AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Vi skal hente en kattunge om kort tid. De som eier den sier de har reist på ferie i to uker da den var 8 uker gammel men at noen har gitt mat og sett til den. De er renslig men løper og gjemmer seg når de prøver nærme seg den. Jeg er litt irritert over at de har reist fra den så lenge. Men har selv hatt mange katter og tror og håper jeg skal klare få den trygg med tiden. Lenge siden forrige kattunge, da, så hvis noen har tips til hva som er lurt det første ukene vil jeg gjerne ha tips. I følge eiere vil den ikke kose, er bare redd. Uff, her må det ha skjedd noe "feil"? Jeg vet vi ikke skal slippe den ut de første ukene men bør den bli trygg rom for rom? Vi har et hus på tre etasjer og tenker den bør introduseres sakte? Hva tenker dere? Anonymkode: 89805...4cb
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Du skal ikke bare ikke slippe den ut de første ukene. Du skal ikke slippe den ut de første månedene, helst ikke før det har gått MINST 10 mnd. Å introdusere den til litt og litt av huset kan være lurt ja. Ikke vær mange som skal prøve å hilse på den samtidig. Om dere har den på et rom så sitt bare der å ha høytlesning fra en bok feks. La pus bli vandt til dere, dette kan ta tid. Anonymkode: 6e5a6...f18 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 Det var kanskje ikke så lurt å reise bort to uker midt i den mest kritiske perioden for sosialisering, nei. Men du skal nok klare å få den trygg med litt jobb, selv hardbarkede gatekatter lærer å bli glad i mennesket sitt. Når det er sagt, så er det ikke alle katter som er glad i kos eller fang heller, uansett oppvekstvilkår. Det ligger i personligheten deres. Bruk tiden godt på å lese deg opp. Det er lurt å starte i ett lite rom hvor den har alt den trenger, hvor du sakte lærer den å assosiere deg med positive ting (mat). Og nei, du skal absolutt ikke slippe den ut den første ukene - den bør ikke slippes ut før den er chippet, kastrert og vaksinert, helst ved 8-12 måneders alder 😊 Anonymkode: 0b05d...f04 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 Dette høres ikke ut som en katt jeg ville hatt hvis dere har barn. Utrygg, gjemmer seg, blitt forlatt i ukevis osv. Her må du hvert fall regne med MYE jobb for å trygge katten. Og nei du skal selvfølgelig ikke slippe ut katten uten bånd før den er kastrert, ellers ender du opp i nøyaktig samme situasjon selv med et uønsket kattungekull. Anonymkode: 91f36...0b5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 Sjekk ut jackson galaxy. Både på youtube og artikler på nett. Google jackson galaxy + new kitten, jackson galaxy + shy cat osv. Ville og sett serien på discovery, «my cat from hell».. Det er verdt det!! Les deg opp på stedsans.. Det beste er å vente til katten er kastrert, id chippet og vaksinert, så kan du når han er ca 8-12 mnd gå i sele.. Før kayten kan slippes ut alene når han er rundt 1 år. Anonymkode: 84c71...7ca 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå