kom til å gå sin vei når vi kom nærmere, men nei, den gikk midt ut i veien og begynte å gå rett mot oss- og ikke på en "heeei, jeg ønsker kos" måte. Jeg har vokst opp med katt og vært fosterhjem for dyrebeskyttelsen, så jeg så med en gang at det var svært truende kroppsspråk. Vi gikk sakte bakover- mens katten fulgte etter, og måtte ta en lang omvei for å komme oss hjem. Vi unngikk et angrep, men jeg kjente på frykten og var livredd for mine hunder. Hadde aldri trodd jeg noen gang ville blitt redd for en katt før jeg sto i det selv. For barn må det være ekstremt skremmende med en stor katt som angriper. Det er uakseptabelt, og dere bør sette hardt mot hardt. Det er ikke greit at dine barn skal være redde for å oppholde seg ute Anonymkode: c315b...cdd 1
Christina82 Skrevet 22. juli 2022 #7 Skrevet 22. juli 2022 Ryddet for oppfordring til lovbrudd. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #8 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ekstremt territoriell katt. Jeg hadde klappa i hendene og brølt etter den for å skremme den bort. Eventuelt sprutet vann på den. Anonymkode: 945c3...353 Ironien her er at hadde det vært snakk om en hund ville alle ropt "avliv". Anonymkode: 5bbd4...d91 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #9 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ironien her er at hadde det vært snakk om en hund ville alle ropt "avliv". Anonymkode: 5bbd4...d91 Vel, jeg misliker hunder så hadde ikke hatt noen ting imot at en slik bikkje ble avlivet. Dessuten kan en hund drepe. Aldri hørt om en katt som har drept et menneske. Anonymkode: 945c3...353
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #10 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ironien her er at hadde det vært snakk om en hund ville alle ropt "avliv". Anonymkode: 5bbd4...d91 Er det noen ironi at hunder står for 35.000 dødsfall pr år? Og katter hvor mange mennesker dreper de pr år? Søkte litt. Fant en sak helt tilbake til 1998. Da døde 3 mennesker pga en katt... i byen Sana i Yemen da et katte lik ble funnet i drikkevannet. Anonymkode: fc1aa...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #11 Skrevet 24. juli 2022 Dette høres ut som en psykopatkatt. Jeg har vært borti en slik én gang og det var helt vanvittig. Han angrep rett og slett alt og alle med intensjon om å drepe. Nabokatten fikk revet innvollene ut av magen (hun overlevde), og det er for det første ekstremt sjeldent at katter slåss så hardt og enda mer sjeldent at en ukastrert hannkatt angriper en hunnkatt på den måten. Jeg vet ikke om det er hormonene som løper løpsk eller hva det er, men det er ihvertfall ikke til å spøke med. I dette tilfellet måtte katten skytes. Fra god avstand. Han kom forresten fra et godt hjem og "galskapen" kom sakte krypende til han til slutt ble bygdas store skrekk. Anonymkode: 32784...df1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #12 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det noen ironi at hunder står for 35.000 dødsfall pr år? Og katter hvor mange mennesker dreper de pr år? Søkte litt. Fant en sak helt tilbake til 1998. Da døde 3 mennesker pga en katt... i byen Sana i Yemen da et katte lik ble funnet i drikkevannet. Anonymkode: fc1aa...fb6 De kan jo fortsatt gjøre store skader. Gjøre folk blinde eller gi dem skadelig sår. Katter bærer også bakterier som kan være svært skadelige for gravide og mennesker med underlieggende sykdom . Mange dør nok som følge av slike ting men det kartlegges jo ikke på samme måte som med hunder Anonymkode: 5bbd4...d91 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #13 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette høres ut som en psykopatkatt. Jeg har vært borti en slik én gang og det var helt vanvittig. Han angrep rett og slett alt og alle med intensjon om å drepe. Nabokatten fikk revet innvollene ut av magen (hun overlevde), og det er for det første ekstremt sjeldent at katter slåss så hardt og enda mer sjeldent at en ukastrert hannkatt angriper en hunnkatt på den måten. Jeg vet ikke om det er hormonene som løper løpsk eller hva det er, men det er ihvertfall ikke til å spøke med. I dette tilfellet måtte katten skytes. Fra god avstand. Han kom forresten fra et godt hjem og "galskapen" kom sakte krypende til han til slutt ble bygdas store skrekk. Anonymkode: 32784...df1 Åpenbart en katt som ikke var riktig psykisk - skjer med dyr så vel som mennesker. I slike tilfeller er det mest riktig å avlive. Vi hadde også en slik katt i hjembygda da jeg vokste opp, jeg har fortsatt merker på armen i dag - 30 år etter at den hogg seg fast i armen min og ikke slapp. Den katten terroriserte hele nabolaget. Hvis nabolaget til TS har en slik katt mener jeg det mest riktige er å avlive Anonymkode: 26323...815 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #14 Skrevet 24. juli 2022 Katter er rovdyr. Den beskytter området sitt. Det er naturlige instinkter som slår ut. Noen katter er av den grunn mer aggressive enn andre. Hjemme kan de godt være skikkelige kosepuser og aldri aggressiv mot eier. Anonymkode: af8d4...248 1
Thanos Skrevet 24. juli 2022 #16 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 20.46): Jeg ville filmet det, og jeg ville sendt videoen til eierne med beskjed om at dere føler at dere må kontakte politiet om de ikke gjør noe med kattens oppførsel. En hund med samme adferd ville ha blitt meldt inn til politiet for lenge siden. En katt kan gjøre mye skade, spesielt om de kommer seg nært øynene- som ikke er spesielt vanskelige å nå når det kommer til hunder og barn. Tips de også om kastrering/at katten kan være syk og bør sjekkes av veterinær. Greia er at selv om det skulle være at katten er ukastrert, så er det ikke sikkert kastrering hjelper, da adferden kan ha satt seg dypt. Det er mulig eierne må ha han som innekatt/bygge katteutegård. Jeg har selv opplevd hvor skremmende det kan være med en aggressiv katt. Jeg var ute på tur med hundene og møtte på en katt som satt på siden av veien. Jeg regnet med at den kom til å gå sin vei når vi kom nærmere, men nei, den gikk midt ut i veien og begynte å gå rett mot oss- og ikke på en "heeei, jeg ønsker kos" måte. Jeg har vokst opp med katt og vært fosterhjem for dyrebeskyttelsen, så jeg så med en gang at det var svært truende kroppsspråk. Vi gikk sakte bakover- mens katten fulgte etter, og måtte ta en lang omvei for å komme oss hjem. Vi unngikk et angrep, men jeg kjente på frykten og var livredd for mine hunder. Hadde aldri trodd jeg noen gang ville blitt redd for en katt før jeg sto i det selv. For barn må det være ekstremt skremmende med en stor katt som angriper. Det er uakseptabelt, og dere bør sette hardt mot hardt. Det er ikke greit at dine barn skal være redde for å oppholde seg ute Anonymkode: c315b...cdd Du vet det var en katt du møtte og ikke en løve? Aggressive katter er enkle å forsvare seg mot. Og om hundene dine er jevnt over normale i størrelse, ville de enkelt drept katten i selvforsvar dersom den angrep.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #17 Skrevet 24. juli 2022 Thanos skrev (6 minutter siden): Du vet det var en katt du møtte og ikke en løve? Aggressive katter er enkle å forsvare seg mot. Og om hundene dine er jevnt over normale i størrelse, ville de enkelt drept katten i selvforsvar dersom den angrep. Ordentlig aggressive katter er ikke enkle å forsvare seg mot, nei. Anonymkode: 26323...815 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå