Gå til innhold

Bot i fotballklubber- vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette spørsmålet dukket opp i vennegjengen her- og lurer litt på om det er noe dere har hørt om før/om det er vanlig? Her er det visst sånn at om noen i klubben (uavhengig av grunn) får bildet sitt i lokalavisen eller kan sees på lokal-TV osv så må de betale en bot til klubbkassen. Det er snakk om en liten klubb-i en liten kommune, ikke akkurat eliteserie for å si det sånn… jeg har aldri hørt om en sånn praksis i småklubber før… 

Anonymkode: d5947...738

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger har man «morsomme» ting å møte for i en klubb for å samle inn midler til sosiale tiltak, andre klubber igjen lar f.eks spillerne bøte litt om de kommer for sent, snuser/røyker åpentlys, har glemt utstyr ++

TS sa ingenting hvor mye de må bøte hver gang.

Anonymkode: 1d819...a3f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanlig. Fikk du ikke nok svar i den andre?

Anonymkode: 99baa...fb6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er vanlig. Fikk du ikke nok svar i den andre?

Jeg feilpostet dobbelt- det er dessverre sånn som kan skje og jeg får ikke slettet i og med at jeg valgte anonym.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Noen ganger har man «morsomme» ting å møte for i en klubb for å samle inn midler til sosiale tiltak, andre klubber igjen lar f.eks spillerne bøte litt om de kommer for sent, snuser/røyker åpentlys, har glemt utstyr ++

TS sa ingenting hvor mye de må bøte hver gang.

Anonymkode: 1d819...a3f

Dette gjelder bøter for ting som ikke skjer i sportssamenheng, slik som en pappa som er synlig i lokalavisens bilder i forbindelse med 17 mai, der han er bunadskledd og går sammen med barnets skoleklasse. Eller bilde i avisen i forbindelse med bryllup, eller noe helt annet på privaten. Det er vist bøter rundt 500kr, uten at jeg fått det bekreftet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg feilpostet dobbelt- det er dessverre sånn som kan skje og jeg får ikke slettet i og med at jeg valgte anonym.

Men du har jo allerede fått svar på det du lurte på i den andre tråden, som du postet for flere dager siden. Da er det ikke "dobbeltpost".

Ja, det er helt vanlig med bøter i fotballklubber. Hva som utløser bot og størrelsen på den varierer fra klubb til klubb.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men du har jo allerede fått svar på det du lurte på i den andre tråden, som du postet for flere dager siden. Da er det ikke "dobbeltpost".

Ja, det er helt vanlig med bøter i fotballklubber. Hva som utløser bot og størrelsen på den varierer fra klubb til klubb.

Det ble postet med ca 16 timer mellomrom ser jeg, jeg vet ikke hva som har skjedd og igjen- jeg beklager at teknikken ikke var på min side, men det er ikke stort jeg får gjort med det annet en å legge denne død. Ønsker du at  jeg kontakter for å få slettet trådene? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det ble postet med ca 16 timer mellomrom ser jeg, jeg vet ikke hva som har skjedd og igjen- jeg beklager at teknikken ikke var på min side, men det er ikke stort jeg får gjort med det annet en å legge denne død. Ønsker du at  jeg kontakter for å få slettet trådene? 

Neida, men det var en helt identisk tråd som dette i et annet underforum tidligere i uken. Da er det vel postet tre ganger da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neida, men det var en helt identisk tråd som dette i et annet underforum tidligere i uken. Da er det vel postet tre ganger da.

Det kjenner jeg ikke til, jeg postet en gang- trodde den feilet pga rar melding og prøvde om igjen. Når den og feilet gav jeg opp og oppdaget lenge etterpå at begge to hadde gått igjennom. Kunne du kanskje linket til den siste tråden?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kjenner jeg ikke til, jeg postet en gang- trodde den feilet pga rar melding og prøvde om igjen. Når den og feilet gav jeg opp og oppdaget lenge etterpå at begge to hadde gått igjennom. Kunne du kanskje linket til den siste tråden?

Nei husker ikke hvilket forum jeg fant den i, men det er helt identisk, med samme spørmål om bot for akkurat det. Og jeg svarte i den. Og denne og den tredje 🤣

Så ikke at det var to like aktive tråder før jeg hadde svart i begge i dag. Den tidligere tråden jeg refererte til hadde også fått svar om at, ja, det er helt vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde bøter for banning, spytting, manglende klær, feil klær, vi hadde avtale med Nike (basket og ikke fotball) og om man for eksempel brukte Adidas sokker fikk man bot for feil merke, men treneren var også gæren på at vi måtte bruke to par sokker for å beskytte føttene, da skulle man bruke Nike over men måtte dekke helt Champion under. Masse slike greier, var en tier for hver ting. Gikk bare til julebord og sommerfest. To på laget brukte derfor alltid Champion sokker over Nike, så de alltid «måtte spare opp» til festene. Og så husker jeg vi byttet fra Nike til Champion, og litt senere fra Champion til Adidas. Da var det noen runder med mye krøll i klær og klubbkassa este ut😂 Om det er slike bøter du tenker på? 

Anonymkode: ed3ab...e67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi hadde bøter for banning, spytting, manglende klær, feil klær, vi hadde avtale med Nike (basket og ikke fotball) og om man for eksempel brukte Adidas sokker fikk man bot for feil merke, men treneren var også gæren på at vi måtte bruke to par sokker for å beskytte føttene, da skulle man bruke Nike over men måtte dekke helt Champion under. Masse slike greier, var en tier for hver ting. Gikk bare til julebord og sommerfest. To på laget brukte derfor alltid Champion sokker over Nike, så de alltid «måtte spare opp» til festene. Og så husker jeg vi byttet fra Nike til Champion, og litt senere fra Champion til Adidas. Da var det noen runder med mye krøll i klær og klubbkassa este ut😂 Om det er slike bøter du tenker på? 

Anonymkode: ed3ab...e67

Nei, det er på en måte forståelige bøter, men dette gjelder bøter for ting som ikke skjer i sportssamenheng, slik som en pappa som er synlig i lokalavisens bilder i forbindelse med 17 mai, der han er bunadskledd og går sammen med barnets skoleklasse, bilde av skoleavslutning/konserter osv, eller bilde i avisen i forbindelse med bryllup, eller noe helt annet på privaten. Det er vist bøter rundt 500kr, uten at jeg fått det bekreftet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...