Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om dette finnes? 

Anonymkode: ce522...3bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trusebleier blir ikke nyttige før ungen blir mer mobil. 

Anonymkode: 920d2...b42

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare sett trusebleierfra strl 4. Jeg skjønner heller ikke hva du skal med det til nyfødt, det er da enkelt å ta på en brettebleie på så små.

Anonymkode: 54aeb...7cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trusebleie er jo mye mer praktisk uansett hvor gamle babyene er. Får min 3.baby snart og hadde håpet at noen produsenter hadde begynt med det nå siden sist jeg hadde baby :) Vet de har i utlandet. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det finnes ikke, fordi det hadde vært ekstremt vanskelig å ta på dem. 

Anonymkode: 46ef2...486

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det finnes ikke, fordi det hadde vært ekstremt vanskelig å ta på dem. 

Jaha? Like vanskelig som å ta på en bukse eller en pufftruse? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Trusebleie er jo mye mer praktisk uansett hvor gamle babyene er. Får min 3.baby snart og hadde håpet at noen produsenter hadde begynt med det nå siden sist jeg hadde baby :) Vet de har i utlandet. 

Hvordan er det mer praktisk? 😅 Er en grunn til at alle barnehager har "forbud" mot de, det er et herk. 

Anonymkode: 21c32...fac

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan er det mer praktisk? 😅 Er en grunn til at alle barnehager har "forbud" mot de, det er et herk. 

Anonymkode: 21c32...fac

Jepp, helt enig!  Når man bruker trusebleie må man også ta av alle klærne for å sette på ny.  Det blir fort mye styr, spesielt når barna er så små.

Med åpen bleie trenger man bare ta klærne ned til knær/leggen for å skifte.  Er også greit for da kan vi bruke buksen som et slags håndtak for å løfte stumpen for å få under mye bleie.  Det er også mye bedre for hoftene til babyer.

Trusebleie er vi nettop begynt med nå når eldste skal lære å gå på do.  Lettere å dra bleia opp og ned for å gå på do da.  

Anonymkode: 1ba59...a62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jaha? Like vanskelig som å ta på en bukse eller en pufftruse? 

Det er herkete med nyfødt, ja, men det trengs bare å gjøres et par ganger om dagen, bleier derimot... For ikke å snakke om at da må alle klærne helt av og så på igjen, så blir mye hal og dra på baby - og det liker de ikke når de er så ferske. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I begynnelsen er det mye bæsj og den er gjerne ganske flytende. Det er bedre med en åpen bleie enn en lukket som man må føre ned beina på babyen. Det hadde blitt masse gris. I tillegg er baby gjerne enklere å bytte bleie på da.

Anonymkode: 89a11...cd3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I begynnelsen er det mye bæsj og den er gjerne ganske flytende. Det er bedre med en åpen bleie enn en lukket som man må føre ned beina på babyen. Det hadde blitt masse gris. I tillegg er baby gjerne enklere å bytte bleie på da.

Man drar den ikke ned beina, man river opp sidene. 

Anonymkode: d458c...632

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Man drar den ikke ned beina, man river opp sidene. 

Anonymkode: d458c...632

Da har jeg lært noe nytt! Takk for info 🙂

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er herkete med nyfødt, ja, men det trengs bare å gjøres et par ganger om dagen, bleier derimot... For ikke å snakke om at da må alle klærne helt av og så på igjen, så blir mye hal og dra på baby - og det liker de ikke når de er så ferske. 

Man må jo ta på buksen etter hvert bleieskift. Ser ikke problemet. Jeg syns det er knudrete og ta på en bleie med buksen hengende på knærne uansett så tar alltid av alt. 

AnonymBruker
Skrevet

Lettere å tilpasse strammingen med vanlig bleier. Så det ikke blir lekkasjer 

Anonymkode: 6fbed...905

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Truse bleier er ikke praktisk før beina kan føres noenlunde greit inn i bleien. Nyfødte er som gele, noe mindre praktisk tror jeg ikke jeg kan komme på. 

Anonymkode: 8dfa2...cc8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da har jeg lært noe nytt! Takk for info 🙂

Dette lærte ikke jeg før etter mange, mange slike uhell på 1,5åringen 😂 Min barnløse svigersøster viste meg det en dag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Truse bleier er ikke praktisk før beina kan føres noenlunde greit inn i bleien. Nyfødte er som gele, noe mindre praktisk tror jeg ikke jeg kan komme på. 

Jeg vet hvordan nyfødte er. Har hatt 2 selv 🙊 er fremdeles ikke enig med dere.  Håper noen produsenter begynner med trusebleier str 1.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 13.22):

Man må jo ta på buksen etter hvert bleieskift. Ser ikke problemet. Jeg syns det er knudrete og ta på en bleie med buksen hengende på knærne uansett så tar alltid av alt. 

Nei, det må man ikke, man drar den bare litt ned. Mye, mye mer styr å ta av alt, bukse, sokker og få alt over føttene igjen. Å alltid ta av alt er utrolig mye ekstra jobb, og så måtte tre innpå og trekke opp bleia i tillegg i stedet for bare å smette bleia under. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det må man ikke, man drar den bare litt ned. Mye, mye mer styr å ta av alt, bukse, sokker og få alt over føttene igjen. Å alltid ta av alt er utrolig mye ekstra jobb, og så måtte tre innpå og trekke opp bleia i tillegg i stedet for bare å smette bleia under. 

Syns ikke det er spesielt lett å tørke nyfødtsprutbæsj med buksen hengende på knærne men det er kanskje bare meg. . 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Syns ikke det er spesielt lett å tørke nyfødtsprutbæsj med buksen hengende på knærne men det er kanskje bare meg. . 

Man ka gjøre begge dele i forskjellige situasjoner. La buksen være på når det er tiss, men ta av klær når det er sprutbæsj . Selvsagt.

Hadde aldri brukt trusebleie på babyer som ikke kan gå.

Anonymkode: 281e2...5cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...