AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Del Skrevet 21. juli 2022 Jeg har veldig lyst til å trene meg opp til å løpe, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg er helt nybegynner på trening. Har tatt altfor dårlig vare på helsen min, men innser nå at det må tas grep. Jeg finner mange løpeprogram på nettet, men de er ulike og jeg vet ikke hva som faktisk fungerer. Det må ikke være for tungt i begynnelsen, jeg vil helst ikke gå i fella. Er det noen som har prøvd et program som faktisk fungerer? Hjelp gjerne en nybegynner på veien 🙂 Anonymkode: ecbe3...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Del Skrevet 22. juli 2022 Mange som bruker Couch 2 5k, det er bare å repetere en uke hvis man synes progresjonen ble for brå. Jeg har gjort det et par ganger (men har ikke klart å opprettholde løpevanen 😅) Ellers så finnes dette fra NTNU: https://www.ntnu.no/cerg/treningsprogram Anonymkode: 6bd07...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #3 Del Skrevet 24. juli 2022 Hei, Sett deg et mål som du klarer å holde. Mitt forslag er: Tre løpeøkter i uken. Hvis du er helt utrent så kan du tenke at du skal holde på i 40 min. pr. økt. Ditt første mål er at du skal klare å løpe sammenhengende i 40 min. Alle løpeøktene skal være rolig i starten for å venne kroppen til belastning og trening. Samt at du skal føle mestring, løping skal ikke være vondt og slitsomt, det gir lite glede og motivasjon i det lange løp. Forslag til Løpeøkt: Løp rolig i 4-5. min. gå i 1 min. løp 4-5 min. gå 1 min. Slik fortsetter du helt til du har holdt på i 40 min. Denne økten fortsetter du med, men strekk løpedelen med 1 min. neste økt feks at du løper 5-6 min og går 1 min. Se på dette som et langsiktig prosjekt og ta det veldig rolig i starten. Dropp alt av intervaller, det kan du starte med senere. Kan komme med flere tips om du trenger hjelp senere 😊 Lykke til og bestem deg for at dette er noe du skal og vil gjennomføre. Hilsen en som startet som deg og som nå løper hver eneste dag 😊 Anonymkode: e2916...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #4 Del Skrevet 24. juli 2022 C25K på en app eller nybegynnerprogrammet på Løplabbet.no. Det er lurt å bruke et program for å holde deg litt tilbake så du ikke blir for ivrig i starten. 😎 Anonymkode: f41a7...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå