Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 10.13):

Da har jeg lært noe nytt! Takk for info 🙂

Anonymkode: 89a11...cd3

Det er ikke alltid like enkelt, og river man skeivt blir det fort litt søl likevel🙈 Ja til teipbleier!

Anonymkode: bfd8f...2f3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med å skjønne hvorfor trusebleier finnes i det hele tatt, og så ønsker du deg det til nyfødt? Jeg innser herved at den som sa at absolutt alt er en smakssak hadde helt rett! 🙌

Anonymkode: 0fa5e...3bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Syns ikke det er spesielt lett å tørke nyfødtsprutbæsj med buksen hengende på knærne men det er kanskje bare meg. . 

Anonymkode: ce522...3bc

Men... Buksen er jo sammen med der man holder føttene samlet uansett, det er nesten lettere å holde med buksen på enn av siden det henger sammen, så den er ikke i veien i det hele tatt?

Anonymkode: 46ef2...486

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men... Buksen er jo sammen med der man holder føttene samlet uansett, det er nesten lettere å holde med buksen på enn av siden det henger sammen, så den er ikke i veien i det hele tatt?

Det der skjønte jeg ikke mye av. Men jeg pleide å kle av babyen og lot den sprelle og lufte seg på stellebordet. Og over på magen for litt magetrening. Ja takk til trusebleie. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 19.36):

Det der skjønte jeg ikke mye av. Men jeg pleide å kle av babyen og lot den sprelle og lufte seg på stellebordet. Og over på magen for litt magetrening. Ja takk til trusebleie. 

Du skjønner ikke at man holder babyens føtter når man  skifter bleie?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 16.05):

Jeg vet hvordan nyfødte er. Har hatt 2 selv 🙊 er fremdeles ikke enig med dere.  Håper noen produsenter begynner med trusebleier str 1.

Enig med deg. Hadde lett klart å fått på trusebleie på mine barn da de var nyfødt. Og bare å rive opp sidene når den skal av. Så ikke noe mer problematisk ved bleieskift. Alltid tatt av strømpebukse/bukse under bleieskift siden nyfødte stort sett spreller der av seg om det kun dras litt ned under bleieskift. Og da kan bleien tas lett på. Så bruker ikke noe mer tid enn med tapebleie. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2022 den 23.44):

Noen som vet om dette finnes? 

nei det finnes nok ikke. Ikke er det nødvendig heller

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 7.43):

I begynnelsen er det mye bæsj og den er gjerne ganske flytende. Det er bedre med en åpen bleie enn en lukket som man må føre ned beina på babyen. Det hadde blitt masse gris. I tillegg er baby gjerne enklere å bytte bleie på da.

Anonymkode: 89a11...cd3

det må du da ikke uansett når det er lett å rive trusebleiene av på sidene

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 1.33):

Jeg sliter med å skjønne hvorfor trusebleier finnes i det hele tatt, og så ønsker du deg det til nyfødt? Jeg innser herved at den som sa at absolutt alt er en smakssak hadde helt rett! 🙌

De finnes fordi noen av oss har barn som spreller vilt og konstant prøver å rive opp teipen ved bleieskift. Mye lettere å dra bukse og trusebleie rett av og rett på da enn å skulle få på teipbleia riktig, samtidig som man skal ha kontroll på barnets armer og ben.

Anonymkode: 42a95...562

Skrevet
Luckiness skrev (8 minutter siden):

Enig med deg. Hadde lett klart å fått på trusebleie på mine barn da de var nyfødt. Og bare å rive opp sidene når den skal av. Så ikke noe mer problematisk ved bleieskift. Alltid tatt av strømpebukse/bukse under bleieskift siden nyfødte stort sett spreller der av seg om det kun dras litt ned under bleieskift. Og da kan bleien tas lett på. Så bruker ikke noe mer tid enn med tapebleie. 

men fordeken med tapebleie er at man kan legge ny bleie under den gamle for å unngå søl. og så kan man vaske bort bæsj og slikt. ta av den gamle bleien, og voila. man teiper bare på ny bleie som alkerede var lagt på underst

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (På 29.7.2022 den 0.48):

men fordeken med tapebleie er at man kan legge ny bleie under den gamle for å unngå søl. og så kan man vaske bort bæsj og slikt. ta av den gamle bleien, og voila. man teiper bare på ny bleie som alkerede var lagt på underst

Ja, det er jeg enig i. Synes begge deler er praktisk på hver sin måte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 0.42):

De finnes fordi noen av oss har barn som spreller vilt og konstant prøver å rive opp teipen ved bleieskift. Mye lettere å dra bukse og trusebleie rett av og rett på da enn å skulle få på teipbleia riktig, samtidig som man skal ha kontroll på barnets armer og ben.

Ah, ser det poenget. Jeg hadde en som løp som en villmann om jeg forsøkte meg på stående bleieskift, så det var enklere å legge ham ned og stå overskrevst på han mens jeg skifta bleie for da kunne han bruke rumpa mi som tromme og lete etter skatter i baklommene mine 😂😂😂

Herregud.. småbarnsforeldrelivet består av mye absurd 🤪😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 1.42):

Nyfødte? 

Anonymkode: 6fbed...905

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 0.50):

Det er ikke alltid like enkelt, og river man skeivt blir det fort litt søl likevel🙈 Ja til teipbleier!

Anonymkode: bfd8f...2f3

Det verste er når det er bæsj der man river av🙈 Da blir det søl da -.-

Anonymkode: 93f65...4d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nyfødte? 

Anonymkode: 6fbed...905

Nei, men nå finnes jo ikke trusebleier til nyfødte her i Norge. Jeg svarte en som ikke skjønte hvorfor de finnes i det hele tatt. Jeg savnet ikke trusebleier da min var nyfødt, men syns det har vært veldig kjekt fra barnet ble litt eldre og begynte å hate bleieskift. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2022 den 23.45):

Trusebleier blir ikke nyttige før ungen blir mer mobil. 

Anonymkode: 920d2...b42

Jo, når det kommer til lekkasje. Iallfall i vårt tilfelle. Begynte da hun passet 3, fant ikke noen mindre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 0.42):

Har en på 5 mnd og kjøpte truse leier med uhell. De er et helvette å få på han nettopp fordi han spreller som en laks. Bleieskift er generelt kaos, men ved å kaste en trusebleie inn er det som når Russland og Ukraina møtes. 

Anonymkode: 8dfa2...cc8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 7/24/2022 at 1:33 AM, AnonymBruker said:

Du har kanskje ikke hatt en 2-åring som vil gjøre alt selv.. Hun klarer å ta på seg en tape-bleie, men der tar fryktelig mye mer tid, og blir såpass skjevt at det ikke blir tett. 

Anonymkode: 3691d...ae1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...